Benzinekosten trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

Benzinekosten trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 11:01

Ik ben nieuwsgierig naar hoeveel benzinekosten per kilometer jullie hebben als jullie met de trailer rijden.

Oh ja, het gaat om een 1paardstrailer
Laatst bijgewerkt door Revanches op 08-04-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd tot 1.

Lynn_Nikita

Re: Benzinekosten trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:02

dat ligt er denk ik helemaal wat voor een auto dat je hebt, wat het gewicht van de trailer is, of je autosnelweg of binnendoor rijdt
heleboel factoren wat het verbruik beëinvloed

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:07

Die van ons rijd zonder trailer 1 op 5 ( gas ) en met trailer ( anderhalf paards, met D/E pony ) 1 op 3 ongeveer op benzine... Behoorlijk verschil dus.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 11:07

Via de snelweg. Ik krijg nu namelijk kosten gerekend voor een afgekeurd paard voor benzinekosten van die eigenaar. Hij rekent 45 cent per kilometer. Ik heb het gevoel dat dat nog al fors is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:09

normaal van je baas krijg je 0.19 ct per kilometer, waarschijnlijk berekent hij ook de tijd en alle andere kosten door.
Puur alleen benzinekosten kan nooit 0.45 per km zijn dat is inderdaad fors, dan zou hij 1 op 3 ongeveer rijden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:34

Voor 45 cent/kilometer een auto met trailer en chauffeur? Dat is een koopje!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:36

ilze schreef:
Via de snelweg. Ik krijg nu namelijk kosten gerekend voor een afgekeurd paard voor benzinekosten van die eigenaar. Hij rekent 45 cent per kilometer. Ik heb het gevoel dat dat nog al fors is.

Dat is natuurlijk incl "uurtarief".
45cent/km is dat voor enkele reis?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:38

nou koopje, het gaat om een afgekeurd paard die terug gaat naar de eigenaar, beetje vreemd om dan de volle mep te rekenen. Maaar goed, het is maar net wat je afspreekt, paardentaxi is duurder inderdaad.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:39

als hetd iervoor bestemd is, vind ik het nog redelijk, aangezien hij ook tijd kwijt is, niet alleen benzine kosten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:40

even vraagje, is het jouw paard wat afgekeurd is en wat je terug krijgt? Of de verkoper die het afgekeurde paard komt ophalen?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:41

Ik rij normaal (diesel) 1 op 9 ongeveer, en met (2,5 paards trailer) ongeveer 1 op 6, scheelt behoorlijk dus :(
(Is trouwens mitsubishi pajero, korte uitvoering)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:42

met de paardentaxi red je het niet voor 45 cent ... zou het dus netjes betalen.
als de mensen de paardentaxi hadden laten komen dan had je waarschijnlijk gewoon hun rekening voor je neus gekregen.
ook vind ik het wel een beetje afhankelijk van de afstand die ze moesten afleggen.
moet je nou 2500 km reiskosten betalen of 100 das nogal een verschil ;)
ik zou ook niet blij zijn als het afgekeurde paard terug moet, hangt er een beetje vanaf ook wat je hebt afgesproken of hoe de verhoudingen zijn. wat is er voorgevallen e.d.
je bent namelijk ook veel tijd kwijt aan het brengen/ophalen van een paard.

toen ik mijn paard kocht heb ik helaas wel iets meer betaald dan 45ct per km voor het brengen :+

edit; typo's

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:46

Ik krijg op mn werk 29 cent per kilometer!

Ik vind het niet veel 0.45 cent per kilometer voor trailer, auto, chauffeur...

Wij rijden Opel Vivaro verlengd op diesel en normaal rijd hij 1 op 12 met trailer 1 op 6 á 8!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:19

Hij rekent totaal 505 euro voor een ritje van bodegraven naar in de buurt van zwolle (totaal 260 kilometer). Bij de benzinekosten zit geen tijd gerekend. De auto is overigens een Volkswagen transporter Turbo Diesel (TDI (rode I)). 135 euro benzine, 50 euro gebruik van zijn eigen trailer en 320 euro aan tijd. We hadden alleen een onkostenvergoeding afgesproken... :S

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:29

hmmm dat is inderdaad een beetje duur ja... qua benzine is het al veel... voor 135 euro 260 km kunnen rijden, dat is niet veel km voor dat geld !!.. maar stel dat het een flink paard is, mwa... dat zou ik er nog voor over hebben.. 50 euro voor gebruik van eigen trailer, tja als je hem moet lenen, of huren, is dat even duur... maar 320 euro aan tijd?!?!?! sorry dat vind ik erg veel.. moet nog een baas vinden die me zoveel betaald in 1 dag!
heb je verder geen kennissen of iets dergelijks die het paard weg kunnen brengen voor je?
dat je afspreekt de benzine, en 100 euro te betalen, veel mensen zouden het daar wel voor doen...
Laatst bijgewerkt door keshia op 06-04-11 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:31

260km heen en weer lijkt mij een beetje ruim gerekend, maar goed hangt er vanaf waar bij zwolle je woont etc.
Maar hij heeft een diesel auto en rekent benzine? 135 euro is echt te veel, (tenzij die 1 op 2 loopt :P )
320 euro aan tijd? Heen en weer is nog geen 3 uren. Dus hij vraagt ruim 106 euro per uur?

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:37

Ja ik was er ook nogal van onder de indruk. Ik vrees dat ik hier met een persoon het te maken die mijn aanbetaling gewoon niet terug wil geven. :S Ik ben het overigens ook niet eens met de trailer. We hebben een onkostenvergoeding afgesproken en hij heeft geen kosten gemaakt voor de trailer. Daarnaast zijn wij ook hartstikke veel tijd kwijt geweest voor de keuring en het bezichtigen van het paard enz. Bij een koop van een paard moet het naar mijn mening wel van twee kanten komen. Wij waren zo vrij om een onkostenvergoeding te betalen. Hij wil al zijn afspraken niet nakomen en reageert niet meer op email enz. Mooi is dat.... :S Maar goed we hebben genoeg gegevens om eventueel verdere stappen te ondernemen.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:38

onze lancia lybra station emblema(diesel, 1425kg) rijdt normaal 1 op 20, met geladen trailer(1,75 paards trailer) 1 op 11, hopelijk heb je daar wat aan :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:54

Heb je niemand anders die voor je kan rijden?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:21

Nou het paard is al heen en weer gereden, begrijp ik uit het verhaal van TS. Maar ik vind het ook erg veel geld. Goed dat je alle gegevens van deze man heb, ik zou gelijk verdere actie ondernemen.
Sterkte hoor.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 15:28

Ja dat klopt het paard is al heen en weer gereden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:34

jeetje, wat een geld
505.-??
Voor de helft had ik ook wel willen rijden hoor

maar je hebt dus een paard gekocht wat achteraf afgekeurd werd?
En dan nog dit betalen ook, en de keuring heb je zelf betaald
wat een oplichter!!!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 17:08

Ik wou dat woord niet mijn mond nemen, maar inderdaad! Dit verhaal krijgt nog wel een staartje... Maar de keuring moet hij zelf betalen, maar hij heeft daar inderdaad geen zin. Gelukkig heb ik alles op schrift. :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:39

Ik ben net vandaag ook naar Zwolle geweest, ook 130 km zonder trailer en ik was 35,- aan diesel kwijt....... en dan rij ik 1 op 10! Wat een afzetter zeg!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:20

wil nog even terugkome nop ' geen kosten door gebruik eigen trailer'
de beste man ( die overigens veeeeel te veel geld vraagt) heeft natuurlijk wel kosten als hij zijn eigen trailer gebuikt.
Hij moet worden gekocht, onderhouden zijn, wie zegt dat het paard hem heel houd, evt weer reinigen en afschrijving.
Hij heeft er op het moment misschien geen extra kosten aan omdat jouw paard nu vervoerd moet worden, maar ik vind best dat hij iets mag rekenen voo gebruik van zijn trailer. Al vind ik 30 euro meer dan zat.
Tijd en moeite en het geld wat hij rekend voor diesel/benzine is natuurlijk belachelijk veel.
Ik vind een euro per km een prima prijs evt. Exclusief die 30 euro, maar dat man uur slaat als een tang op een varken.
Ik zou zeker laten weten hier niet mee akkoord te gaan.
Liefst middels ee brief waarin je aangeeft niet akkoord te gaan en dat jullie een onkosten vergoeding overeengekomen waren.
En geef aan dat redelijkerwijs je er vanuit bent gegaan dat daarin de kosten van diesel, trailer en een kleine vergoeding voor de tijd passend zouden zijn en dat je dan uitkomt op benzine en tijd; 1 euro per km + 30 euro gebruik trailer.

Mocht hij alsnog moeilijk doen en hiermee niet akkoord willen gaan een tegenrekening maken met onkosten die jullie hebben gemaakt voor het paard waarin je dus ook je tijd vergoed wil hebben en je benzine kosten. De tijd die je eventueel heb gestoken in de verzorging van het paard declareren( mocht hij op proef bij jou staan)

ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, succes in ieder geval ermee!