Kosten jou naam op paspoort zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Kosten jou naam op paspoort zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:59

Eventjes erop hopen dat het goed staat.

Ik heb mijn vorige paard zonder paspoort en chip gekregen. Alles bij elkaar kostte dit echt mega veel geld. Maar wat nou als je een paard koopt met paspoort en chip ? Jou naam moet dan toch op dat paspoort komen?

Kost dit iets? of is dit geheel gratis :) ?

bedankt alvast!

Marije_jiplover

Re: Kosten jou naam op paspoort zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:08

Het kostte bij de KNHS (dat is de paspoortuitgevende instantie van mijn pony) geloof ik 17,50 exclusief de verzendkosten weer terug naar jou toe. Nu hoefde ik die niet te betalen, een vriendin van mij werkte toen bij de KNHS dus die heb ik het paspoort laten meenemen.

Alleen of dat bij andere paspoortuitgevende instanties hetzelfde bedrag is, weet ik niet.
En als je het paard over wil schrijven, moet dat via de instantie die het paspoort heeft uitgegeven. KWPN paspoort dus bij het KWPN, NRPS bij het NRPS, enz.

Het is echter (nog) niet verplicht in NL om je paard op je naam te hebben staan, dus je zou het kunnen overslaan, het overschrijven.
Ik vond het zelf echter wel een fijn idee om de pony op mijn naam te hebben staan, ondanks dat dat nog geen eigendomsbewijs is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:10

Ik was 14,- kwijt bij het Lipizannerstamboek.
NRPS was vorig jaar iets van 25,- geloof ik :j
En dat zijn de bedragen excl. lid worden van het stamboek, dat is in sommige gevallen ook nog wel eens verplicht geloof ik.

Ik zou als ik jou was gewoon even het stamboek bellen, die kunnen je het zo vertellen wat de kosten zijn :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 22:14

Ow maar ik bedoel het stamboek niet :)
maar het echte gewone paspoort...

Want sommige paarden hebben geen stamboek papieren :) ik bedoel idd de KNHS. Maar goed dan valt dat bedrag nog wel mee, ik was namelijk bang dat dat weer 50 euro was.

de vorige was 50 chippen, 60 paspoort aanvraag en nog wat hele bedragen hahaha :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:27

Als je een paard hebt dat is ingeschreven bij een stamboek, is het paspoort ook van dat stamboek. En om je paspoort dan op jouw naam te krijgen, moet het via dat stamboek.
En daarnaast zijn er nog paarden die niet ingeschreven zijn bij een stamboek, maar wel een paspoort hebben dat door een stamboek is uitgegeven. En dan moet het overschrijven ook via dat stamboek als waar het paspoort van is.
Overschrijven moet nl bij de instantie die het paspoort heeft uitgegeven, zoals ik hierboven ook al aangaf.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:35

ik geloof dat ik laatst 25 euro heb betaald om ons nieuwe paard op mijn naam te zetten
dan komt er nog het bedrag bij om het aangetekend te versturen (7€)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:37