Paard wil vrachtwagentje niet op.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

callychanel

Paard wil vrachtwagentje niet op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 19:41

Hallo allemaal,

Om een klein beetje informatie te geven.
Ik vertrek aankomende maandag met 3 paarden naar frankrijk. 2 merries en een hengst.
Het gaat om mijn 2 jarige hengst.
Normaal gesproken gaat hij gewoon mee op de trailer, maar daar kunnen helaas geen 3 paarden op, dus zal hij in de veewagen moeten.
Nu ben ik vandaag al een heel poos bezig geweest.
Zeker een uur op mijn eigen manier. Alles rustig aan zonder dwang en op zijn eigen tempo. Ik heb hem toen zover gekregen dat hij met 4 voeten op de klep stond en een keer met een voer binnen, waar hij zelf van schrok;)
Daarna kwamen andere zich er mee bemoeien en moest hij er gedwongen in. Dit wilde hij niet.
Zowel hij als ik raakte hier gestrest van.

Heeft er misschien iemand tips of idee. Als iemand denkt die ideale hulp te kunnen bieden is deze ook altijd welkom.
Dit kan wel enkel dit weekend.

Heel erg bedankt.
nikita

MerleSimone

Re: Paard wil vrachtwagentje niet op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:32

Waarom wil hij er niet in? Is hij bang, of durft hij niet in zijn eentje? Misschien wil hij wel als hij samen met een van de anderen erin gaat, als de laadklep dit toelaat natuurlijk. Succes, enne, doe het vooral op je eigen manier ipv er allerlei mensen bij laten komen! :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:44

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 15:19

Hij is er in gegaan. Dit geheel ongedwongen en paard vriendelijk!!
@ rubber_duck: hij was niet bang totdat er gezellig een aantal mannen om heen hebben staan schreeuwen.
Dus dat was de grote uitdaging vandaag.
Ik heb hem eerst een beetje gelongeerd en de wagen voor de ingang van de bak laten zetten.
Steeds een stukje dichterbij. Maar oeh wat was dat ding eng.
Uit eindelijk ging dat goed en sprong hij niet meer opzij.
Toen ben ik zelf rustig in de wagen gaan staan (regende) en kon hij dit allemaal eens op zijn gemakje bekijken. Na een kwartier stond hij rustig voor de klep. En tegen mijn princiepe in is hij voetje voor voetje met een wortel en een beetje bix de wagen op gegaan. Maar dit wel allemaal naar aangeven van mijn pony;)
Dit nog zeker 5 keer herhaald en dit ging nog steeds rustig en ontspannen.
Op naar morgen;)
Sorry voor het lange verhaal moest het even kwijt. Ik was helemaal trots

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:26

Misschien is met voer wel niet de beste manier, maar het werkt voor jullie! Zeker als hij dan lekker ontspannen erin loopt (meegerekend dat je hem eerst gelongeerd hebt) Denk ik dat het wel goed komt.
Veel suc6 met de reis! Hoe lang is het rijden? Ieder geval nooit het paard uitladen onderweg als jullie even stoppen.. Worteltje geven en dergelijke is geen probleem!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:32

Voer erbij vind ik helemaal zo slecht niet, mijn paard krijgt ook altijd wat lekkers wanneer hij op de trailer staat. Hij vind het allemaal al spannend genoeg dus dan is dat zijn beloning. Maar hij krijgt het echt pas als hij er daadwerkelijk op staat, niet eerder.
Super trouwens dat je je paard er alsnog op hebt gekregen!

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 21:41

Het is ruim 750km dus toch al gauw 10 uur rijden denk. Voer geven is ook niet slecht, deed ik voorheen bij mijn merries ook regelmatig. Maar dit is een hengst van 2 jaar welke er wel happerig van kan worden.
De reis zelf heb ik al 2 keer eerder gemaakt met mijn andere paard voor revalidatie en ook toen hebben we haar gewoon laten staan. Tussen door wel een aantal keer wat lekkers gegeven.
Ga nu lekker slapen. morgen om half 4 eruit om de paarden te laden en vervolgens om 5 uur weg te kunnen.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:53

Goede reis! :)