Samen in trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xWildrose

Samen in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 21:53

Ik mag met een vriendin waarschijnlijk binnenkort mee op wedstrijd. Ik heb namelijk geen trailer en hun een 2 paards trailer. Wij gaan altijd samen rijden, maar onze paarden staan niet bij elkaar in de wei enzo dus ze kennen elkaar niet goed. Mijn paard kan nogal dominant zijn tegen over andere paarden. Als ik aan het rijden ben en een paard komt te dicht bij kan ze ook echt de oren plat in de nek doen en echt zo boos 'kijken'. Vandaag stonden we eventjes te kletsen, maar als dat paard dichterbij kwam begon ze echt een beetje lelijk te doen. Maarja nu weten we niet of dat wel gaat samen in de trailer? Ze gaan beide wel makkelijk de trailer in dat wel. Het is een rit van 30 km, zou het wel kunnen als je ze gewoon goed vast zet zodat ze niet bij elkaar kunnen?

Groetjes Nelleke.

cissy

Re: Samen in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:38

Zodanig vastzetten dat ze niet bij elkaar kunnen dus inderdaad kort genoeg en verder het dominantste paard als laatste laden, anders durft die andere er misschien niet langs in.
Grote kans dat ze na de rit vriendjes zijn! ;)

Luca2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:06

Beide paarden kort zetten zodat ze niet bij elkaar kunnen, en een hooinet geven (waar ze wel bij kunnen) dat leidt dan weer af, en zodra ze niet bij elkaar kunnen komen zal er niet zoveel aan de hand zijn. Paar had nog nooit in 2 paards trailer gestaan, en is ook niet altijd even vriendelijk, gewoon kort gezet dat ze niet bij elkaar konden en er was niets aan de hand

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:07

Kort zetten en misschien voor je op wedstrijd gaat even uitproberen of het gaat? en anders maak je er een schot tussen? ik ging vroeger regelmatig met 2 vriendinnen mee op wedstrijd en die hadden er altijd een schot tussen zitten.. bij hun hoofd zeg maar

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:09

Het kan best zijn dat ze in de trailer heel veel aan elkaar hebben, want trailer rijden blijft voor veel paarden toch ook een sport.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:13

Ik reed met mijn pony weleens met iemand anders mee, die mijn pony dan niet kende. Meestal vinden ze het allebei heel erg prettig dat er een ander paard bij is. Ik zet ze nooit super strak, ze kunnen wel contact maken, maar ze kunnen ook weg bij de ander als ze niet willen.

Mijn paard vindt het altijd heel leuk om samen met een ander paard te gaan. Ook al zijn ze niet de beste vriendjes in de wei, het is beter dan alleen. Samen met haar vriendinnetje vindt ze helemaal leuk dan rent ze zo ongeveer de trailer in. :')

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 19:26

Bedankt allemaal! Vandaag hebben we het uitgeprobeerd en ze deden elkaar niks. Mijn paard vond het inderdaad juist heel prettig dat die andere erbij was. Want toen die andere er uit was en zij er nog in was begon ze juist heel onrustig te doen ;p Ze was 2 jaar niet in een trailer geweest, ze was eerst heel erg nerveus maar uiteindelijk kregen we haar er vrij makkelijk in.

PlAsTiCtAs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 03:59

Wat fijn dat het zo goed is gegaan!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:15

nou, wat zei ik! ze worden onderweg vriendjes.... :) Fijn dat het goed gegaan is, nou kun je vaker op pad samen!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:07

Wat fijn dat het zo goed is gegaan.
Ik ben vorig jaar op ponykamp geweest, waarbij mijn pony en het paard van mijn stalgenoot samen op de trailer stonden. Ze kenden elkaar van te voren niet. We hebben ze gewoon geladen en kort vast gezet zodat ze niet bij elkaar konden.
De rit duurde 3 uur, dat ging prima. Ze hebben het hele ponykamp samen in het weiland gelopen en het paard vind mijn pony nu (3/4 jaar later) nog steeds helemaal leuk :D.