Diverse vraagprijzen paarden,hoe steekt het in elkaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Freya_23

Diverse vraagprijzen paarden,hoe steekt het in elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 11:01

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over de aanschafprijs van een paard, maar ik weet net zo goed bij welk onderwerp ik dit eigenlijk kwijt kan. Vandaar dat ik 't maar hier post.. Ik wil ontzettend graag een paard aanschaffen, maar ik moet er sowieso nog heel goed over na denken. Op het moment kijk ik wel eens naar leuke paarden die te koop staan, maar meer omdat ik dat gewoon leuk vind!
Nou is mijn vraag:
Vaak staat er bij een paard dat te koop staat 'eerste prijsklasse', 'tweede prijsklassen', 'derde prijsklassen', enzovoorts. Weet iemand aan welke bedragen ik dan moet denken? En nog een vraagje, soms wordt er voor een braaf recreatiepaard wel 6000 euro gevraagd, terwijl voor het volgende recreatiepaard 1500 of 2000 gevraagd wordt (zelfde leeftijd, en volgens de advertenties kunnen ze hetzelfde). Zijn de prijzen voor paarden op het moment zo hoog (6000e)? Ik dacht dat er juist een overschot was op de paardenstapel?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, ik ben benieuwd! :)

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Revanches op 10-04-11 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets aangepast ter verduidelijking.

Optiwolk

Re: Vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:57

Een site die met prijsklasses werkt zal er meestal ook wel bijzetten welke klasse welke bedragen omvat.
Als er gewoon staat 'hoger prijsklasse' mag je algauw 20.000+ rekenen.

De reden waarom het ene paard meer kost dan het andere, kan bij zoveel liggen.
Het was in aanschaf voor de verkoper duurder, het heeft betere papieren, karakter, ...
Of het goedkoop paard heeft eigenlijk verborgen gebreken, pas daar ook maar mee op.
De kosten voor keuring en vervoer etc zitten al in de verkoopprijs ingerekend, of nog niet, kan ook algauw 500 euro schelen.

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:01

paarden kunnen inderdaad zo duur zijn maar dan kunnen ze denk ik ook wel wat kwa dressuur en springen. :Y)
ik weet niet welke ras je wilt maar ik raad je een fjord aan en dan een kind van een kunar.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:05

ik denk dat verschillende paarden voor verschillende prijzen worden aangeboden omdat de ene eigenaar realistischer is dan de andere. als een paard maar lang genoeg te koop staat dan gaat de prijs wel omlaag. ik betaal zelf ook zeker niet heel veel voor een paard. zeker niet voor een papier wat er achter zit.
persoonlijk denk ik dat heel veel mensen hun paard super vinden omdat ze er een goede klik mee hebben en dan denken dat hij erg veel waard is maar dat het in de praktijk nogal tegenvalt. het is je eigen paard en dat is natuurlijk voor jezelf een hoop waard.
naarmate een paard langer te koop staat wordt je wel realistischer.
bovendien zijn er wel eigenaren die wat realistischer kijken of paarden vaker in de verkoop hebben die hebben vaak een wat ander beeld van een realistische prijs.
en het is zo. wat je niet vraagt krijg je ook niet.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 01:33

RUI-->TAO

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:27

een paard is waard wat iemand er voor wil betalen. Als het doel recreatie is zou ik al ruiter niet zo snel een paard van 6000 euro kopen. Dan zijn er genoeg leuke paarden onder dit bedrag, zeker nu de markt zo slecht is.
Een recreatie paard van 6000 euro zal meestal ook wel lang te koop staan, of er moet net toevallig iemand zijn die er niet zo veel verstand van heeft.

Als je kijkt (hier in de omgeving) dat leuke goede Z paarden met leuke potentie kei lang te koop staan en dan uiteindelijk voor een schijntje verkocht worden omdat de eigenaar het stalgeld niet meer kan opbrengen, dan mag je wel zeggen dat de markt slecht is. Op het moment staan er gewoon heel veel paarden te koop en word er in de middenprijsklasse niet goed verkocht.