Portugees paspoort, nieuwe Nederlandse aanvragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Portugees paspoort, nieuwe Nederlandse aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 18:55

Vandaag het paspoort van mijn Garrano (Portugeze pony) bekeken en die is dus geheel in het Portugees. Logisch, want hij is ook in Portugal aangevraagd.

Nu is mijn vraag, is dit geen probleem voor DA/KNHS enzovoort die het paspoort nodig hebben? Moet ik nu een Nederlands paspoort aanvragen? Of is dat geen probleem?

Hij staat geregistreerd als Cruzado Portugûes (is net te groot voor het stamboek, komt wél uit wilde Garranokudde), een Garrano stamboek is er in Nederland niet.

Jes

Re: Portugees paspoort, nieuwe Nederlandse aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:57

Ik weet dat je in Frankrijk een paard als import aan moet geven, dan maakt de DA een signalement met een chipnummer op, en stuurt dat naar een bevoegde instantie die een en ander in het paspoort veranderen. Hoe het exact in NL zit weet ik niet, maar het zou mij logisch lijken als dat hetzelfde zou zijn.

Juangi

Re: Portugees paspoort, nieuwe Nederlandse aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 21:09

Oke, dankjewel! Want ik heb dus alleen het paspoort (Cadernata de Saúde) met zijn gegevens erin, incl chipnummer. Nu is mij verder niks verteld over overplaatsen, ik verwachtte dat in Europa dus alles wel goed geregeld zou zijn met paspoorten.

Ik ga denk ik maar contakt opnemen met de KNHS, miscchien dat zij meer weten. :)