Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aeolusnr1 schreef:Bij het trailer laden, moet er in eerste instantie vertrouwen zijn, er mag maar één mogelijke optie zijn, anders gewoon weer aan het werk zetten, zeker nooit boos worden, maar wel duidelijk en vastberaden.
Iedere poging in de goede richting moet ook beloont worden, zeker nooit met snoepjes of eten, nee gewoon even de druk weghalen, even rust gunnen.
Wanneer hij er uiteindelijk ingaat, zeker niet dadelijk de deur sluiten, nee even rust en een knufje, en er gewoon weer uit, en even rondstappen en opnieuw erop stappen, een paard leert uit het herhalen van al die dingen.
Ieder paard kan je leren om rustig de trailer op te stappen, en zonder getrek.

Embe schreef:De jas methode heb ik eerder gehoord maar ben ik persoonlijk geen voorstander van... het is de bedoeling dat je paard leert jou te vertrouwen en als leider te zien. Alle andere bovenstaande tips hebben hier ook mee te maken. Grondwerk is belangrijk. Ik heb een heel veel plezier gehad van de tips van Petra Vlasblom van 2Moons http://www.2moons.nl/ Succes!
Stardust5 schreef:Mijn vorige pony wou ook niet op de trailer, de enige manier hoe ik hem op de trailer kreeg was door hem een jas over zn hoofd te doen zodat die niks zag. misschien een beetje een rare manier maar het hielp wel!
Ik zou het gewoon eens proberen!

Stardust5 schreef:Embe schreef:De jas methode heb ik eerder gehoord maar ben ik persoonlijk geen voorstander van... het is de bedoeling dat je paard leert jou te vertrouwen en als leider te zien. Alle andere bovenstaande tips hebben hier ook mee te maken. Grondwerk is belangrijk. Ik heb een heel veel plezier gehad van de tips van Petra Vlasblom van 2Moons http://www.2moons.nl/ Succes!
ben ik het opzich wel mee eens, maar met mijn pony had het niks met vertouwen te maken, hij vertikte het gewoon!
En als die me echt niet vertrouwde zou die ook wel zo vervelend doen op den duur met jas;) Maar daar kon die natuurlijk ook gewoon te dom voor zijn
Stardust5 schreef:Mijn vorige pony wou ook niet op de trailer, de enige manier hoe ik hem op de trailer kreeg was door hem een jas over zn hoofd te doen zodat die niks zag. misschien een beetje een rare manier maar het hielp wel!
Ik zou het gewoon eens proberen!

Lindy1982 schreef:waar geloven ze dan wel in in jouw omgeving ... in de zweep?
je moet niet naar je omgeving luisteren maar kijken naar je eigen paard en je eigen gevoel