Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_rosita_ schreef:Het is ook wat je keuzes zijn..
Ik zou bv mijn paard nóóit laten opereren aan koliek. Eindeloos op stalrust, verblijven in de kliniek, het risico van corticosteroiden die erin gegaan zijn (mijn paard is hoefbevangengevoelig), het geen sociaal contact in het begin. Nee, dara zou ik mijn dier dood en doodongelukkig mee maken en dan is het nog de vraag of ze het allemaal redden..
In die zin zou ik bv geen duizenden euro's hoeven te reserveren. Voor de standaard ongelukjes en dingetjes heb ik altijd een potje en valt het wat duurder uit is er een mouw aan te passen.
Citaat:Over het wel of niet doen van een dure operatie is iets wat ik graag op dat moment beslis ook gezien de risico's die altijd verschilend zijn, maar mijn ervaring is dat voordat je die keuze krijgt de rekening al is opgelopen naar een ruim bedrag....
miamivice schreef:Ik snap niet dat mensen zoveel sparen voor iets wat er misschien helemaal niet komt.
Zoals eerder gezegd, dan zijn er nog andere oplossingen.
Iedereen gaat er maar vanuit dat hun paard/pony het ergste van het ergste overkomt.
tita schreef:Een vriendin der paard had blindendarm-onsteking kosten 3000 euro tja daar heb je al een te kort en dan praten we nog niet eens over de nazorg
miamivice schreef:Ik snap niet dat mensen zoveel sparen voor iets wat er misschien helemaal niet komt.
Zoals eerder gezegd, dan zijn er nog andere oplossingen.
Iedereen gaat er maar vanuit dat hun paard/pony het ergste van het ergste overkomt.
Citaat:Maar ik denk dat je realistisch moet zijn dat als je iedere maand geld bij elkaar moet schrapen om alles te kunnen betalen je geen dier kan onderhouden of auto kan rijden enzovoort.