Pony laat zich op lokatie niet laden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninie

Pony laat zich op lokatie niet laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 14:21

Mijn pony liet zich een tijd terug niet meer laden na een keer met een andere trailer te zijn weggeweest dan met de vaste trailer. Ik huurde altijd een 2 paards en ben toen weggeweest met een 1-1,5 paards trailer. Ik heb 'm gelukkig weer zover gekregen met clickertraining dat hij thuis zonder al te veel problemen mijn 1,5 paards trailer op gaat. Echter, op lokatie (dus ergens anders als thuis) laat hij zich niet laden :(
Ik zit er aan te denken om naar lokaties zeer dicht bij huis te rijden om daar dan te gaan oefenen. Dit heb ik afgelopen weekend ook gedaan, kon echter lopend naar huis :o
Tips als met een bezem erin jagen, met een longeerlijn laden etc. zijn reeds de revue gepasseerd maar helpen weinig tot niets. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij aan tips helpen?
Laatst bijgewerkt door Ninie op 23-03-11 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MSophie

Re: Pony laat zich op lokatie niet laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:24

Heel veel oefenen, en geduld. Super dat je het niet met bezems doet enz want daardoor word het alleen maar erger !

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:26

Het ebook van Eddy Modde, dit kun je gratis lezen op www.diagonaal-paardenvervoer.com. Even aanmelden met je emailadres en je krijgt de link toegestuurd.

Mijn pony ging op locatie ook steeds lastiger de trailer in, daarna wilde ze er thuis ook niet meer in. Nu ben ik met die manier van Eddy Modde bezig en het gaat steeds beter. Waar ik eerst 3 uur aan het klooien was, stond ze er laatst 4x binnen 10 minuten in.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:36

Hengstenketting onderlangs? Dat is het enige waar die van mij respect voor heeft...

Dutchy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:37

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:14

waar woon je TS?

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 22:40

cissy schreef:
waar woon je TS?

In Noord-Holland, vlakbij Hoorn

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:06

dat is helaas niet in de buurt, anders had je hierheen kunnen komen en dan had ik je geholpen bij ons op stal, dan ben je op een vreemde locatie en hulp van iemand met ervaring ;)
Heb je het Ebook van Eddy al gelezen intussen?

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 22:20

Dat had ik een hele tijd geleden al eens gedaan, ik denk dat ik ook maar de DVD ga bestellen. Anders gaat het niets worden, ben ik bang.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:23

Eddy heeft geen DVD hij heeft een online video cursus :) heel leerzaam en je krijgt een link waar je de cursus kunt zien en er komt steeds meer materiaal bij in de loop der tijd.

Er zijn wel trailerlaad dvd's te koop overigens, Parelli heeft er 2 en Balingehof heeft er ook 1tje.
(ik heb ze allemaal en ze zijn stuk voor stuk leerzaam, alleen zijn die van Parelli niet in het NL maar wel goed te volgen)

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:12

PercyLeen schreef:
Hengstenketting onderlangs? Dat is het enige waar die van mij respect voor heeft...

Zo doe ik het bij die van mij ook, die liep constant achteruit als we bij de klep in de buurt waren. Die laad ik nu waar we zijn met een lange lijn, loopt als een mak hondje mee..