Verzekering kostbaarheden buitenshuis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Verzekering kostbaarheden buitenshuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 16:29

Ik ben eens rond aan het kijken naar verzekeringen die ook je tuig e.d. verzekeren als deze zich op stal bevinden. Zonder daarbij ook een verzekering voor de ponys te hoeven afsluiten.

Centraal Beheer Achmea heeft wel een kostbaarheden verzekering, maar die dekt alleen spullen die je onder eigen beheer (thuis dus) hebt. Dus niet op stal.

Misschien iemand anders nog opties?
Momenteel valt het onder een andere verzekering, maar daar wil ik graag vanaf binnenkort.

Rivjenn

Re: Verzekering kostbaarheden buitenshuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:16

bij ons zit dat bij de inboedelverzekering.
maar je spullen moeten wel achter slot en grendel liggen in een afgesloten ruimte

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:17

Bij mijn weten dekt CB het ook buitenhuis.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 10:25

Nee :n Bij Centraal Beheer moet je dus bijvoorbeeld je digitale camera apart verzekeren met de kostbaarheden verzekering. Voor als je je camera meeneemt naar buiten.
Heb ze gister geruime tijd aan de telefoon gehad........
Tuig valt ook niet onder inboedelverzekering, niet als het op stal ligt.

Er schijnen wel verzekeringen te zijn waarbij je dat kan afsluiten, en daar ben ik naar op zoek.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:15

je kunt bij je inboedelverzekerng een deel buitenshuis op een ander adres verzekeren. Je betaalt dan wel in verhouding meer premie over dat bedrag. Voorwaarde is wel dat de spullen achter twee sloten zitten; dat is tenminste bij mij het geval ( ASR)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 11:18

Maar ik heb geen inboedelverzekering nodig :\ ben gewoon bij mijn ouders verzekerd :) zal hun eens vragen of dat kan :\ maar zou eigenlijk gewoon zelf daar een verzekering voor af willen sluiten.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:23

Wij zitten ook bij centraal beheer (met huisverzekeringen) ze hebben wel een extra verzekering voor paardenspullen (telefonisch gevraagd), mits dit in een afgesloten kast zit. De koets, kar sulky is bijna niet te verzekeren, wel als die echt binnen staat achter slot en grendel en aan de ketting.

De prijs weet ik niet zeker meer aangezien ik nog geen spul op stal heb staan maar thuis heb liggen.
Ik dacht 1000 euro verzekeren kost 1 euro per maand.
Gewoon even bellen met hun.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 11:25

Wat vreemd dat de mevrouw die ik gister aan de telefoon had vertelde dat ze daar geen optie had voor mijn paardenspullen :? nou ja, moest ze toch nog even spreken, dus bel vandaag nog eens.
Heb je een idee hoe die verzekering heet?