Wij hebben een Friese ruin, 7 jaar. Kenmerken: lief maar lomp. Soms kijkerig en onzeker, maar onder het zadel braaf. Grote knuffel en grote vriend van kinderen.
Ik heb al enige tijd niet echt gereden (heb daar mijn redenen voor maar gaat nu even te ver om uit te leggen) en ben dat weer rustig aan het opbouwen. Ik doe longeerwerk, lange lijnen, grondwerk en ben van plan hem deze zomer trekwerk (slepen) bij te gaan brengen. Heb een geweldige klik met hem.
Zoon van 9 is echt dikke maatjes met hem. Durft alleen op dit paard rond te stappen en op verder geen enkel ander paard. Paard is voorzichtig met hem.
Dochter van 6 rijdt op hem aan de longe, zet hem zelf in draf en galop en leert nu met nepteugels (neckrope) rijden en lichtrijden.
Maarrrr zowel dochter als ik hebben een wens: een pony voor dochter. Ze heeft nml een erg goede zit, pakt het rijden snel op en is er aan toe om zelf te gaan sturen. Dat lukt op de fries nog niet zelfstandig want hij is de komende jaren te sterk voor haar (trekt teugels uit handen bijv.)
Zoon lijkt een pony erbij ook wel leuk, wil er grondwerk en longeren mee doen en de stal uitmesten als zusje rijdt
Maar wil er niet op rijden (zegt ie nu) want daarin vertrouwt hij alleen ons paard . Ook voor zoon is de fries te sterk zeker als ie in draf zou gaan. Vanwege de angst daarvoor loopt paard dus ook met hem momenteel weer aan de longe. Ikzelf zou de pony erbij willen hebben
, volgens manlief gaat dat voorlopig nog niet (vooral vanwege stalkosten etc en deels tijd)Paard verkopen: Ik moet er niet aan denken en wordt al misselijk bij het idee! Kinderen ook, die willen hem echt niet missen.
Nu zeiden in 1 week tijd 3 mensen afzonderlijk tegen mij: waarom verkoop je je paard niet en koop je er een pony voor terug. Je rijdt momenteel bijna toch nooit
Vraag is dus: WAT zou jij doen? Zie poll
Ik zou evt een pony erbij kopen (als dat haalbaar is) maar mijn eigen paard wegdoen? Nooit...