Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Karreman schreef:Nou heb jij even geluk dat je een weyer hebt.De ijzeren opbouw van deze trailer is nl uit 1 stuk gelast en bij demontage van de zijwanden heb je geen gedoe met u-profielen, popnagels . dak los maken etc.Hij blijft gewoon recht op staan met het dak er nog op Als je een handige vader/oom/broer/buurman/vriend ( m/v voor de gemancipeerden onder ons) hebt is dat zelf wel te doen. Er zijn bruine betonplexplaten 18mm van 150 x 300 cm in de handel voor 100 euro per stuk en voor de zijwanden en klep heb je 3 nodig.Gewoon een kwestie van op maat zagen.
Remkabels kosten rond de 20 euro per stuk en dan nog even afwachten hoe de staat van de remvoeringen en trommels zijn.
Als je echter alles door een professionel laat doen dan word het een heel ander kostenplaatje maar de zijwanden vervangen kan in een dag .
vinurr schreef:Ik kan niets zeggen over het laten opknappen. Maar wij waren zo'n 550 euro kwijt voor het zelf opknappen van de trailer. We hadden een hele oude trailer waarvan al het hout niet meer goed was. We hebben dus eigenlijk alleen het 'skelet' en het dak van de oorspronkelijke trailer gebruikt. Al het hout is nieuw, bodem is nieuw, laadklep nieuw, banden nieuw.
ikke schreef:Dat ligt eraan hoe handig je bent. Als je alles moet laten doen, is het een zinloze actie, omdat je alleen aan uurloon al richting 2000 + euri's moet denken.
Wanneer je echter wat tijd en ruimte hebt en enige handigheid aan de dag legt, doe je het zelf en ben je voor diezelfde 2000 euri's al een heel eind op weg. Bovendien is het eindresultaat van veel betere kwaliteit dan willekeurig welk bedrijf die het voor je doet. De clou daarvan zit 'm in de details (en dus de tijd die dat kost).
Even voor je idee, ik heb 8 jaar geleden een Westfalia uit elkaar getrokken en dat heeft me ongeveer 3500 euri's gekost aan materiaal. Hierbij is toen echt ALLES vervangen, inkl remmen, elektra en banden en alle bevestigingsmateriaal in RVS uitgevoerd. Bovendien is voor die prijs ook al het ijzerwerk opnieuw verzinkt. Kortom, ik had toen een nieuwe Westfalia voor de prijs van een zeer simpel Weijertje.
Hij ligt als een huis achter mijn auto. Ik wil alleen dat ik hem gewoon buiten kan laten staan, ook als het regent.singasong schreef:[***] schreef:Ik kan niets zeggen over het laten opknappen. Maar wij waren zo'n 550 euro kwijt voor het zelf opknappen van de trailer. We hadden een hele oude trailer waarvan al het hout niet meer goed was. We hebben dus eigenlijk alleen het 'skelet' en het dak van de oorspronkelijke trailer gebruikt. Al het hout is nieuw, bodem is nieuw, laadklep nieuw, banden nieuw.
Dat vind ik voor 'zelf opknappen' al een aardig bedrag. Ben dan toch wel heel benieuwd wat zoiets kost als ik het zou laten doen.
Ik ga er wel van uit dat de bodem er niet uit hoeft. Die is nog vrij nieuw (Heja-bodem).
Banden nieuw, dikke houten platen, verf, lampjes. Nee vind ik niet veel.
singasong schreef:Vinurr, dat ben ik wel met je eens. Ik zou het er zo voor neerleggen maar ik kan het niet zelf.
Banden en verlichting is prima in orde bij die van mij.
singasong schreef:Ik wil mijn trailer laten opknappen. De kitnaden zijn van dusdanige aard dat hij niet meer waterdicht is tijdens een regenbui. Hierdoor zijn vooral zijwanden aan de onderkant tegen de bodem aan aan het rotten.
Kan iemand mij een schatting geven wat het kost om de wanden in z'n geheel te laten vervangen, eventueel ook van de klep. Het deurtje aan de zijkant sluit ook niet waterdicht af en ik wil er een zeiltje op aan de achterkant zodat ik hem helemaal kan afsluiten.
Vraag me namelijk af ivm de kosten of ik hem niet beter kan inruilen voor een andere trailer ipv deze te laten opknappen.
(Ook de kosten voor vervanging van de bekabeling van de rem.)
Het is een Weijer uit 1990 met houten wanden.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ULJRWMVA&mct=upl_nw_ab
Tevens zoek ik een goed adres om dit te laten doen. Woon in de Betuwe, tussen Tiel en Kesteren. Lokale (grote) trailerboeren zijn me bekend.

brightblack schreef:Als je het niet zelf wilt doen kan ik je aanraden om naar JVD te gaan in Tiel (op het industrieterrein aan de overkant van de A15) daar koop ik ook altijd de onderdelen die eventueel nodig zijn.
Betrouwbaar adres en je kan altijd onderhandelen qua prijs.
Succes.
dure trailer bij hem gekocht en bleek half verrot, heb ervan geleerd dat wel!