Je rijd op een pittig, zenuwachtig en schichtig paard, maar je bent helemaal alleen in de piste.
Wat doen jullie dan, of zouden jullie dan doen moesten jullie van je paard vallen?
IK BEDOEL IN HET GEVAL VAN EEN ERGE VAL!!
Groetjes
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, mobiel heb ik ook altijd wel bij me.
heb nog een blauwe plek in de vorm van mijn telefoon op mijn been staan) Heb toen mijn moeder gebeld en die is me tegemoet gekomen toen... Wel weten mijn ouders het altijd als ik aan het rijden ben.
Mobiel heb ik tegenwoordig wel op zak, maar ik ben al wel eens zo hard gevallen dat ik dacht dat ik de telefoon niet bij me had. Eerst zag ik mijn paard wegrennen naar huis. Vervolgens probeerde ik op te staan, maar dat lukte niet, want ik zakte steeds weer door mijn benen. Pas na enkele minuten kreeg ik het lumineuze idee om te bellen voor hulp. Na 100x mijn zakken nagevoeld te hebben, dacht ik dat ik geen telefoon bij me had. Dan maar weer proberen te lopen. Lopen kon je het niet noemen, maar ik ben naar mijn paard gestrompeld. Die was helemaal niet naar huis gerend, maar juist terug naar de clubbak. Ik kon niet echt meer normaal nadenken. Eenmaal thuisgekomen (probeer maar eens weer op je paard te komen en terug naar huis te rijden
) kwam ik er ook achter dat mijn telefoon gewoon in mijn broekzak zat.... Dus die mobiel is ook niet zaligmakend. Ik was niet bewusteloos o.i.d., maar ik was wel zo erg de kluts kwijt dat ik niet in staat was om er mee te bellen...
), maar zo heb je ook wel zekerheid dat áls er iets gebeurt, er altijd iemand komt controleren.

Sonja schreef:Tipje voor de alleen-buitenrijders: hang je paard een opvallend gekleurde sleutelhanger aan je zadel met je mobiele nummer erop en het nummer van je stal. Mocht je er af stuiteren en iemand vangt je paard, dan kunnen ze jou bellen, en als jij niet opneemt kunnen ze je stal bellen zodat alle hulp ingeschakeld wordt die nodig is.
Het is altijd verstandig aan te geven op stal hoe lang je ongeveer wegblijft, alsmede ongeveer je te rijden route.
Mocht je onderweg afstappen, om wat voor reden dan ook, wen jezelf dan aan om je beugels even kruislings voor je zadel te leggen, en westernruiters hang 1 beugel om de knop van je zadel.
Mocht je paard er tussenuit knijpen en iemand komt hem tegen/vangt hem, dan weten ze dat je moedwillig afgestegen was en ze niet groots uit hoeven te rukken omdat jij mogelijk ergens bewusteloos in het bos ligt.
Nou ben ik nog steeds niet zon buitenrijder, maar als het zover is zal ik zeker zon sleutelhanger aan mijn zadel maken.
). Tis geen garantie, maar als je valt heb je toch iets meer bescherming met BP dan zonder. Elin_ schreef:rijden jullie serieus niet als er niemand is?
Of is het : Ik zeg A ,want dat klinkt het veiligst en is het ook ,maar ik doe gewoon ook B (wel rijden)