paard mee op ruiterkamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

paard mee op ruiterkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 11:47

Even een vraagje hier aan de mensen die een verzorgster voor hun paard hebben.

Zouden jullie je paard mee geven als je verzorgster hem graag mee wilt nemen op ruiterkamp? (ruim 2 uur reizen vanaf stal om op lokatie te komen) En daarnaast. Is het niet wijs hier de afspraken over op papier te zetten? Aangezien er van alles kan gebeuren en je er dan als eigenaar niet bij bent.

Ik weet zelf nog wel hoe leuk ik het vond toen ik jaren terug een verzorg pony mee op ruiterkamp mocht nemen. Dus ik gun haar alle plezier, omdat ik weet hoe gaaf dit was. (Dit was alleen wel op loopafstand van thuis....)

friesiszwart

Re: paard mee op ruiterkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:25

Ik heb vroeger een bijrijder gehad die ik probleemloos mijn paard mee zou geven als zij met hem weg zou willen. Momenteel zie ik bij mijn bijrijders teveel dingen en zou ik dit niet doen. (denk daarbij aan eerst doen en dan nadenken).
Wat betreft de afstand van 2 uur van stal zou ik geen probleem vinden indien je weet dat je je paard vertrouwd mee kan geven. Dus dat jouw verzorgster te alle tijden het belang en de verzorging van het paard voorop heeft staan.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:29

Dat ligt aan de bijrijdster. Als je haar volledig vertrouwd en het is een goed georganiseerd ruiterkamp.... Je moet goede afspraken maken over wat je wel/niet goed vindt. Tegenwoordig is iedereen mobiel te bereiken dus als er echt iets is kan ze eenvoudig met je overleggen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:47

Mijn paardje is een paar jaar geleden zonder problemen met haar verzorgster mee op kamp geweest.
Mijn weidegenootje en goede vriendin heeft helaas minder goede ervaringen hiermee. Dit lag overigens NIET! aan de verzorgster, maar aan de organiserende persoon van het paardenkamp.

Mocht mijn 3-jarige over een paar jaar een verzorgster hebben, dan zou zij die ook gewoon mee op kamp mogen nemen.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:35

Vind het zowieso onwijs lief dat je dit overweegt!!
Ik ben altijd verzorgster geweest, en dit zou ik wel echt onwijs gewaardeerd hebben.
Wat de anderen al zeggen; het ligt wel erg aan de verzorgster. Krijgt ze bij jou op stal nu ook al alle vrijheid en gaat ze daar verantwoordelijk mee om, dan zou ik het wel aandurven. Als je zeker weet dat zij er net zo goed voor is als jij zelf dan moet dat goed komen toch?!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:37

bakkabouter schreef:
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen .

Wat een mooie uitspraak, ben er echt ff bij stil blijven staan... origineel!

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:44

Toen ik andere paarden reed, zou ik het iig onwijshard apprecieren! Je leert extraveel doordat je veel les krijgt en veel met je pony/paard bezig bent. Als je denkt dat je verzorger dit aankan dan enkel maar voordeel: paard leert bij+ verzorgster leert bij + is je super dankbaar;)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:46

Als jij je verzorgster daar voldoende voor vertrouwd zou ik je paard wel meegeven. Echter zou ik zelf wel willen weten waar hij terecht komt. Verder zou ik de afspraak met je verzorgster maken dat jij bij calamiteiten of onzekerheden aangaande je paard gebeld moet worden. Dit zou ik ook communiceren naar de leiding van het kamp.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 10:19

Dat is inderdaad ook wel handig. Dat ik zelf even contact opneem met het kamp zodat zij mij kunnen bellen als er iets is.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:24

Nu heb ik geen bijrijders maar ik zou er niet aan moeten denken.
Heb er veel te slechte ervaringen mee, jammer genoeg.
Heb op stal wel iemand die mijn paard super doet als er met mij wat is,
maar dan nog zou ik hem niet zomaar meegeven.
Ook verzekering technisch kan het lastig in elkaar steken omdat jij als eigenaar ten aller tijde verantwoordelijk bent.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:26

Ik heb ook een bijrijder die graag een cursus van (ik meen) een week wilde volgen met mijn paard. Ik weet alleen nog niet of ik hier enthousiast over moet zijn. Ik vind het super dat ze zo graag wil leren, maar mijn paardje is gewoon niet zo goed met veranderen van situatie/ stal, dus ik weet niet of het goed is voor mijn paard. Daarbij kan ik het niet betalen, dus ik kan dan niet mee. Ik heb dan geen idee wat er met mijn paard gebeurd. Ik vertrouw mijn bijrijder wel, maar ik heb gewoon moeite met mijn paardje los te laten.
Misschien denk ik er over een tijdje anders over, maar ik denk niet dat mijn paard er nu klaar voor is. Dus dan zou ik het denk ik niet doen.
Ik vind het moeilijk omdat ik niet weet wat ze op die cursus gaan doen, en ik dus ook niet weet of mijn paard moeilijke dingen moet doen die ze nog niet kan, of dat ze onder druk gezet gaat worden. Daar kan ze namelijk niet zo goed tegen. Een ruiterkamp is dan weer een beetje anders, dan worden er niet veel nieuwe dingen gevraagd denk ik, en als ze dat wel doen, kan je die onderdelen overslaan. Bij een curus waar je veel voor betaald is het een beetje jammer als je de helft van de oefeningen niet mee kan doen ;) .

Ik weet niet wat ik zou doen. Mijn bijrijder heeft mij nog niets gevraagd, ik heb het alleen via mijn zus gehoord dat ze interesse had. Dus we zullen zien ;) .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:28

realmagic schreef:
Nu heb ik geen bijrijders maar ik zou er niet aan moeten denken.
Heb er veel te slechte ervaringen mee, jammer genoeg.

Dat heb ik ook wel. Een paar keer grandioos op mijn muil gegaan met een bijrijder. En nu vertrouw ik mijn huidige bijrijder in alles, maar het is toch moeilijk om je paard dan een week weg te sturen als je weet dat je paard bij een verhuizing (waar 3 van haar maatjes meegingen) al helemaal spastisch werd. Dan denk ik haast dat een week cursus niet echt effectief/goed voor haar zal zijn. Aan de andere kant kan mijn paard er ook enorm veel van leren en door groeien.... Het is lastig om de goede keus te maken. Ik wil mijn bijrijder ook niet teveel tegenhouden...

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:33

gewoon goeie afspraken maken en dingen op papier zetten.ik zou er toch heel goed over na moeten denken.
maar als jij vind dat het niet goed voelt om het paard mee te geven zou ik het zowiezo al niet doen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:18

Ik zou het wel doen, ze verzorgt Anjo nu toch al best lang en ik hoor alleen maar goede verhalen van haar :D
Daarbij is het kamp waar ze heen wilt heel goed geregeld, vorig jaar ook heen geweest met paard, niets op aan te merken!