Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
flappie28 schreef:Bij verborgen stalgebreken weet ik dat je het binnen 48 uur moet melden aan de verkoper, bij hoefbevangenheid weet ik niet hoe dit zit. Een stalgebrek is bij een klinische keuring ook niet altijd te achterhalen, hoefbevangenheid waarschijnlijk wel, maar als het paard bij aankoop niet gekeurd is weet ik ook niet wat je rechten zijn. Is het paard nu wel onder behandeling van een DA? Misschien dat hij jullie ergens mee kan helpen?
Maar om bij het begin te beginnen: heeft je nichtje al contact opgenomen met de verkoper en het gemeld?
Maar goed, eerst grondig onderzoek doen lijkt me amsterdam_30 schreef:Ben inderdaad benieuwd of ze contact heeft opgenomen met de vorige eigenaren.
Verder niet te geloven dat ze geen klinische keuring voor ongeveer 100 euro maar heeft laten doen op zn minst...
Als zou ik een paard gratis krijgen of een paard kopen wat ik al jaren ken, dan nog zou ik minimaal klinisch keuren.
Volgens mij kun je als koper uberhaupt nog af van je koop binnen 2 weken????
Weet iemand hier meer van???
Als het paard totaal niet aan je verwachtingen voldoet?
Als ze het paard zo kort heeft, dan neem ik aan dat de oude eigenaar dit onderzocht wil hebben en als aangetoond wordt dat dit al was voor de koop.. dat ie dan t paard terug neemt..
Zo snel mogelijk contact opnemen per email (en kopie naar zichzelf sturen) met eigenaar en een DA laten vaststellen wat er is.
Succes!!
CM_ schreef:Bij kanteling hoefbeen moet de bevangenheid al langer aanwezig zijn.