km vergoeding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carone

km vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 14:43

Ben gevraagd om ruiter 2x per maand naar wedstrijden te brengen.
Wat is een normale km vergoeding hiervoor?
Auto loopt op benzine.

deniece

Re: km vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:45

Een normale km vergoeding lijkt mij 19 cent per km :) Dat is natuurlijk meer dan je auto verbruikt; maar het kost jou ook tijd etc.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:46

deniece schreef:
Dat is natuurlijk meer dan je auto verbruikt;

Denk je dat echt? Ga maar eens rekenen en neem dan onderhoud etc. etc. ook mee in je kilometerprijs, valt tegen hoor....

carone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 14:47

deniece schreef:
Een normale km vergoeding lijkt mij 19 cent per km :) Dat is natuurlijk meer dan je auto verbruikt; maar het kost jou ook tijd etc.
Heb dit nooit eerder gedaan vandaar de vraag.
Kan ik er dan wat bovenop gooien voor de tijd die erin gaat zitten :o
Je bent zo een halve dag van huis.....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:48

deniece schreef:

Als jurylid mag je een vergoeding van 28 cent per km rekenen, maar dat is zonder trailer. Als je met trailer op pad gaat, 50 cent.

*edit, als je dan ook nog moet wachten daar, kun je daar ook nog wat voor rekenen.
Laatst bijgewerkt door kleinvosje op 14-02-11 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:48

0,28 c/km

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:00

Suzanne F. schreef:
0,28 c/km

maar een auto slupt veel meer met een trailer denk dat je meer moet rekenen per km om er niet op toe te moeten leggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:05

friesiszwart schreef:
Suzanne F. schreef:
0,28 c/km

maar een auto slupt veel meer met een trailer denk dat je meer moet rekenen per km om er niet op toe te moeten leggen.

Ja das waar, had ik nog niet bij nagedacht. :j

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:12

normaal gesproken, bij mijn werk bijvoorbeeld, krijg ik 19 cent de KM, alleen moet je nu rekening houden met het feit dat je auto veel meer verbruikt met een trailer erachter.
ik zou zeker meer vragen dan 19cent, hierboven zie ik 28 cent, denk dat je dan de goede kant op gaat.
Neem aan dat je er best zelf wat aan over mag houden....

carone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 15:12

friesiszwart schreef:
Suzanne F. schreef:
0,28 c/km

Daarbij de benzineprijs is ook niet niks tegenwoordig :n

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:14

kleinvosje schreef:
deniece schreef:

Als jurylid mag je een vergoeding van 28 cent per km rekenen, maar dat is zonder trailer. Als je met trailer op pad gaat, 50 cent.

*edit, als je dan ook nog moet wachten daar, kun je daar ook nog wat voor rekenen.

Nog een keer mijn post. In de bouw wordt volgens mij ook 50 ct per km vergoed als de aanhanger erachter hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:16

vind je het ook leuk om te doen? Want in theorie kun je idd ook nog extra rekenen voor jou verblijf tijd daar.. maar zelf zou ik dat niet doen.. Als je het ook leuk vind om mee te gaan.
Anders word het denk ik erg prijzig.. en dan is de lol er voor de ruiter ook af. en zal die waarschijnlijk gewoon opzoek gaan naar iemand met een plaatstje vrij op de trailer ;)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:22

Onze Jeep loopt normaal 1 op 11/12, maar met de trailer met paard erop erachter zo'n 1:4.
Diesel kost € 1.26 ongeveer nu, dus zou zo'n 32 cent per kilometer zijn, puur brandstof.
Zo zal dit ook per auto verschillend zijn. Je zou voor jezelf een keer kunnen kijken. Voor en na het wegbrengen tanken en dan kijken hoeveel je verbruikt hebt en daar je afspraken op baseren.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 16:06

Anoniem schreef:
vind je het ook leuk om te doen? Want in theorie kun je idd ook nog extra rekenen voor jou verblijf tijd daar.. maar zelf zou ik dat niet doen.. Als je het ook leuk vind om mee te gaan.
Anders word het denk ik erg prijzig.. en dan is de lol er voor de ruiter ook af. en zal die waarschijnlijk gewoon opzoek gaan naar iemand met een plaatstje vrij op de trailer ;)
Het is niet mijn bedoeling om mensen uit te melken.
Maar de auto loopt niet op water en daarom hier de vraag wat een nette vergoeding is.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:13

Tank eens voor je weggaat en als je weer terug bent. Dan weet je precies hoeveel je kwijt bent. Qua vergoeding voor het blijven moet je kijken wat je zelf redelijk vind.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:16

Simpel jij zorgt dat bij weggaan je tank vol is en degene die met je mee rijdt tankt de auto weer vol als jullie terug zijn..
Dan nog een kleine vergoeding af en toe voor de andere kosten..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:17

Echwel schreef:
Simpel jij zorgt dat bij weggaan je tank vol is en degene die met je mee rijdt tankt de auto weer vol als jullie terug zijn..
Dan nog een kleine vergoeding af en toe voor de andere kosten..

dat schreef ik net boven je ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:19

Hier wordt door paardentaxi's 50 ct de kilometer gevraagd, en dan nog 15 euro per wachtuur geloof ik. Die 50 ct kan ik me voorstellen, voor de brandstof en afschrijving van je auto/onderhoud trailer. Wachtgeld kun je dan zelf bepalen, misschien een dagprijs maken? 25 euro per keer ofzo? Zal wel een dure worden voor de ruiter, maar goed, zelf geen trailer hebben en toch regelmatig wedstrijd rijden kost gewoon wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:51

carone schreef:
Anoniem schreef:
Het is niet mijn bedoeling om mensen uit te melken.
Maar de auto loopt niet op water en daarom hier de vraag wat een nette vergoeding is.

Nee tuurlijk niet! zo bedoelde ik het ook niet. Het is niet meer dan normaal dat je een km vergoeding vraagt. Maar ik doelde meer op de wachttijd vergoeding ;)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:07

Ik vind het er ook aan bijdragen of je echt gevraagd bent of het zelf hebt aangeboden...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:09

Dat staat toch in de OP.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:23

Ik kan lezen ja.....
Maar er is wel degelijk verschil tussen: joh, als je eens hulp nodig hebt dan.....en je word gevraagd, of dat iemand het out of te blue vraagt.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:31

ik heb een keer iemand naar de kliniek gereden met mijn bus en mijn trailer voor 0,65 cent per km. Lijkt misschien veel, maar als je trailer huurt ben je normaal al minstens 45 euro voor een dag kwijt. Ik heb toen verder geen 'wachtgeld' gerekend.
Degene die ik reed vertelde dat als zij een paardentaxi inhuurt (zo'n vrachtwagentje op b-rijbewijs) zij 1 euro per km betaalde.