De kosten voor een D Pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nino3

De kosten voor een D Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:15

Hallo ik heb bij een handelsstal een erg leuke D pony gezien.

De pony heeft echter geen papieren en heeft ook niks gelopen, komt van een manege af. Ze is wel erg braaf maar goed dat zijn de meeste pony's. Ik heb aangegeven de pony wel op proef te willen. Maar de prijs die die handelsstal vraagt dat slaat echt helemaal nergens op mijns inziens.

Wat zouden jullie maximaal uitgeven aan een 9 jarige d pony merrie zonder papier. Ik moet ook mijn eigen paardje inruilen en ik heb echt een heel naar gevoel in mijn onderbuik.

Het is echt een leuk paardje maar volgens mij is ze het echt niet waard wat zij er voor vragen. Heb de neiging om de telefoon te pakken en de hele boel af te blazen.

EMM95

Re: De kosten voor een D Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:17

ik zou zeggen tot maximaal 1700 euro maar meer in de richting van 1200
wat vragen ze voor hem/haar
pb me ff heb hetzelfde gehad met een E pony van een manege

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:18

Ik weet niet hoe geweldig de pony is, maar voor een 9 jarige D zonder papier, ex manege pony, zou ik (op dit moment, de markt is slecht) niet meer dan 1000 euro neerleggen. :n

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:20

Waarom wil je dat doen dan? Moet je je eigen paardje inruilen voor die D pony? dat zou ik niet doen....

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:21

Ze vragen er dus 3000 euro voor! Met mijn eigen Pony MAG ik er 1000 bijleggen. :@:@

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:22

Ik heb er heel de nacht van wakker gelegen. Vooral omdat ik het al moeilijk genoeg vind om mijn eigen paardje weg te doen, en daarbij nog het idee dat je echt zwaar belazerd wordt daar!

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:23

Ik weet niet of het mag maar het gaat dus om deze

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:24

Niet doen dan! Luister naar dat gevoel. En een manegepony wordt meestal niet zo maar naar een handelaar gebracht. Een goeie gaat rechtstreeks naar een nieuwe eigenaar. Da's echt niet meer dan de slachtprijs. Helemaal in deze tijden.

Hij lijkt arabisch? Ik vind de kont wat hoog, maar ja, ik houd ook gewoonweg niet van dat type paard. :o
Staar je er niet op blind. Laat een ander die prijs maar betalen. Gewoon weglopen. Over een maand of 3 zijn ze blij dat jij hem wil hebben. Geloof me maar.

En volgens mij mag dit niet. Of de foto moet al ergens openbaar op internet staan. En je hebt er geen namen bij staan. Dat scheelt.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 14-02-11 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

EMM95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:25

nee heb je net ge pb en even je profiel gekeken je eigen pony is tog iets waar je veel mee heb meegemaakt en ik zou het echt niet doen.

EMM95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:26

hahaah ik blijf berichtjes sturen.

snap dat je verkocht bent als je zon paardje ziet vind hem zelf ook erg mooi maar zeker neit de 3000 euro waard. De markt is echt helemaal ingestort dus je kan voor minder dan de helft ergens een andere kopen als je even doorzoekt

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:28

EMM95 schreef:
hahaah ik blijf berichtjes sturen.

snap dat je verkocht bent als je zon paardje ziet vind hem zelf ook erg mooi maar zeker neit de 3000 euro waard. De markt is echt helemaal ingestort dus je kan voor minder dan de helft ergens een andere kopen als je even doorzoekt

Helemaal mee eens! Maar misschien kun je wel een maand wachten, en als je dan terug komt krijg je em misschien wel voor de helft omdat ze em kwijt moeten...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:28

Kijkend naar je profiel, zou ik de pony die je hebt, niet inruilen tegen deze pony. Dan kun je die beter zelf verkopen. Hafjes zijn heel gewild. Helemaal als ze braaf zijn.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:30

Even googlen/zoekfunctie op de naam van de handelsstal , meestal zijn er wel topics /berichten over.
Als onderbuikgevoel niet goed is , niet doen!!! Jaren geleden heb ik een relatief dure kinderpony gekocht , iedereen verklaarde mij toen voor gek , toch kreeg ik in de langere tijd dat zij bij ons was , altijd te horen , goed dier , waar heb je haar vandaan? Zij is bij ons op 29 jarige leeftijd overleden.
Een goede kinderpony loop je tegenaan.....veel kijken......

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:31

Je hebt een prachtige haf, ik vind bovenstaand paardje echt geen €3000 waard, met alle respect, ten eerste maken zij maken heel wat winst op de verkoop ervan en dan hebben ze nog eens een leuke haf erbij. Ik zou het niet doen.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:44

Het lijkt mij ook geen reeele prijs! En negeer dat onderbuik gevoel niet.
Zet voor je zelf even goed op een rijtje waarom je je eigen haf verkoopt, en wat je terug zoekt.
Klopt het plaatje dan? En als dat al zo is, heb je er dan echt zo veel geld voor over?
En durf je over een tijdje bij die handelsstal te (laten) informeren wat ze voor je haflinger vragen? Of ben je bang dat je dan zeker weet dat je bedonderd bent.
En wat idefix4 schrijft is zeker waar! Een goeie gaat van de manege rechtstreeks naar een nieuwe eigenaar! Niet via een handelaar!
En als je je eigen pony zelf verkoopt, heb je ook meer controle over waar die terecht komt. Lijkt me ook niet onbelangrijk!

Succes!

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:44

Ik probeerde ze zojuist te bellen, nemen niet op. Dus ik heb maar een mail gestuurd. Ik hoop maar dat ze niet heel moeilijk gaan doen.

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 11:18

Heb ze net gesproken en aangegeven dat ik er nog over na wil denken. Dit vonden ze geen probleem gelukkig. Hier mag een slotje op.

Bedankt voor alle reacties!

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:25

Wij hebben voor een 10-jarige D-pony,MET papieren,die Z2 gestart is €3650 betaald.Dus dan lijkt dit me inderdaad erg duur !!!

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:00

en heb je het nog gedaaan?

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 22:19

Nee, ze is inmiddels wel verkocht dus er is blijkbaar toch iemand geweest die die prijs voor haar betaald heeft. Maar gelukkig was ik het niet :)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:17

Nou, en ik zou dus vooral nadenken over het feit dat je je eigen pony zou moeten inruilen.... als je er al een naar gevoel van krijgt moet je het echt niet doen hoor! Maar het is niet gebeurd dus gelukkig.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:20

Verstandige keuze!
3000 euro is heel erg veel geld voor zo'n pony.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:28

Nino3 schreef:
Ze vragen er dus 3000 euro voor! Met mijn eigen Pony MAG ik er 1000 bijleggen. :@:@

Die is gék!!
Dat moet je dus nooit doen!
Allereerst als je naar een andere gaat kijken moet je nooit vertellen dat je wilt inruilen dat doe je pas nadat je een prijs hebt gehoord ;)

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 22:05

vivana schreef:
Nino3 schreef:

Die is gék!!
Dat moet je dus nooit doen!
Allereerst als je naar een andere gaat kijken moet je nooit vertellen dat je wilt inruilen dat doe je pas nadat je een prijs hebt gehoord ;)

Ja dat is ook wel slim ;). Maar voorlopig ruil ik mijn paardje helemaal niet meer in daar is hij veel te leuk voor. En met grond les en rijles komen we er vast wel.

tvup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:21

Ik kan het me voorstellen, zowel standpunt van diegene die hem koopt en van die handelaar. Ik vind dit nog meevallen en papieren heb je trouwens zo erbij. Maar ja, dat komt alleen maar omdat ik mensen ken die paarden duur verkopen omdat ze de kostprijs eruit moeten krijgen. Dan gaat het dus echt om bedragen met nog een extra cijfer. Of ze wedstrijd hebben gelopen of papieren maakt niet uit. Als zij een nieuwe bak, stal of vrachtwagen willen of ze hebben het paard gewoon 10 jaar op stal, dan mag jij dat gaan betalen op het moment als je een paard koopt van hun. Ik vindt het echt erg, want als hun vandaag een paardje kopen voor € 1000,00 euro dan verkopen ze hem morgen eventueel voor € 10.000,00. (Misschien dat het ook andersom kan, maar dan zouden ze wel failliet gaan.)