Hoeveel kost een nette tweedehands trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Hoeveel kost een nette tweedehands trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 18:22

Om het kostenplaatje compleet te krijgen ben ik aan het kijken hoeveel een tweedehands trailer kost. En dan dus inclusief eventuele reparaties, nieuwe banden etc.
De trailer die ik zoek hoeft niet mooi of nieuw te zijn, hoeft ook geen zadelkamer te hebben, maar hij moet wel veilig de weg op kunnen. Voor hoeveel geld heb je ongeveer zoiets? 1 of 1,5 paards :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:42

_Arwen_ schreef:
Om het kostenplaatje compleet te krijgen ben ik aan het kijken hoeveel een tweedehands trailer kost. En dan dus inclusief eventuele reparaties, nieuwe banden etc.
De trailer die ik zoek hoeft niet mooi of nieuw te zijn, hoeft ook geen zadelkamer te hebben, maar hij moet wel veilig de weg op kunnen. Voor hoeveel geld heb je ongeveer zoiets? 1 of 1,5 paards :)

Vanaf zo'n 2500 - 3000 euro mag je serieuze eisen stellen. Als je dat afzet tegen de ong. 4700 euri's die een simpele nieuwe Weijer kost, zou ik het wel weten...........

Sheran

Re: Hoeveel kost een nette tweedehands trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 18:47

namelijk... de nieuwe?

1700 euro scheelt toch wel een hoop hoor :)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:48

ik heb voor 1250 euro een goede tweedehands trailer gekocht. Maar wel van een bekende. Natuurlijk hou ik in de gaten of ik iets moet laten vervangen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:49

Ik vraag het me ook af.. zit op marktplaats rond te neuzen voor een trailer maar ik schrik gewoon van die prijzen
Onze ifor williams 2paards is 2 jaar terug voor 1300 euro de deur uit gegaan met nieuwe bodem en nieuwe verlichting etc.
Was dan wel eentje uit de jaren 90, maar nu ik weer een goede trailer probeer te vinden lukt dat gewoon echt niet voor dat geld. (en ook niet voor 2000 euro)
Mja scheelt misschien ook dat trailers niet gratis op marktplaats mogen.

Hoef net als jij echt niet het meest chique ding maar gewoon een goede degelijke trailer
Echt onwijs jammer dat mijn vader hem toen verkocht heeft

Ik kwam trouwens ook Akri tegen, best goedkoop merk, kan je daar wat voor verwachten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:53

_Arwen_ schreef:
namelijk... de nieuwe?

1700 euro scheelt toch wel een hoop hoor :)

Inderdaad. Als je er lief tegen bent, gaat zo'n Weijer gewoon 20 jaar mee. Ik ken er verschillende die in originele staat die leeftijd hebben gehaald.

Wat zelf heb gedaan: voor niet te veel een wrak (Westfalia) gekocht, uit elkaar gehaald, opnieuw opgebouwd (volledig!). Kostte 3500 euro, maar nu, 8 jaar later is ie nog steeds in topconditie.

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:54

@Pikeur
Ik ben het helemaal met je eens! Ben zelf ook wat aan het rond snuffelen op marktplaats, maar ik kan niet echt zeggen dat ik een fijne trailer heb gevonden die ook niet al te duur is (en dan heb ik het niet over een hele nette, maar gewoon over een leuke 2 paards waar je zelf ook nog het een en ander aan moet/kunt veranderen).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:56

Mijn trailer kostte €425. Oud, en de bodem beetje verrot, maar verder kan hij nog wel mee heur. Laagje verf erover en hij zag er al een stuk beter uit. :P

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:58

Ik kijk ook zo her en der rond en wat mij vooral opvalt is dat bij vrijwel alle trailers de bodem '100%' is, wat ik dan weer moeilijk te geloven vind... verder liggen de prijzen inderdaad behoorlijk hoog! uiteraard zijn het vraagprijzen, maar ik heb het idee dat sommige mensen de werkelijke waarde x2 rekenen...

@antje vip: en jij rijdt met een lekker gevoel met een rotte bodem rond? Ik zou het erf nog niet af durven/willen...?

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:59

xGuusje schreef:
@Pikeur
Ik ben het helemaal met je eens! Ben zelf ook wat aan het rond snuffelen op marktplaats, maar ik kan niet echt zeggen dat ik een fijne trailer heb gevonden die ook niet al te duur is (en dan heb ik het niet over een hele nette, maar gewoon over een leuke 2 paards waar je zelf ook nog het een en ander aan moet/kunt veranderen).

wat is niet al te duur? Heb namelihk nog een nette staan die ik niet meer gebruik , is overbodig geworden.
Pb voor prijs als je evt. Intresse hebt. Is in 2008 nieuwe bodem in gegaan.
Gewoon nette, veilige trailer met zadelkamertje.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:02

M_i_R schreef:
@antje vip: en jij rijdt met een lekker gevoel met een rotte bodem rond? Ik zou het erf nog niet af durven/willen...?

Nee die bodem is wel vervangen... maar toen ik em kocht wassie verrot ;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:03

ah, schrok al ;) mag ik vragen wat je kwijt bent geweest aan het vervangen van de bodem en waarmee je hem vervangen hebt? Mits TS daar geen problemen mee heeft :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:07

ik heb een 1,5 paard trailer te koop vor €500 bodem is goed vandaag nog een pony in vervoerd alleen nieuw laagje verf er overheen zit net nieuwe verlichting + bedrading op

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:21

M_i_R schreef:
ah, schrok al ;) mag ik vragen wat je kwijt bent geweest aan het vervangen van de bodem en waarmee je hem vervangen hebt? Mits TS daar geen problemen mee heeft :)

Nee hoor Mir TS heeft daar helemaal geen problemen mee :D

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:14

Hallo Arwen,

als je na een trailer gaat kijken neem iemand mee die er goed kijk op heeft en let vooral op de bodem en wanden anders zit je zo met een hoop kosten waar je niet op zit te wachten

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:46

M_i_R schreef:

Afgezien van de arbeid, een nieuwe betonplex bodemplaat 24 - 28 mm en 3m bij 1.5m kost zo'n euro 140 - 150.
Kijk maar even op de site van International plywood, je moet de interform hebben.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:52

mijn trailer (1 1/2 paards wesco uit '82) heeft 500 euro gekost.. zit een splinternieuwe betonplexbodem met rubber gietvloer in, 2 nieuwe zijwanden, laadklep is in goede staat (zelfs met gasveer), polyesther kap, nieuw zeiltje. het enige dat ik komende zomer even moet vervangen is het deurtje, omdat die aan de onderkant wat zacht wordt. De banden, remmen, verlichting is allemaal vernieuwd. Ik denk dat ik van geluk mag spreken, maar ik ben er dan ook wel een jaar naar op zoek geweest!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:45

Iedere trailer die goed onderhouden is kan vertrouwd zijn. Leeftijd en prijs zijn dan niet relevant.
Het klinkt niet logisch maar een goed onderhouden trailer van 25 jaar kan beter zijn dan een van 8 jaar waarbij nooit aan onderhoud is gedaan.
Ieder bovagbedrijf plakt na afloop van een onderhoudsbeurt een driehoekige sticker met het jaartal op de trailer en geeft een rapport aan de eigenaar. Dit is een van de dingen waar je op kunt letten. Zitten er 1 of meerdere (recente) bovagstickers op dat weet je dat er onderhoud aan is gepleegd en is de kans op verrassingen al iets kleiner.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:41

mijn 2 paards is ook te koop, super nette trailer en 5 jr terug helemaal uitelkaar geweest en door prof met goede materialen weer in elkaar gezet, kostte me 2800,-. Maar via MP niet verkocht.... krijg steeds veel te weinig geboden voor zo'n goede trailer, ik voelde me een soort beledigd zelfs.

Leorah, is dat de prijs voor de trailer met nieuwe bodem etc of voordat ie opgeknapt werd?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:09

nee dat was de prijs NA het opknappen.. ik heb er echt super geluk mee gehad.. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:39

zo, dat kun je wel zeggen ja! :$

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:14

ach, ik verkocht mijn trailer destijds omdat de bodem en zijwanden rot waren aan iemand die hem op wilde knappen, binnen een week stond hij weer op marktplaats en in die tussentijd zag ik hem een keer op wedstrijd staan met zijn eigen paard erin, sindsdien neem ik het "bodem 100%" met een hele flinke korrel zout, want hier had hij helemaal niets mee gedaan, er stond wel bij achterklep vernieuwd, maar dat had ik net gedaan voordat ik achter de rotte bodem en wanden kwam. Uiteindelijk heb ik dus gewoon maar nieuw gekocht ipv 2e hands wat ik eerst van plan was.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:17

Ik heb pas een 2de hands trailer gekocht.. een 2 paards, wel nog in hout, nieuwe bodem, nieuwe wanden, voor 2300€ ..

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:21

Ik heb mijn trailer ongeveer 1,5 jaar terug gekocht.
Is een 2 paards weijer uit 1999. In prima staat, ik heb er toen 1500 euro voor betaald. Als je geduld hebt en de sites een beetje in de gaten houdt kom je best veel leuks tegen hoor.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:56

Ik heb een tweedehands Ifor Williams HB510 gekocht. Tweepaards, was toen 4 jaar oud maar was maar één keer gebruikt voor een paard en 2 keer om stro te gaan halen. Scheelt natuurlijk wel dat we die mensen kenden. Wij hebben hem 4000 euro BTW incl betaald (op de zaak dus daar gaat nog 21% terug vanaf)

Voor een 1,5 paards trailer in goede staat hoor ik hier prijzen rond de 1500 - 2000 (afhankelijk van merk, BJ, staat). Met een beetje rondkijken kom je volgens mij al ver :j