Wat te doen als...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missmoonie86

Wat te doen als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 16:53

Hallo Bokkers,

Ik heb een probleem :o
Sinds juli 2010 sta ik in Duitsland op een (nog) gezellige pensionstal. Ik heb daar alle faciliteiten voor handen zoals:
2xbinnenbak, 2x buitenbak, weide,paddock, ruime goed geventileerde stallen, springles etc etc etc.
Ik heb 2 paarden ( zie mijn profiel) waarvan er een is verleast/verhuurd aan mijn verzorgmeid.
De stalling kost 200,-euro per paard per maand dat is in totaal 400,-euro.
Voor het buiten en binnen zetten betaal je appart nog eens 20,-euro per paard per maand.
Waar op je in het totaal plaatje uit komt op: 440,-euro( voor 2 paarden incl buiten/binnen zetten).
In November begon de eigenaar van de stalling met een raar verhaal dat ik een maand moest achterlopen met de betaling van de stal.
Dat vondt ik echt mega raar want als ik mijn loon krijg dan betaal de paarden als eerste zo dat die SAVE zijn ( om het maar even zo te zeggen)
en daarna komen mijn andere rekeningen. Ik ben de 29ste Juli 2010 op de pensionstal gekomen en heb direct 400,-euro betaald.
29augustus heb ik de 2 betaling van 400,-euro gedaan en ga zo maar door, soms betaalde ik wat eerder zodat ik er al vanaf was.
Maar goed in november kwam de stal eigenaar ermee dat ik een maand moest achter lopen met de betaling van stal.
Terwijl ik elke maand op tijd betaal! Verder even niet zo bij stil gestaan want ik dacht: ohh die vergist zich vast.
Een paar weken later ( inmiddels december) kwam hij daar weer mee, dus ik dat eens even nagevraagd hoe dat nu precies zit.
Want ik houdt alles netjes bij in mijn agenda, vooral betreft mijn paarden ( stal geld, hoefsmid, wormkuur, inentingen etc ).
Nou omdat ik geen gezeik wilde hebben op de stal dus maar 400,-euro betaald. Stal eigenaar tijdje stil en ik dus weer alles op tijd betaald.
En nu is het weer 2weken geleden dat ik de stal heb betaald 400,-euro en begint hij weer dat ik een maand achter loop.
Wij krijgen nooit een bonnetje wanneer er betaald is daarom schrijf ik het ook netjes op in mijn agenda wat en wanneer ik betaald hebt!
Sinds kort heeft de stal eigenaar ook een nieuwe vriendin en die begon daar ook al over tegen mij, dat ik een maand moest achter lopen met stal geld.
Nu begin ik me er best wel aan te ergeren en zit ik er sterk aan te denken om terug te gaan naar de andere stalling.
Ik heb gewoon sterk het gevoel dat de stal eigenaar mij meer geld uit handen wilt maken.

Waar ik een beetje bang voor ben als ik mijn paarden van die pensionstal weg zal halen dat de stal eigenaar mij niet laat gaan.
Of een ketting op de stal doet zodat ik mijn paarden niet uit de stal kan halen.

Heeft iemand van jullie dit wel eens mee gemaak? Of hebben jullie (positieve) TIPS voor me, wat ik evt kan doen?
Ook als hij mij of mijn paarden niet laat gaan?

(ik plaats deze topic niet om aandacht te trekken o.i.d. dus houdt het aub een beetje gezellig!

_Kelly_bokt

Re: Wat te doen als...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:55

Heb je geen bankafschriften waarop je het kan laten zien?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:55

als je nou een kopie maak van je bank papier waar op staat dat het over gemaakt is?

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 16:56

Ik betaal altijd cash omdat ik zelf in nederland ( limburg ) woon. Zo hoefde ik niet het overboekings geld van nederland naar duitsland te betalen :o

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:57

Paraaf laten zetten in je agenda dat het geld ontvangen is, is het eerste dat bij mij opkomt. Dan voorkom je in ieder geval een derde keer.

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:59

Verder heb ik geen tips, omdat je geen bewijs verder hebt.
Vind het echt rot voor je!
Succes !

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:00

Speedster schreef:
Paraaf laten zetten in je agenda dat het geld ontvangen is, is het eerste dat bij mij opkomt. Dan voorkom je in ieder geval een derde keer.

Ja dat ik wel het beste.. Maar een 3de keer komt er niet meer... Wil straks even langs mijn oude stalling gaan.. Of daar nog plaats is...

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:01

hij mag geen ketting om je stal doen zodat je paarden niet meekunnen. als je weg wil gaan zou ik gewoon om je paarden gaan, doet hij moeilijk, nou dan zorg je dat je je paspoorten van je paarden en hun mutatiedocument bijhebt en dan de politie bellen, dan kan hij niet anders dan ze je meegeven.
en verders zou ik moest ik jou zijn ook in het vervolg stalgeld via overschrijving betalen, dat spaart een hele hoop problemen als je in zo een situatie komt

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:02

_Kelly_bokt schreef:
Succes !

Dankje voor je medeleven.
Ik baal er echt ontzettend van.. Want opzicht heb ik het reuze naar mijn zin daar..
Maar nu dat dit allemaal aan de gang is, ga ik gewoon met tegen zin naar stal.
Niet voor mijn paarden want die kunnen er niets aan doen en die zijn me echt dierbaar.
Maar gewoon hoe het er nu aan toe gaat. Ik kan mijn kont nog niet eens draaien of de stal eigenaar staat weer naast me :S

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:03

Missmoonie86 schreef:
_Kelly_bokt schreef:
Succes !

Dankje voor je medeleven.
Ik baal er echt ontzettend van.. Want opzicht heb ik het reuze naar mijn zin daar..
Maar nu dat dit allemaal aan de gang is, ga ik gewoon met tegen zin naar stal.
Niet voor mijn paarden want die kunnen er niets aan doen en die zijn me echt dierbaar.
Maar gewoon hoe het er nu aan toe gaat. Ik kan mijn kont nog niet eens draaien of de stal eigenaar staat weer naast me :S

:(:)
alsjeblieft!
Is er niemand op stal die ook deze problemen heeft?
x

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:06

maaike1994 schreef:
hij mag geen ketting om je stal doen zodat je paarden niet meekunnen. als je weg wil gaan zou ik gewoon om je paarden gaan, doet hij moeilijk, nou dan zorg je dat je je paspoorten van je paarden en hun mutatiedocument bijhebt en dan de politie bellen, dan kan hij niet anders dan ze je meegeven.
en verders zou ik moest ik jou zijn ook in het vervolg stalgeld via overschrijving betalen, dat spaart een hele hoop problemen als je in zo een situatie komt

Vorig jaar ergens in september was dat volgens mij, wilde ook een vrouw daar weg gaan met haar paard. Maar omdat zei niet wilde betalen ( wat ik van de stal eigenaar gehoord hebt) heeft hij een ketting om de stal gedaan met een slot. Ze mocht haar paard niet meenemen, altans niet eerder dan zei betaald had. Maar omdat ik netjes optijd loop qua betalingen ben ik bang dat het bij mij er ook zo aan toe gaan.

De stalling waar ik naar toe ga, moet je elke maand als je betaald een handtekening zetten zowel eigenaar paard als stal eigenaar.
En krijg je een bonnetje dat je betaald hebt.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:08

@_kelly_bokt: Uhmm niet dat ik weet.. Ik ben meestal pas s`avonds op stal en dan is iedereen al weg..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:10

Dat wordt een lange buitenrit maken binnenkort! En hou het stil, succes! Echt belachelijk dit!
Je had die eerste keer dat hij erover begon natuurlijk nooit moeten betalen en vanaf dat moment laten paraferen maar ja dat is achteraf gepraat.

_Kelly_bokt

Missmoonie86 schreef:
@_kelly_bokt: Uhmm niet dat ik weet.. Ik ben meestal pas s`avonds op stal en dan is iedereen al weg..

ohh, misschien tot proberen, om een keertje smiddags te gaan en vragen of andere dit ook hebben?
Succes & sterkte!

Cinderella_

Speedster schreef:

Hier dacht ik inderdaad ook gelijk aan. Wie weet kun je terug naar je andere stal, zoals je zelf al aangeeft graag te willen, anders zou ik denk ik toch en handtekening/paraaf laten zetten om problemen te voorkomen; dan heb je altijd bewijs. In ieder geval erg vervelend...., succes!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:11

Missmoonie86 schreef:
maaike1994 schreef:

Vorig jaar ergens in september was dat volgens mij, wilde ook een vrouw daar weg gaan met haar paard. Maar omdat zei niet wilde betalen ( wat ik van de stal eigenaar gehoord hebt) heeft hij een ketting om de stal gedaan met een slot. Ze mocht haar paard niet meenemen, altans niet eerder dan zei betaald had. Maar omdat ik netjes optijd loop qua betalingen ben ik bang dat het bij mij er ook zo aan toe gaan.

De stalling waar ik naar toe ga, moet je elke maand als je betaald een handtekening zetten zowel eigenaar paard als stal eigenaar.
En krijg je een bonnetje dat je betaald hebt.

hij kan dan wel een ketting rond de stal doen, maar hij is wettelijk verplicht je paarden mee te geven. als je het paspoort en mutatiedocument in handen hebt ben jij op dat moment eigenaar en kies jij waar je paard staat. die paarden er gewoon weghalen meid en als hij moeilijk doet, gewoon flikken bellen en die zullen hetzelde zeggen als mij.
dat systeem van de stalling waar je naar toe gaat lijkt me wel ok, dan heb je bewijs dat je betaald hebt.

flitzz

Eventuele oplossing is bij de boekhandel kwitantie boekje kopen, en iedere keer als jij stal geld betaald hebt. Die kwitantie invullen met naam, adres en datum en dan laten ondertekenen door de staleigenaar.

_Kelly_bokt

Amalarab schreef:
Dat wordt een lange buitenrit maken binnenkort! En hou het stil, succes! Echt belachelijk dit!
Je had die eerste keer dat hij erover begon natuurlijk nooit moeten betalen en vanaf dat moment laten paraferen maar ja dat is achteraf gepraat.

dat kan ook. maar dat is natuurlijk wel een beetje ja hoe zeg je dat,. opvallend? Dat als die man echt denkt dat je niet hebt betaalt dat die je dan helemaal besschuldigt. ?

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:13

Cinderella_ schreef:
Speedster schreef:

Hier dacht ik inderdaad ook gelijk aan. Wie weet kun je terug naar je andere stal, zoals je zelf al aangeeft graag te willen, anders zou ik denk ik toch en handtekening/paraaf laten zetten om problemen te voorkomen; dan heb je altijd bewijs. In ieder geval erg vervelend...., succes!

Ja de stal waar ik nu heen wil gaat dat allemaal heel netjes.. Je krijgt ten alle tijden een bonnetje dat je betaald hebt.. En je moet je handtekening zetten zowel eigenaar paard als stal eigenaar.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:14

Pin je elke maand het exacte bedrag? dan kun je misschien je afschrift laten zien van iedere maand 440,-
En volgende keer idd vragen om een bon of je afschrift/agenda laten tekenen.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:17

Amalarab schreef:

Ja precies, vanuit de stal waar ik nu sta en de stal waar ik naar toe wil is ong 3u ter paard rijden, gelukkig gaan we via het bos en kan je goed doorrijden.
Ik zeg het zekers tegen niemand, want alles wat je zegd kan tegen je gebruikt worden.

Qua betalingen, ja in principe had ik niet moeten betalen, maar uit goed vertrouwen en dat hij stopte met zoiets te zeggen heb ik het toch maar gedaan.
Maar ja dat is altijd achteraf

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:19

_Kelly_bokt schreef:
Amalarab schreef:

dat kan ook. maar dat is natuurlijk wel een beetje ja hoe zeg je dat,. opvallend? Dat als die man echt denkt dat je niet hebt betaalt dat die je dan helemaal besschuldigt. ?

Ik betaal elke maand netjes optijd de stal.. Want als je eenmaal schulden maakt etc kom je er moeilijk uit.
En sinds n half jaar ong heeft die stal eigenaar een nieuwe vriendin en toen is het balletje langzaam beginnen te rollen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:20

Missmoonie86 schreef:
Ik betaal altijd cash omdat ik zelf in nederland ( limburg ) woon. Zo hoefde ik niet het overboekings geld van nederland naar duitsland te betalen :o

:n een algemeen misverstand maar als particulier zijnde betaal je geen extra kosten voor een internationale betaling. Zo lang je maar het correcte IBAN en BIC/Swift nummer van de ontvanger gebruikt. Ik woon zelf ook in Duitsland en betaal regelmatige Duitse facturen via onze Nederlandse bankrekening. Ik heb nog nooit klachten gehad dat er op het te betalen bedrag geld in mindering wordt gehouden i.v.m. overboekingskosten.
Bedrijven echter betalen wel per internationale betaling een x bedrag aan overboekingskosten maar dit is (bij betalingen binnen de EU) zeer minimum (een paar cent per overboeking).
p.s. ik werk op de boekhouding van een internationaal bedrijf en moet dus veel internationale betalingen doen ;)

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:22

flettie schreef:
Missmoonie86 schreef:

:n een algemeen misverstand maar als particulier zijnde betaal je geen extra kosten voor een internationale betaling. Zo lang je maar het correcte IBAN en BIC/Swift nummer van de ontvanger gebruikt. Ik woon zelf ook in Duitsland en betaal regelmatige Duitse facturen via onze Nederlandse bankrekening. Ik heb nog nooit klachten gehad dat er op het te betalen bedrag geld in mindering wordt gehouden i.v.m. overboekingskosten.
Bedrijven echter betalen wel per internationale betaling een x bedrag aan overboekingskosten maar dit is (bij betalingen binnen de EU) zeer minimum (een paar cent per overboeking).
p.s. ik werk op de boekhouding van een internationaal bedrijf en moet dus veel internationale betalingen doen ;)

Ohh dat wist ik niet.. Mij hebben ze altijd gezegd dat je als geld wilt overmaken van nederland naar duitsland overboekings kosten betaald.
Denk dat ik me dat heb laten aanpraten :S

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:23

Hoezo is die lange buiterit opvallend?Ik maak wel vaker een lange buiterit, niemand die er wat van zegt.Of begrijp ik het nu verkeerd?Vraag aan je verzorgster of ze mee wilt gaan.(ik zou niet zeggen dat jullie voorgoed vertrekken, mischien vindt ze dit zo spannend dat het uitlekt, en bij de staleigenaar terecht komt.
en als hij een ketting om de stal doet...Meteen naar de woute!