Ik heb een probleem

Sinds juli 2010 sta ik in Duitsland op een (nog) gezellige pensionstal. Ik heb daar alle faciliteiten voor handen zoals:
2xbinnenbak, 2x buitenbak, weide,paddock, ruime goed geventileerde stallen, springles etc etc etc.
Ik heb 2 paarden ( zie mijn profiel) waarvan er een is verleast/verhuurd aan mijn verzorgmeid.
De stalling kost 200,-euro per paard per maand dat is in totaal 400,-euro.
Voor het buiten en binnen zetten betaal je appart nog eens 20,-euro per paard per maand.
Waar op je in het totaal plaatje uit komt op: 440,-euro( voor 2 paarden incl buiten/binnen zetten).
In November begon de eigenaar van de stalling met een raar verhaal dat ik een maand moest achterlopen met de betaling van de stal.
Dat vondt ik echt mega raar want als ik mijn loon krijg dan betaal de paarden als eerste zo dat die SAVE zijn ( om het maar even zo te zeggen)
en daarna komen mijn andere rekeningen. Ik ben de 29ste Juli 2010 op de pensionstal gekomen en heb direct 400,-euro betaald.
29augustus heb ik de 2 betaling van 400,-euro gedaan en ga zo maar door, soms betaalde ik wat eerder zodat ik er al vanaf was.
Maar goed in november kwam de stal eigenaar ermee dat ik een maand moest achter lopen met de betaling van stal.
Terwijl ik elke maand op tijd betaal! Verder even niet zo bij stil gestaan want ik dacht: ohh die vergist zich vast.
Een paar weken later ( inmiddels december) kwam hij daar weer mee, dus ik dat eens even nagevraagd hoe dat nu precies zit.
Want ik houdt alles netjes bij in mijn agenda, vooral betreft mijn paarden ( stal geld, hoefsmid, wormkuur, inentingen etc ).
Nou omdat ik geen gezeik wilde hebben op de stal dus maar 400,-euro betaald. Stal eigenaar tijdje stil en ik dus weer alles op tijd betaald.
En nu is het weer 2weken geleden dat ik de stal heb betaald 400,-euro en begint hij weer dat ik een maand achter loop.
Wij krijgen nooit een bonnetje wanneer er betaald is daarom schrijf ik het ook netjes op in mijn agenda wat en wanneer ik betaald hebt!
Sinds kort heeft de stal eigenaar ook een nieuwe vriendin en die begon daar ook al over tegen mij, dat ik een maand moest achter lopen met stal geld.
Nu begin ik me er best wel aan te ergeren en zit ik er sterk aan te denken om terug te gaan naar de andere stalling.
Ik heb gewoon sterk het gevoel dat de stal eigenaar mij meer geld uit handen wilt maken.
Waar ik een beetje bang voor ben als ik mijn paarden van die pensionstal weg zal halen dat de stal eigenaar mij niet laat gaan.
Of een ketting op de stal doet zodat ik mijn paarden niet uit de stal kan halen.
Heeft iemand van jullie dit wel eens mee gemaak? Of hebben jullie (positieve) TIPS voor me, wat ik evt kan doen?
Ook als hij mij of mijn paarden niet laat gaan?
(ik plaats deze topic niet om aandacht te trekken o.i.d. dus houdt het aub een beetje gezellig!
een algemeen misverstand maar als particulier zijnde betaal je