Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ibbel schreef:Probeer het eens met een anderhalfpaardstrailer. Lijkt mij de meest simpele oplossing.
Overigens geeft het schot geen stevigheid aan een trailer, de stangen wel, dus als je een brede stang hebt in een tweepaards is dat een prima oplossing. Er zijn zat mensen die een tweepaards maar voor één paard gebruiken zonder schot er in. Vooral bij heel grote paarden wordt dit vaak gedaan.
manex schreef:Mijn paard staat ook altijd alleen in mijn 2-paardstrailer. Ik laat het schot gewoon schuin staan. Heb dus voorin de 2 korte stangen en achterin 1 lange stang.
Het voordeel hiervan is dat je paard toch ruim kan gaan staan en eventueel nog wat steun van het schot heeft in de bochten.
Werkt prima!
Sleeper schreef:Kan je niet oefenen met springstaanders? Daar een smalle opening van maken, tussen door lopen, stilstaan, buik aanraken, balkje er achter etc
Of voor de gelegenheid een 1.5 trailer huren, betaal je zelf kan de eigenaar daar geen bezwaar tegen maken, of een vrachtwagentje huren.
edit. Petra Vlasbom, is ook erg goed met trailer oefenen