Problemen met eigenaar weide

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowbird

Problemen met eigenaar weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 21:13

Mijn twee verzorgpaarden en mijn (gedeeld) eigen paard staan bij een particulier (J) in de weide. Hij heeft fruitbomen in de wei staan. Nu zitten de kooien om de bomen vrij los en de paarden kunnen zo wel eens wat aan een boom knabbelen.
Hier hebben we al eerder een hoop heisa over gehad, maar feit is, dat hij verantwoordelijk is voor de kooien om de bomen.

Nu krijg ik een sms van de (mede-)eigenaar van mijn paard en verzorgpaarden dat J de paarden op een klein stukje zonder bomen heeft gezet, en dat ze pas in de volledige weide mogen als de bomen in orde zijn.
Tevens wil hij een schadevergoeding voor zijn bomen, omdat hij er subsidie over krijgt(?)

Ook dreigt hij ermee dat we anders maar wegmoeten.
Maarja, vind maar eens zo snel een andere weide met schuilstal voor drie beesten...

Dit is allemaal enorm kl*te en ben er ook flink pissig over. :( Weet ook niet wat te doen nu.
Ja alvast op zoek gaan naar een andere plek...

Vjestagirl

Re: Problemen met eigenaar weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:14

Hebben jullie n contract?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:16

helpen met de kooien.
desnoods plaats je een cirkel schrikdraad om de boom dat ze niets meer kunne eten.
en bied je excuses aan aan de man.

die man heeft geen probleem als jullie met je paarden op straat staan

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 21:24

Naar mijn weten is er geen contract.

Meestal doen we de kooien ook zelf weer vastmaken. Alles in de weide doen we zelf.
Schrikdraad erom heen spannen is geen optie. Zijn een stuk of 50 bomen, dan blijft er geen weide meer over.
Probleem is dat meneer altijd wat te zeiken heeft. Wij moeten wel de bomen in orde houden, maar wanneer hij de deurpost uit e stal sloopt, met als gevolg dat het dak instort (met paard erin) mogen we er niets van zeggen..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:19

als het überhaupt al zo lastig is omgaan met die man, waarom zoek je dan niet al wat naders? ik zou zo niet willen staan

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 23:11

Nee, dat willen we ook niet. We zijn ook al even op zoek naar een andere plek, maar we willen ze perse op de wei met een schuilstal.