Dit is toch niet normaal meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Dit is toch niet normaal meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:46

Ik heb nu toch iets mee gemaakt waar ik behoorlijk door van de kaart was.

Mn paard staat op een kleinschalige stal waar ze volledig verzorgt word en hele dagen in de kudde buiten staat. Door omstandigheden ben ik een maandje veel minder bij haar geweest.
Afijn, sinds december staat er een nieuw paardje op stal welke een vaste verzorgster heeft. Die verzorgster had ik misschien 1 of 2 keer gezien toen ik terug kwam van les (en ik ga rijdend naar die binnenbak die stukje verder ligt), de eigenaresse heb ik nog nooit gezien. De stal ligt zo'n 3 km van een strandje af waar je met paard niet mag komen, en om het strand te bereiken moet je langs een weg naar de snelweg toe, zonder fietspaden of berm en ze rijden daar regelmatig 80+ en daarbij rijden er ook veel vrachtwagens. Mijn paard is redelijk panisch voor vrachtwagens.

Ben ik opgegeven moment bezig met mijn paard terwijl deze verzorgster er ook is, en zij begint tegen mij te praten, en ze zegt:
'' Ja, We hebben laatst jou paard meegenomen naar het strand, want die van ons gaat liever niet alleen''

Ik stond echt perplex, had het gevoel dat mn onderkaak op de grond viel. Je neemt toch niet zomaar andermans paard, van iemand die niet kent, ZOMAAR mee het verkeer in??? Zonder dat die persoon er ook maar IETS van weet?

Als ze een vrachtwagen waren tegen gekomen was het niet eens zeker dat mijn paard nu nog levend en wel op stal stond! Wisten zij veel!

Op dat moment was ik zo perplex dat ik volgens mij amper wat gezegt heb. Dag erna heb ik die verzorgster erop aangesproken en zij ze dat ze inderdaad geluk hadden gehad dat ze geen vrachtwagens waren tegen gekomen, en dat zij dacht dat het wel kon omdat ik ook altijd rijdend naar les ging. Maar vooral dat het niet haar idee was maar die van de eigenaresse en die zit 3 mndn in Amerika.

Maar goed straks komt zij terug en dan ben ik er nog niet klaar mee. Wat moet je tegenwoordig doen, hangsloten op de staldeuren?
De staleigenaren, die verzorgster en de eigenaresse en ik gaan nog wel in een stevig gesprek als zij terug is. Moet alleen nog bedenken wat ik ga zeggen.

Natuurlijk, er is nu niets gebeurd (gelukkig!!!) Maar ik vind het van der zotte dat ik hier nu bang moet gaan zitten zijn of mijn paard wel staat waar ik denk dat hij staat of dat een idioot er mee aan het rijden is ofzo *-)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:48

Dit kan echt niet maar gebeurd helaas vaker,je vertrouwen in zo,n stal daalt dan wel zeg.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:50

Ik las het begin en las verder naar je 2e alinea en toen vielen mn ogen uit mn hoofd :|
Het is toch van de zotte dat ze JOU paard mee nemen zonder ook maar iets van overleg
Jemig ik snap dat je een goed gesprek wil, mensen zijn tegenwoordig echt niet meer te vertrouwen...

Jeanine93

Nou, dat is inderdaad echt niet normaal hoor..
Was vol verbazing je verhaal aan het lezen. Dat mensen dat doen :n
Onvoorstelbaar..
En met dat gesprek, niet te druk maken over wat je gaat zeggen hoor! Gewoon zeggen wat je wil en je niet inhouden of wat dan ook. Het is jouw paard en daar heeft ze gewoon niks mee te maken. Heel duidelijk daar in zijn.
Succes!

Jes

Ik zou gelijk al een gesprek aangaan met de staleigenaar. En dus ook goed duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent, als ze je paard al zomaar mee nemen, wat de volgende keer?? Eigenen ze zich straks al jouw spullen toe, of jij komt op stal en is je paard er niet.

Er kan wel weet niet wat gebeuren, ook met de ruiter, maar erger, met jouw paard. Hier zou ik echt wit heet van worden!

Destination

Ik vind het vreemd dat je zo maar het paard van een ander van stal haalt en er mee naar het strand gaat, terwijl je niet eens weet hoe het paard reageert. Ik zou haar er zeker op aan spreken en er proberen achter te komen of ze nog meer paarden heeft meegenomen. Had ze ook iemand anders meegenomen naar het strand?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:51

Ik zou er persoonlijk niet eens meer willen blijven staan als ik eerlijk ben en waarom hebben ze je het niet even gevraagd of het goed was van te voren? Zou lekker worden als iedereen ongevraagd elkaars paarden mee gaat nemen ergens naar toe. Kom je op stal om je paard te rijden, heb je pech heeft net iemand anders hem mee.
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 02-02-11 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

De baas van de stal wist die er van?

DiamondHorse

:oo := >;) Het is bijna lachwekkend, dit geloof je toch niet, hoe haalt ze het in haar hoofd! Ik zou echt helemaal ontploffen -:(-

xx_Irisje

Belachelijk!
Wat zegt je staleigenaar??

Karin_deB

Liggen je spullen niet achter slot en grendel? Of hebben ze andere spullen gepakt?
Ik snap niet waar iemand dat lef vandaan haalt om zomaar iemand anders paard mee te nemen zonder toestemming. Als het mij zou overkomen zou ik denk ik eerst ook perplex staan, maar daarna enorm boos worden. Ik zou niet wachten tot je het gesprek aangaat, ik zou het meteen doen. Iig die verzorgster eens flink aanspreken. Want waar zaten haar hersenen? Je neemt toch niet zomaar iemands paard mee, ook al zegt de eigenaresse van je verzorgpaard het.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:52

Dat meen je niet!!! _-:( _-:( _-:(

Als ik jou was zou ik er ook maar even een goed gesprek mee houden! Gelukkig is er niets gebeurd. Moet er niet aan denken.
Hoe oud is deze verzorgster?

(zou zelf niet zo reageren denk ik als ik zou horen als ze mijn paard zomaar hadden meegenomen := )

DiekeC

Wat raarr :? :? ?? hoe oud is dat meisje dat dat andere paard verzorgd? en ik zou inderdaad nog even met dat meisje gaan praten, mischien heeft iemand wel gezegd dat het kon?
maar wat verschrikkelijk onverantwoordeljk van dat kind! ik zou de echte eigenaar ook maar even proberen te bereiken zodat die mischien goede afspraken kan maken met de verzorgster over naar buiten gaan met de paarden.
Laatst bijgewerkt door DiekeC op 02-02-11 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

FloMax

ik weet niet of ik wel zo rustig zou reageren als jij.
Ook al was het t idee van de eigenaresse, de verzorgster zei zonder meer ja en amen, terwijl
ze zelf ook wel ff erbij stil kon staan dat het een domme actie is.
Ik heb zulke verhalen vaker gehoord, ik kan er echt met mn hoofd niet bij.
Ik zou ontploffen van woede op zo'n moment!

Ben benieuwd naar het vervolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:53

Huh iemand anders die met jouw paard rijdt !? Ik zou ook perplex staan! Zoiets doe je toch niet?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:53

Iemand heeft toch toestemming gegeven?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:55

Wat vind de stal eigenaar hier van?

abby12wo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:55

Ja idd!!! Ik las dit en dacht dat het niet waar kon zijn wow!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:56

Jeetje, hoe verzinnen mensen dat toch he. Zomaar een onbekend paard mee de straat opnemen. Het zou maar dat er op zo'n moment iets gebeurt, ongelofelijk. Ben je dan mooi klaar mee met een stalgenoot die hier het probleem niet van in ziet. Staleigenaar en andere stalgenootjes kunnen nou eenmaal ook niet altijd aanwezig zijn.

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:57

Nou ja de brutaliteit :( Zoiets doe je toch niet maar zo te lezen dus wel.
Ik zou het er ook niet bij laten zitten

mltex

????? wie zit er nu idd werkelijk achter?
Hoeven ze bij mij niet te proberen, pak pony en ben weg....kan het me ook niet voorstellen eigenlijk dat iemand dat doet. Heb er ook nooit van gehoord gelukkig.
Ik zou dit niet zomaar over laten waaien, dit is te belachelijk voor woorden

marleen_usar

Ik ken een manege die een keer een paard mee gaf dat niet van hun was, echt het gebeurd vaker.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:58

Meen je dit nou? gewoon eigen paard uit stal pakken en hoppa mee weg rijden? jij wist er niks van?
ik denk egt dat ze geluk heeft met jou, want ik was zo hard uit me plaat gegaan! dan ben je achterlijk
dat doe je niet klaar!. * heeft er bijna geen woorden voor hoor sta nu egt even perplex*

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:59

Het is geen fiets die je zo maar even mee neemt!!
De brutaliteit zeg!! Het wordt steeds gekker.
Straks moet je nog vragen of je op je eigen paard mag rijden als ze het al niet hebben mee genomen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:01

Ik zou echt razend zijn als iemand zomaar mijn paard had meegenomen naar een strand. Waar halen ze het lef vandaan? Als ze je nu van te voren even hadden gebeld. Wat bizar.
Zou zeker op die stal heel duidelijk maken dat je hier absoluut niet van gediend bent!