Hallo,
Ik sta samen met een paar vriendinnen op een doe het zelf stal.
Wij hebben dat we daar kwamen staan, afgesproken om het binnen en buiten zetten van de paarden te verdelen onder de eigenaren, zodat niet iedreen dus elke dag zijn paard binnen en buiten hoeft te zetten, maar dit dus ongeveer 5 keer in de week moet doen.
Maar nu heeft iemand 2 jonge grietjes als verzorgsters (12 en 14) en die laat zij dus nu op haar dagen de paarden binnen halen. Een tijdje geleden is bij de 14 jarige dr arm uit de kom getrokken omdat er een paard schrok.
Toen heb ik aal aangegeven dat ik niet wilde dat die jonge grietjes alleen met paarden liepen, omdat er wel ik weet niet wat kan gebeuren.
Maar nu hoor ik via via, dat ze toch die meisjes met mijn paard laten lopen. Ik heb daarop echt heel duidelijk gemaakt dat ik t neit wil hebben, niet eens om wat er met die meisjes kan gebeuren, maar wat als ze mijn paard los laten en die breekt zijn been.... wie draait er dan op voor de DA kosten??
Maar daar wil die vriendin dus niet aan. Ze vind dat ik me aanstel en zegt dat mijn paard de laatste tijd heel erg lief is bij die meiden.
ja de laatste tijd, maar het hoeft natuurlijk maar 1 keer fout te gaan.
Ik ben destijds akkoord gegaan om deze regeling te treffen omdat we als eigenaren allemaal dusdanig overwicht op een paard hebben dat nare ongelukken vrijwel uitgesloten kunnen worden. Maar ik ben er niet mee akkoord gegaan dat er 12 jarige meisjes met mijn paard lopen.
Is er niet is van een contract op te stellen, dat zij zelf de paarden binnen moet halen en neit haar verzorgers, of dat als er wat gebeurt dat ik alle kosten op haar kan verhalen.
Of is het niet mogelijk om zoiets rechtsgeldig te maken?
(overigens zelf de paarden binnen halen is ivm mijn werk echt geen optie, dan moet ik al iemand gaan inhuren of een andere stal zoeken)