Twee paarden die elkaar niet kennen samen op trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ramboe

Twee paarden die elkaar niet kennen samen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 22:53

De titel zegt het al. Kan dat gaan ze dan raar doen? Het is een merrie en ruin. Ze zijn alletwee niet super heet.

Jeff_

Re: Twee paarden die elkaar niet kennen samen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:55

Tuurlijk kunnen ze raar doen! Anders eerst even kennis laten maken los in de bak of paddock ofzo?
Mijn ervaring samen op de trailer is dat zelfs paarden die elkaar totaal niet mogen op de trailer ineens samen gaan en vooral na een wat langere rit ineens dikke vrienden zijn. Zou ze altijd wel eerst kennis laten maken puur om in te schatten hoe ze met elkaar omgaan en dat ze elkaar eens vaker hebben gezien. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:58

Mijn paard (wel allemansvriendje) vond het geen enkel probleem om met een onbekende merrie te reizen :) En vice versa trouwens! Hij vond het juist wel fijn dat zij er al in stond, liep er makkelijk op :j

Je moet je paard een beetje in kunnen schatten, en die andere ook, dan kun je het gewoon proberen hoor! Als ze allebei niet bekend staan als moeilijk gaat dat prima...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:36

Nee hoor,ik laad bijna alles samen op.
Alleen geen hengsten met merries etc..

Gewoon goed vastzetten dat ze niet kunnen neuzen met elkaar onderweg en eigenlijk nooit problemen gehad.

snd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:47

Jeff_ schreef:
Tuurlijk kunnen ze raar doen! Anders eerst even kennis laten maken los in de bak of paddock ofzo?
Mijn ervaring samen op de trailer is dat zelfs paarden die elkaar totaal niet mogen op de trailer ineens samen gaan en vooral na een wat langere rit ineens dikke vrienden zijn. Zou ze altijd wel eerst kennis laten maken puur om in te schatten hoe ze met elkaar omgaan en dat ze elkaar eens vaker hebben gezien. :)

dat eerst even kennis laten maken , vind ik geen handig plan als het niet de bedoeling is dat de paarden voor langere tijd samen in een weide oid komen te staan is dat juist problemen opzoeken. Gewoon laden en vastzetten ...geen probleem.

Jeff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:59

Ik vind het juist wel handig om eerst even in de bak te bekijken hoe de paarden op elkaar reageren dan er onderweg achter te komen dat ze de boel flink aan het slopen zijn. Niets zo vervelend om op de snelweg met een trailer te rijden die aardig in beweging is.... ze worden wel weer rustig maar toch.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:24

Ik zou ook geen kennismaken, gewoon laden met een tussenschot en zo vastzetten dat ze elkaar met de neus niet kunnen raken. Elk dier aan de eigen kant een goed gevuld hooinet geven en rijden met die hap.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:53

Goed vastknopen,snuffelschot/hengstenschot ophangen en anders een hooinet ertussen knopen.Rijden met die hap...

Zoals Marije al zegt...

Niet te lang miepen met wachten,als de trailer gaat rijden hebben ze geen tijd om te klooien ;)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:15

OPladen en gaan...

Natuurlijk bovenstaand advies in acht nemend..dat ze niet kunnen gaan neuzen en dus gaan stampen.

Ik doe dat ook altijd wel eigenlijk. Nooit misgegaan.

Ja geen hengst bij een merrie zetten.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:18

Ik heb mijn ruin ook wel eens bij een onbekende merrie op de trailer gezet, was geen probleem.
nou wil hij ook altijd wel met iedereen vriendjes zijn (soms een beetje tot het opdringerige aan toe :+) maar over het algemeen gaat een ruin en een merrie wel goed.

idd kort vast zetten dat ze niet kunnen neuzen of bij elkaar zitten te auwoeren :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:21

Opladen en gaan. Wel zo vast zetten zodat ze niet kunnen neuzen.

Heb zelfs met mijn merrie aanboord(ging aan de andere kant van het land ABOPen) wel eens een dekhengst ergens anders opgehaald (zou de dag daarna gebracht worden, maar was voor mij op de terug weg, dus waarom niet meteen mee nemen). Geen enkel probleem

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:32

Hengst en merrie kunnen ook samen hoor,niet de voorkeur maar kan wel.
Eerst de hengst laden en een hengstenschot plaatsen,evt hooinet ervoor en/of dichtmaken met karton.Daarna de merrie ernaast...
Gelden dezelfde regels...niet laten snuffelen,goed vastzetten en iets tussen de neuzen in.Een hengstenschot is wel belangrijk en altijd eerst de hengst laden.

Verder klep dicht en gas erop,niet treuzelen met wegrijden.Als de hengst van begin af aan al staat te brullen dan kun je wat vicks gebruiken zodat hij de merrie minder goed ruikt.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 17:38

Oke. Dat was ook mijn vraag idd eerst laten kennis maken of niet? In de trailer zit bij de hoofden ook een rekje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:55

ramboe schreef:
Oke. Dat was ook mijn vraag idd eerst laten kennis maken of niet? In de trailer zit bij de hoofden ook een rekje.

Ze hebben de hele weg de tijd om kennis te maken ;) :D

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:56

Mijn paard (ruin) met een onbekende merrie was super braaf!
Dus waarom niet??

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:05

Ik heb Willow wel eens samen met een voor hem onbekende ruin vervoerd. Andere paard stond al in de trailer, Willow er bij in, kort vastzetten en hup, rijden. Tegen de tijd dat we op wedstrijd aankwamen waren ze dikke vriendjes - als er eentje moest gaan "optreden" stond de andere zielig te hinniken.

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:27

mijn ruin was verkocht en werd opgehaald en stond naast een ** beest :o
aangezien die pony net had gelopen en toen de trailer in moest(snap ik wel waarom die raar deed :P )
maar mijn pony deed niets en stapte er zo in.

het ligt echt maar net aan de paarden/pony's want mijn pony had die andere pony nog nooit gezien.

oohja en toen ze aankamen was er ook niets aan de hand.