. Er komt een nieuwe 1.5 paards trailer (MTM 1500kg, maar wordt maar gevuld tot kleine 1200kg). Momenteel rijd ik met een Golf IV, doenbaar maar niet aanbevolen combinatie. Dus ik ben beginnen zoeken naar andere wagen, eerst begonnen met de 4x4's, dan de SUV's en nu de personenwagens.
4x4's zijn uigesloten owv het hoog verbruik. De wagen wordt vooral gebruikt voor woon- en werkverkeer en max 1x per week lange afstand voor paardlief. Ben by the way ook niet van plan om woeste terreinen te gaan beklimmen.
SUV's werden dan interessant, maar ook hier weer redelijk hoog verbruik. Wel goede trekkracht, maar heb ik dat wel nodig voor mijn klein paardje van 465 kg?
Daarom denk ik dus om 'gewoon' een personenwagen aan te schaffen, maar eentje met een goede koppel, trekkrachtig EN toch geen dieselslurper. Ik weet dat je een zo zwaar mogelijke motor enzo moet kiezen
De Volvo S40 blijkt algauw te mager om 1.5 paards te trekken heb ik ergens gelezen. Verder heb ik dan ook gelezen dat de Ford Mondeo wel een krachtpatser te zijn met hoge kogeldruk.
Zijn er verder nog tips om te zoeken binnen de sectie personenwagens met trekvermogen? Merken en types waar ik eens kan bij kijken. Moeten wel binnen budget vallen van max (2de hands) 17.500 euro (hoe minder hoe liever), bouwjaar boven de 2006. Daarmee bedoel ik niet dat jullie moeten auto's opzoeken voor mij, want dat kan ik zelf natuurlijk ook. Maar ik zet het er liever bij om de types wat beter te kunnen benoemen (zoals bij Golf is er een verschil in bouwjaar tussen de IV en de VI, snap je
.
Ford mag 1500 hebben. Kogeldruk is ook geschikt. Wij zijn heel tevreden over deze combinatie. Hij trekt het makkelijk en we hebben naar ons idee ook genoeg "over". Verder gebruiken we deze auto ook voor woon-werk verkeer. Vind het een prettige auto om in te rijden.