)groetjeS!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)

MissDonna schreef:zo als de titel zegt, gewoon vast zetten dat snap ik, maar met een zak kuil er bij of dat niet ivm evt stijgeren en dat het veulen er in vast komt te zitten ( ook al zou hij hoog hangen, paarden kunnen onverwachts erg lenig zijn)
groetjeS!

Cassidy schreef:De meeste veulens zijn vastzetten NIET gewend.
En geloof me, je wilt op plaats van bestemming de trailer niet openmaken om te zien dat je veulen zichzelf heeft opgehangen.
Veulen los. ALTIJD. Achterzeil of klep dicht. ALTIJD. Stro of zaagsel op de grond hoeft niet, maakt de ondergrond alleen maar glad. Pluk hooi kan, net zou ik niet doen, hooizak wel, maar als het paard zich tijdend de rit omdraait heeft hij daar ook niets aan.
Tussenschot eruit. Paard er los in. Achterzeil of bovenklep boven de laadklep dicht. Voorzichtig rijden.

Vjestagirl schreef:Grappig. Wij doen ongeveer alles wat jij zegt niet te doen, en dat gaat altijd goed. Gewoon zorgen dat je veulen al netjes vast kan staan en mee kan lopen voor je voor het eerst met de trailer gaat. Je wilt niet dat je veulen halverwege de snelweg bedenkt dat stijgeren ook een optie is en zijn voetjes uit de trailer hangt.
Veulen ALTIJD vast, achterklep EN zeil dicht, stro op de bodem, hooinet erin, tussenschot erin, met de achterstang 'klem' zetten. Het enige wat wij ook doen is voorzichtig rijden.