Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
clara schreef:Ik denk dat je zonder contract weinig "rechten" hebt. Maar als jullie zien dat ze te koop staat, kunnen jullie dat niet gewoon contact opnemen met die mensen? Dat heb je iig al meer duidelijkheid over hoe, wat en waarom.
_Liselot schreef:Verschilt de prijs zo veel dat de oude eigenaresse haar niet terug kan/wil kopen?
Als er niets op papier staat denk ik dat je er anders weinig aan kunt doen..

Sky_As schreef:_Liselot schreef:Verschilt de prijs zo veel dat de oude eigenaresse haar niet terug kan/wil kopen?
Als er niets op papier staat denk ik dat je er anders weinig aan kunt doen..
ja, er zit een verschil tussen van 2400 euro.... (5 x zoveel).
zelfs op papier heb je niks om op te staan
het zijn zulke harde lessen in het leven...maar waarom over de rug van het paard?
(het hele verhaal is trouwens via via gegaaan..dus het is niet zo dat het paard zomaar aan een vreemde mee is gegeven. Dat maakt het misschien nog wel zuurder).

Cassidy schreef:Verkocht is verkocht.
De afspraak om hem niet door te verkopen of terug te verkopen aan de verkoper is het papier niet waard waar het op geschreven staat.
Je hebt geen poot om op te staan, helaas....

Citaat:Ik heb er geen goed woord voor over, maar TS, met of zonder contract, verkopen is verkopen, je hebt inderdaad geen poot om op te staan!
Ragdollcat schreef:Ik zal dan zelf nooit een paard wegdoen als ie wat mankeert, ook al beweren de mensen dat ze er goed voor zal zorgen, het is vaak een leugen. Zelf houden of in laten slapen.
Lorettu schreef:Dit paard is niets meer waard dan de slachtprijs, dat is gewoon zo.
Een 4 op het straalbeen is zeer slecht, en 9 van de 10 paarden met een 4 op het straalbeen gaan kreupel lopen. (krijgen dus hoefkatrolonsteking) Het is een slijtage, je kunt het niet tegengaan. Een paard kan hier jaren goed mee lopen, maar op een dag is het paard goed kreupel. Je mag ook totaal niet meer springen met deze paarden.. Daarom is het risico gewoon te groot om zo'n paard te verkopen, je weet nooit wat de nieuwe eigenaren er mee gaan doen. En 2500 is écht te veel geld voor zo'n paard, dat zal hij echt nooit meer waard zijn. Dus ik snap ook niet echt hoe je erbij komt dat zo'n paard dat bedrag nog waard is..