paardenmarkten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mistyke

paardenmarkten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 09:50

hallo,

wij wonen in belgie en zoeken eigenlijk enkele toffe shetjes(leuke kleurtjes e.d.)

nu kijk ik al een tijdje rond,maar meestal vind je dan 1 leuke shet op 2u rijden,nog een leuke,2u de andere kant op,...
zo raken we er ook niet.

daarom dacht ik aan een paardenmarkt.
in belgie zijn er ook paardenmarkten,maar toen ik laatst wat rondvroeg vroegen ze hier 150 euro voor echt een skelet op poten,allemaal vosjes,zo mager en ziek als iets,veulens,...
schandalig gewoon.

ik wil heel graag pogen om er enkelen te redden,maar 150 euro uitgeven aan een wrakje waarbij je niet eens zekerheid hebt dat ze het halen is een beetje te gek voor woorden.

nu las ik dat je op nederlandse paardenmarkten wel shetjes kan kopen voor 'een appel en een ei',dus is dat wel te doen om dat enkele zielige beestje te vinden en te kopen.

nu vond ik online wel een overzichtje met enkele paardenmarkten,maar dan heb je geen idee welke de grootste zijn,welke de beste zijn om toch een mooi aantal shets samen te vinden,...

dus daarom graag jullie raad,welke paardenmarkten zijn de beste om voor een lage prijs enkele toffe shetjes te vinden(zoals ik reeds zei,we willen best enkele sukkeltjes een nieuwe kans geven,maar de prijs moet er dan ook naar zijn)

en natuurlijk moet het qua afstand ook te doen zijn vanuit belgie(dus paardenmarkten helemaal in het noorden zijn uitgesloten)

wie weet raad?

Ibbel

Re: paardenmarkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:29

Er is wekelijks een paardenmarkt in Utrecht, op maandag. Dat is echt wel een 'commerciële' markt, dus zonder het gebruikelijke circus van kermissen en andere toeristendingen er bij. In Barneveld is twee keer per jaar een pony- en paardenmarkt waar mijn buurman nog wel eens met een leuke Shet vandaan thuiskomt: 2e dinsdag in maart en 3e dinsdag in september.
Alle jaarmarkten, zoals Heenvliet (2e Pinksterdag, Zuid Holland), Hedel (Brabant) en Zuidlaren (3e dinsdag in oktober, in het noorden, dus geen optie voor jou) zijn veel meer grote dorpsfeesten waarbij de paarden eigenlijk allang niet meer de reden zijn dat ze worden gehouden.

mistyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 11:42

bedankt voor de reactie.
die wekelijkse paardenmarkt,is die dan relatief groot?
want zo is er hier in de buurt ook een 'maandelijkse paardenmarkt',maar als er 20 paarden en 10 pony's staan,mag je al content zijn....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:22

Aamvoer volgens de website van de gemeente Utrecht is vrij constant 100 paarden per week. Je zou natuurlijk eens kunnen informeren hoeveel Shetten daar gemiddeld bij zijn.
Overigens denk ik dat je vóór de winter meer kans hebt op veel aanbod.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:24

Er is om de week op donderdag een marktje dat heet harry's marktje. misschien dat dit wat voor je is ?
meer info kun je vinden op internet

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:26

En wat je dan het beste kunt doen als je er heen gaat, tot het laatst wachten, dan is het nog goedkoper meestal.

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:20

Utrecht staat niet veel.Nog even en daar is helemaal geen paarden markt meer.

Shetten staan er bijna helemaal niet.Het meeste wat er staat is al verkocht voordat ze op de markt zelf staan

Tikoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:01

fjord_brucht schreef:
Utrecht staat niet veel.Nog even en daar is helemaal geen paarden markt meer.

Shetten staan er bijna helemaal niet.Het meeste wat er staat is al verkocht voordat ze op de markt zelf staan

Maar waar dan wèl heengaan als Utrecht tegenwoordig niks meer is ? Ben ik ook wel benieuwd naar.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:44

ik ben een paar jaar geleden in hedel geweest en ik vond dat best een grote markt. stonden ook echt veel shetten.
die markt is alleen een paar maanden geleden al geweest, dus daar heb je nu even niks aan.

met andere markten heb ik geen ervaring, misschien heb je hier iets aan. daar vind je een overzicht van alle paardenmarkten
http://www.hollandsemarkten.nl/braderie ... pid=62&b=1

edit: zie nu dat hier lang niet alle markten vermeld staan, dus heb je denk ik toch niet zoveel aan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:48

Ik ben vorig jaar of twee jaar terug naar de Paardenmarkt in Brakel geweest.
Hier stonden heel erg veel shetjes! De markt is alleen niet zo groot.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:23

naar de zuidlaardermarkt gaan en wachten tot alle handelaren verdwenen zijn en uit de achtergelatene dan een leuke uitzoeken en redden van de slacht. Helemaal gratis. Wel wat ver voor jou overigens

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:12

Ik lees ook even mee! Erg interessant, en de kans zit er in dat ik bij mijn moeder thuis een stal ga bouwen voor mijn pony, maar ik zoek dan ook een shet voor erbij, anders staat hij er maar alleen.
Wat betaal je ongeveer voor een shetlander op zo een markt?
En waar moet ik me aan verwachten? Want als die beesten er allemaal zo zielig bij staan ga ik ze allemaal willen...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:30

ik ben maar één keer in hedel geweest, maar daar stonden de meeste paarden er gewoon normaal tot netjes bij hoor.

hier wat foto's van toen ik geweest ben:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ANIWHHCZ

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:56

Ik weet niet hoeveel je er zoekt, maar als het een aantal mag zijn, dan zou ik zeker de reis naar Zuidlaren niet overslaan. Daar komen meer dan 2000 pony's en paarden en de prijzen van de gemiddelde shet liggen volgens mij niet zo hoog.

San87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:11

Zijn er bij jullie in de buurt niet een soort van opvanghuizen, waar ze op zoek zijn naar een nieuw baasje?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:51

Zuidlaren is idd erg groot. Ben er dit jaar ook heengeweest. Veel shetjes, als je daar niks vind, vind je het nergens :).

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:46

Weet iemand wanneer er in BE limburg of NL Limburg nog eens een paardenmarkt is?
Ik kan op google héél weinig tot niks vinden. Wel van wanneer er markten zijn geweest afgelopen jaren.
Wat betaal je daar voor een pony? Vraag het mij gewoon af...

_Quickje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:15