Equine Risk; dure paardenverzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Equine Risk; dure paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 09:09

Hallo,

Sinds drie jaar is mijn paard verzekert bij Equine Risk (Hippozorg). Echter vindt ik deze verzekering best duur, helemaal al ik deze verzekering vergelijk met EFO, de verzekeringsmaatschappij waar mijn vriend zijn paard heeft verzekert.

Klopt het dat Equine Risk (Hippozorg) best duur is?

FairLady_

Re: Equine Risk; dure paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:19

ja ik vind hippozorg erg duur. daarom heb ik ook niet voor die gekozen. je betaald erg veel in verhouding van wat er vergoedt wordt. ik zou bij hippozorg 600 per jaar meer betalen dan wat ik nu betaal.

ik vind (alle paardenverzekeraars vergeleken) bij equipe de beste prijsverhouding van wat er vergoedt wordt. als ik jouw was zal ik bij alle verzekeraars een premie berekening doen en dan kijken wat je betaald en wat er vergoedt wordt voor dat bedrag.

succes

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:24

Mijn paard is verzekerd bij equine risk. Ik ben toen gaan vergelijken en kwam bij hun het beste uit. Heb ook zeer goede ervaringen met ze. Service is goed en uitbetalingen zijn snel.
Kijk goed of je bijvoorbeeld beperkt word bij welke dierenarts of praktijk je iets vergoed krijgt.

Verschil in ervaringen met verzekeringen zal er natuurlijk altijd zijn. Maar van mij geen verkeerd woord over ze.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:27

maar het ligt er ook aan voor welk bedrag je je paard verzekerd en hoe uitgebreid je hem verzekerd hebt.
dan kan je pas echt vergelijken welke voor jouw het beste is.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 09:33

Anoek_1996 schreef:
ja ik vind hippozorg erg duur. daarom heb ik ook niet voor die gekozen. je betaald erg veel in verhouding van wat er vergoedt wordt. ik zou bij hippozorg 600 per jaar meer betalen dan wat ik nu betaal.

ik vind (alle paardenverzekeraars vergeleken) bij equipe de beste prijsverhouding van wat er vergoedt wordt. als ik jouw was zal ik bij alle verzekeraars een premie berekening doen en dan kijken wat je betaald en wat er vergoedt wordt voor dat bedrag.

succes

Dankje :)

Heb al een aantal premieberekeningen gedaan. Wel fijn dat je dat op veel site's stap voor stap kan berekeken.
Zit nu bij Equine Risk met een uitgebreide verzekering, omdat bij een standaard verzekering orthopedische aandoeningen niet zijn inbegrepen (peesaandoeningen, schieffels etc.) Bij deze uitgebreide verzekering zijn de ziektekosten en aansprakelijkheid mee verzekerd
Jaarpremie: 620,81
Maandpremie: 51,73

Als ik voor EFO Paardenverzekering kies, dan word het de Uitgebreide Schadeverzekering A-tarief.
‘Uitgebreide schadeverzekering’ A-tarief
Deze ‘all-risk’ verzekering dekt de schade ten gevolge van:
a. sterfte;
b. noodzakelijke levensbeëindiging;
c. blijvende ongeschiktheid voor het bij in verzekering nemen aangemelde en/of op de polis vermelde gebruiksdoel als gevolg van ziekten, kreupelheden en ongevallen. Hieronder valt ook de schade aan een merrie door werpen of verwerpen;
d. sterven of blijvende ongeschiktheid als gevolg van een door een dierenarts uitgevoerde castratie van een hengst met een normaal ontwikkeld geslachtsorgaan en lieskanaal;
e. dekhengsten zijn mede verzekerd tegen: blijvend onvermogen tot het verrichten van de deksprong als gevolg van ongeneeslijke ziekten of gebreken en blijvend onvermogen tot bevruchten als gevolg van letsel aan het geslachtsorgaan, uitsluitend als dit letsel een gevolg is van een ongeval.

Kan hier echter geen ziektekostenverzekering bij aansluiten, omdat mijn paard al ouder is dan 12 jaar (14 jaar). Ook aansprakelijkheid is hier niet bij inverzekerd.
Wel zou ik bij deze verzekering de aanvullende diefstalverzekering erbij doen.
Jaarpremie: 391,84
Maandpremie: 32,65
Laatst bijgewerkt door millennium op 26-01-11 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:34

En daar zit het verschil in. De ziektekosten verzering.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 09:35

Daantje1981 schreef:
Mijn paard is verzekerd bij equine risk. Ik ben toen gaan vergelijken en kwam bij hun het beste uit. Heb ook zeer goede ervaringen met ze. Service is goed en uitbetalingen zijn snel.
Kijk goed of je bijvoorbeeld beperkt word bij welke dierenarts of praktijk je iets vergoed krijgt.

Verschil in ervaringen met verzekeringen zal er natuurlijk altijd zijn. Maar van mij geen verkeerd woord over ze.

Heb verder ook enkel goede ervaringen met ze hoor :) . Het omzetten van de standaard verzekering naar de uitgebreide verzekering heeft echter wel een paar maanden in beslag genomen, maargoed, niks aan te doen.

Ben alleen erg nieuwsgierig naar andere verzekeringen, aangezien ik Equine Risk best aan de prijs vindt.

Daantje1981 schreef:
En daar zit het verschil in. De ziektekosten verzering.

Ja, daar heb ik mij op verkeken. En natuurlijk de aansprakelijkheid, welke bij EFO ook niet is mee verzekerd.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 09:37

Zal zo ook bellen naar Equine Risk, want gisteren is er 77,- voor de uitgebreide verzekering afgeschreven (terwijl de maandpremie op 51,73 zit) en er is nog 45,- voor de standaard verzekering afgeschreven.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:40

Ik heb mijn paard verzekerd bij Bierum, uitgebreid voor 3000,-
Als de veearts moet komen hoef ik enkel de voorrijkosten te betalen dus niet ook nog 25 procent zelf zoals bij vele verzekeringen.

En ik betaal 455,40 per jaar. Omgerekend naar maand is dat 37.95. Dat vind ik toch echt niet duur vergeleken met andere maatschappijen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 09:48

diesel83 schreef:
Ik heb mijn paard verzekerd bij Bierum, uitgebreid voor 3000,-
Als de veearts moet komen hoef ik enkel de voorrijkosten te betalen dus niet ook nog 25 procent zelf zoals bij vele verzekeringen.

En ik betaal 455,40 per jaar. Omgerekend naar maand is dat 37.95. Dat vind ik toch echt niet duur vergeleken met andere maatschappijen.

Nee, is zeker niet duur. Ik zie dat je bij deze verzekering ziektenkosten kan mee verzekeren.
Je hebt alleen bij deze verzekering een ongevallen verzekering en een basisverzekering? Kan niet vinden waar kreupelheden worden verzekert.

De reden dat ik bij Equine Risk van standaard naar uitgebreid ben gegaan, is om kreupelheden (orthopedische aandoeningen). Mijn paard heeft bij mij nog geen pas kreupel gelopen, maar wil het risico niet nemen dat er straks wel wat mis gaat, en ik kreupelheden niet heb mee verzekert. Juist omdat een kreupelheid al door een klein misstapje kan ontstaan.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:56

nee hoor ik ben voor alles verzekerd tot een bedrag van 3000 per jaar (ik heb het puur voor de dierenarts kosten eventuele operatie gedaan vandaar deze premie). Ik snapte toen de site ook niet helemaal en heb ze opgebeld dan kunnen ze je het beter uitleggen heel vriendelijke mensen.
Heb het afgelopen jaar er al uitgehaald met mijn jaar premie ik was 500 kwijt voor mijn paard die ineens kreupel was (foutje van de hoefsmid zeg maar :( ) alles werd vergoed incl medisch beslag (1 malig hoor) waar hij nu op loopt
Laatst bijgewerkt door diesel83 op 26-01-11 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:58

als je een eigen aansprakelijkheidsverzekering hebt dan is het niet noodzakelijk dat je een aparte hebt voor de paardenverzekering. bij equipe heb je wel dat je per rekening 25 % zelf moet betalen, maar ze vergoeden wel veel meer. namelijk zelfs regumate (tegen de hengstigheid) dus ik heb niks te klagen. zelf ik nu heeeel veel in de kliniek ben geweest, doen ze niet moeilijk terwijl ik wel echt dure onderzoeken heb laten doen.

bij eguipe uitgebreid is voor 3000 is per maand 33,71 dus die valt ook wel mee.
maar ik weet niet hoe hun werken qua leeftijd.

er zijn zo veel verzekeraars dus lastig om zo te zeggen welke het beste is.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 10:16

Idd, het is erg lastig om door alle bomen het bos te zien ;) . Er zijn er zoveel!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:14

ik zit idd ook bij equipe, heb toen alles uitgezocht en zij waren het goedkoopste met de meeste dingen die vergoed worden. Echter ben ik nu al 3 jaar verzekerd met 2 paarden en heb ik nog geen enkele schade gehad. Ik ga dit jaar dus opzeggen. Heb inmiddels een spaarpotje voor onvoorziene kosten en dat scheelt me dan 800 euro premie per jaar

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:04

Ik heb ook even gekeken en een paar belangrijke dingen eruit gepikt zoals, hoeveel uitkering bij dood en ongeschiktheid
Hoeveel eigen risico op de ziektekosteverzekering ik ben uitgegaan van een uitgebreide dekking met ziektekosten waar ook de kreupelheden bij inzitten.

Het blijkt dat je bij Equipe bij Ongeschiktheid maar 85% krijgt uitgekeerd van de verzekerde waarde, bij Equine Risk is dit 100% en bij Hippo Zorg 90% Bij Efo kon ik dit niet eens terug vinden. je kunt daar ook niet de voorwaarden vinden (of wel?)

Bij Equipe moet je tot een waarde van 4500 je paard klinisch laten keuren, bij Equine Risk en Hippo Zorg niet.

Als je een Ziektekosten verzekering hebt bij Equipe heb je een eigen risico van 25% met een minimum van 50 euro. Bij Hippo Zorg is dit ook zo en bij Equine Risk is dit 20% met een minimum van 40,00.

Daarnaast moet je bij ernstige aandoeningen bij equipe een dierenarts nemen van hun lijst bij equine risk mag je je dierenarts zelf bepalen.

Als je alle voor en tegens tegen elkaar afzet zeg ik Equine Risk en als je goed vergelijkt is dit eerder de goedkoopste

zalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:43

Bij Bierum krijg je bij ongeschiktheid 90% uitgekeerd en bij plotseling en onverwachts overlijden 100%.

Let wel op!! Het niet laten keuren lijkt mooi, maar vergeet niet dat dit ook enige houvast geeft mocht er toch een gebrek zijn.
Ook zijn dit vaak niet de uitgebreidste dekkingen!! Maar de net wat minder uitgebreide.

Als ik namelijk naar de voorwaarden kijk dan denk ik dat je alles nog maar eens goed naast elkaar moet leggen.

Bij Bierum mag je altijd naar alle dierenartsen en geen fratsen als het van buiten of binnenafkomend is, gewoon duidelijkheid en geen kleine lettertjes, ook voor een goede premie.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:44

Equine Risk is behoorlijk prizig. Waarom zou je niet bij EFO blijven?

zalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:04

je hebt ook nog de Global

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:05

ik heb mijn paarden voor 3000 laten verzekeren bij Equipe en nog nooit een keuring hoeven laten doen (klinisch), er komt alleen een mannetje van equipe langs en die wil het paard op t zachte en harde zien lopen.

Die lijst met DA klopt idd, maar Moergestel staat daarop en dat is toch de DA die ik altijd laat komen, dus geen probleem voor mij.

Bovendien keert Equipe wel veel dingen uit, zoals atrtrose en spat en hoefkatrol, dat vond ik toch wel erg handig en dat doet niet elke verzekering

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:09

zijn bij global, hippozorg en equipe ook dood door orthopedische aandoeningen meeverzekerd?
Bij Equine namelijk wel ....

Zit nu bij EFO maar ben absoluut niet tevreden over deze maatschappij dus wil graag overstappen naar een andere. Equine Risk staat bovenaan mijn lijstje, echter daar kan k maar tot e15.000 verzekeren.
En bij de overige verzekeringen wel tot de geweneste e20.000

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:14

Ach, bij Equine risk komen ze ook wel onder die 100% vergoeden bij afkeuren uit hoor...

Niet dat het allemaal nog uitmaakt als je paard ingeslapen moet worden, maar ze kleden je gewoon uit.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:22

essiedepessie schreef:
Ach, bij Equine risk komen ze ook wel onder die 100% vergoeden bij afkeuren uit hoor...
Niet dat het allemaal nog uitmaakt als je paard ingeslapen moet worden, maar ze kleden je gewoon uit.

hoe bedoel je dat?
je krijgt bij dood toch altijd 100%?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:08

nope, want bij mij was het zo dat mijn verzekering op 6 oktober in was gegaan, en op 18 oktober hoorde ik dat Morris geen toekomst meer zou hebben.. en toen hebben ze een heel jaar premie op mijn uitkering ingehouden, want dat schijnt normaal te zijn.

Dus mocht je er ook voor komen te staan, zorg dan dat je het geregeld hebt voor je verzekeringsjaar opnieuw start, want zo boorden ze mij 750 euro door de maag...

En ze trekken er ook nog het bedrag af wat ze zouden krijgen als hij naar de slager zou gaan, 400 euro. Dus dan ben je al 1150 euro kwijt

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:34

essiedepessie schreef:
nope, want bij mij was het zo dat mijn verzekering op 6 oktober in was gegaan, en op 18 oktober hoorde ik dat Morris geen toekomst meer zou hebben.. en toen hebben ze een heel jaar premie op mijn uitkering ingehouden, want dat schijnt normaal te zijn.

Dus mocht je er ook voor komen te staan, zorg dan dat je het geregeld hebt voor je verzekeringsjaar opnieuw start, want zo boorden ze mij 750 euro door de maag...

En ze trekken er ook nog het bedrag af wat ze zouden krijgen als hij naar de slager zou gaan, 400 euro. Dus dan ben je al 1150 euro kwijt

Tja je leert de kleine lettertjes van de verzekering meestal pas kennen als je de verzekering echt moet aanspreken.

ik heb mijn paarden beperkt verzekerd bij de EFO, bewust geen uitgebreide ziektenkosten alleen levenbedreigende situaties. Ik heb nog nooit een probleem met hen gehad. Maar ik heb ze ook nog nooit echt nodig gehad (1x een wond van de omheining gedeclareerd, meer niet gelukkig).
Dus ik weet niet hoe het bij hen gaat als je ze echt nodig hebt. Voorlopig verdienen ze alleen aan mij :D

Waar je goed naar moet kijken is wat je wil verzekeren en wat niet. En wat je wilt als je paard niet meer kan blijven leven of voor de sport gebruikt kan worden: slager, inslapen, terug kopen en de wei op, of door de verzekering laten afhandelen. Ik wilde daar zelf controle overhouden, toen der tijd was dat bij EFO het beste geregeld. Maar volgens mij is dat inmiddels ook bij andere vezekeringen beter geregeld.

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:51

Ik heb geen van mijn paarden meer verzekerd staan.
Dit doe ik bewust omdat mijn ervaring is dat de uitkering juist vaak draait om de kleine lettertjes.
In bepaalde situaties gewoon haast niks uitgekeerd krijgen omdat er altijd wel een uitweg is door die kleine lettertjes.
Het lastige is dat veel dingen op zo'n manier omschreven staan dat we er geen hout van begrijpen.
Maar wel hoge premies innen.
Nee verzekeringsmaatschappijen voor paarden zijn niet aan mij besteed.