1,5 paards trailer Weijer Traveller?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

1,5 paards trailer Weijer Traveller?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 16:01

Hallo,

Ik begin woensdag voor mijn BE rijbewijs te halen. Natuurlijk ben ik dus op zoek naar een trailer. Mijn auto kan en 1,5 paards trekken, dus 2 paards is uitgesloten.
Nu ben ik gestoten op Weijer. Heeft hier iemand ervaring mee, met de Traveller? Wat ik me verder nog afvraag, kan een westernzadel met gemak in de zadelkamer van zo'n trailer? Die zijn toch altijd iets groter dan de dressuurzadels, vandaar dat het wel handig zou zijn als mijn zadel erin past :).

Bedankt!

witteRaaf

Re: 1,5 paards trailer Weijer Traveller?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 19:04

niemand die weet of een westernzadel in elke trailer zadelkamer past?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:56

Westernzadels passen zelden in een normale zadelkamer, ze zijn vaak te lang en de ophang beugels te kort. Of het deurtje kan niet meer dicht :+ . Kwestie van uitproberen als je de trailer gaat lopen lijkt me?

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:25

De 1,5 Weijer traveller heeft geen zadelkamer maar een zadelkast aan het toegangsdeurtje hangen. Heb er nog niet een in het wild gezien, maar op de foto's lijkt hij vrij klein. Gewoon even met Weijer bellen, en afmetingen van de kast vragen... of zoals Cissy aangeeft: gewoon ff je zadel mee en passen

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 23:04

oke bedankt!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:59

Er zijn trailerleveranciers die speciale western-zadelkamers aanbieden. Weet niet of Weijer dat ook doet.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:09

Ga je dan niet met mij samen mee naar de Veluwe? |(

Neen, super dat je nu ook mobiel gaat zijn! De meeste zadelkamers zijn idd te klein maar ik heb er wel al gezien waar er wel een westernzadel in past. Kwestie van goed rondkijken dus!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:02

Ik weet nog niet of ik tegen dan een trailer heb of niet Dana, zou wel liever samen rijden, vind het nog al ver voor zo'n 'eerste tocht alleen met trailer' :).
Maar idd, ik moet MEER tochten kunnen meedoen he, zonder dat iemand altijd voor mij moet opdraaien :)