Pony leasen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tljrtos

Pony leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 10:52

Hallo,wij willen onze A-pony verleasen.Gisteren belde iemand die er interesse in had voor haar dochtertje.Wij vragen €75 in de maand,maar dat vond deze vrouw te duur.Is dat zo???Ze kunnen in principe iedere dag rijden.De pony-club zit hier om de hoek en daar mogen ze ook naartoe.(wel zelf de contributie betalen!)Ze hoeven niets aan de stal of het voeren te doen en alle kosten(dierenarts,hoefsmid,wormkuren,tandarts enz) zijn voor ons.Ook heeft de pony eigen spullen als een zadel,hoofdstel,dekens,beenbescherming,dekjes enz.Verder is hier ook een goed gedraineerde buitenbak met verlichting.Wat vinden jullie van deze prijs??Is die reëel,te duur of juist te weinig.Graag jullie mening !Vast bedankt!!En anders graag wat jullie wel een goede prijs vinden !!!
Laatst bijgewerkt door tljrtos op 19-01-11 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

__nina

Re: Pony leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:53

Ik vind het wel een redelijke prijs, zeker omdat je verder geen kosten hebt (afgezien de contributie) en je elke dag kan rijden. Er zijn veel mensen die meer vragen hoor.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:55

netjes hoor!

ingeeusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:57

dat vind ik zeker niet te duur hoor!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:30

Dit is zeker niet te veel, ik ben bang dat het om mensen gaat ie waarschijnlijk nog geen flauw benul hebben wat de kosten zijn van een pony en hun dochter wel de mogelijkheid willen bieden om meer als 1x in de week te laten rijden.
Aan de andere kant, als je nagaat dat je zomaar 10€ per uur huur betaald voor een pony op een manege en dat maal 7 dagen en een maand lang, Phoe reken maar uit, dan betaal je veel meer!

Ik zou de prijs zo houden, er komt vast dadelijk ineens een leuk ruitertje voor je A-pony welke ouders heeft die het er wél voor overhebben. Er zijn genoeg ouders die hun kind de mogelijkheid wel willen bieden en er met gemak de €75 in de maand voor overhebben(ik bv, zou het echt geen enkel probleem vinden en zou het er graag over een paar jaar voor overhebben als mijn dochter op een leeftijd komt dat ze wat makkelijk alles zelf kan doen)

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:09

waar ik sta is paard leasen 375 p maand ... dus vind je zelf heeeeel goed koop ;) [maar leasen is voor mij niet nodig, 2 van mij is genoeg:D]

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:18

PP --> TAO

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:20

Hele normale prijs :j Naar mijn idee zelfs aan de lage kant!
Kom op zeg, ze krijgen er eigenlijk een 'eigen' pony voor.

Sommige mensen willen alles voor niets... :z
Ik heb 6 jaar lang een D-pony geleast voor 200 p/m. Wedstrijdkosten waren wel voor mij (& ijzers) de rest werd betaald.

Edit: typgebrek
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 19-01-11 20:37, in het totaal 4 keer bewerkt

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:22

ZEER nette prijs en ik zou het ook niet voor minder doen. Sommige mensen willen nu eenmaal voor een dubbeltje op de 1e rang. Dan gaan ze toch fijn op de manege lessen? Kost vast niet veel minder v 1x p week.... Vind het eerder goedkoop dan iets teveel.. dat ZEKER NIET!
Komt vast wel een leuk ruitertje op af!

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:28

nou vind het een hele nette prijs, zeker omdat ze alleen de lusten hebben en niet de lasten en zeven dagen kunnen beschikken over de pony. Als ze een eigen pony ergens willen onderbrengen zijn ze al dik het dubbele kwijt denk. dus zou de prijs zo laten en dan wachten op iemand die het er wel voor over heeft. Moet zeggen zou 100 euro ook niet gek vinden maar snap ook wel dat je er geen winst op te maken

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:34

Wij zijn duurder hoor. Nette prijs.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:33

Het is een nette prijs, maar je moet even afwegen wat je belangrijker vindt..

Een leuke ruiter voor je toch wel kleine pony of de hoofdprijs voor het leasen.
Het is niet bepaald makkelijk om voor een kleine pony uberhaupt een ruitertje te vinden..

banjoislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:47

Nette prijs hoor, alleen veel mensen denken ''gratis'' te kunnen rijden, helaas!

Candylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:49

Ik vind dit een hele nette prijs voor een pony waar ze in principe alles mee mogen en waarbij ze net zo vaak kunnen komen als ze zelf willen! Er zijn zoveel pony's die meer dan het dubbele kosten!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:55

Ik vind het goedkoop hoor! Al je een pony'tje koopt en ergens stalt ben je alleen aan stalgeld al meer kwijt en dan komen de kosten voor verzorging ed er ook nog bij.
Lijkt me eerder spotgoedkoop, lijkt me helemaal niet onredelijk om zelfs wat meer te vragen (komen jullie nu zelf wel uit de kosten?).

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:32

Ik lease een tinker voor €100 per maand, is erg goedkoop voor je eigen paard!!!! :D
sommige mensen willen voor een duppie op de eerste rij zitten! zeker niet zakken in de prijs!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:35

Roosch schreef:
Het is een nette prijs, maar je moet even afwegen wat je belangrijker vindt..

Een leuke ruiter voor je toch wel kleine pony of de hoofdprijs voor het leasen.
Het is niet bepaald makkelijk om voor een kleine pony uberhaupt een ruitertje te vinden..

De hoofdprijs? Ik vind het een koopje! Een eigen paard kun je voor dat geld in de maand niet houden hoor! op een manege ben je meer kwijt voor 6 keer rijden. JE vind vast nog wel een andere leuke ruiter voor je paardje!

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 16:42

Die mensen hebben in ieder geval niet meer gereageerd.Als ze nu er nog achter zouden komen dat wij niet zo duur zijn,kunnen ze de boom in.We zullen hopelijk nog eens tegen iemand aanlopen.In ieder geval iedereen bedankt voor je reactie.Nu weten we zeker dat we geen 'afzetters' zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:45

Afzetters? Nee joh, dat sowieso niet. Wij vragen 170 euro en dan mogen ze 3x per week komen rijden, is incl. 4x privéles per maand.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:12

Ik vind het ook niet te duur hoor, juist een goede prijs.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:24

Zeker niet te duur! Een eigen pony kost per maand vele malen meer!
Ik heb net een Z paard gekregen van iemand en die word momenteel verleast voor 200 euro p. maand.
Super leerpaard, en ze mag er dit voorjaar dan ook direct wedstrijden mee gaan starten.