Dit zal vooral gebeuren door (los) longeren, maar dan wel intensief (dus niet zomaar wat rondhobbelen) en verder zal mijn verzorgster er wat op rijden. Vandaag weer voor het eerst (omwille van het weer) echt aan de slag, had een stukje afgezet waar het bijna niet modderig was en we gingen aan de slag. Ik dacht: zodra de pony begint te zweten stoppen we ermee, dan is het genoeg geweest.Maar ... pony heeft geen druppel gezweet, echter was hij op een bepaald moment wel aan het pompen en leek het mij beter om uit te stappen en ermee te stoppen. Maar dan zit ik dus met de vraag: hoe weet ik hoever ik kan gaan? Wanneer heeft de training effect?
Want ik zou denken dat hij door de wintervacht en het lekkere zonnetje van vandaag wel zou gaan zweten (ik heb in ieder geval gezweet
) maar hij lijkt eerder moe zonder te zweten? Kan dit? Of is er dan serieus iets mis?
Ik ben het niet gewoon dus weet niet goed wat ik ervan moet denken ..
). Maar ik zou dan net denken dat hij met de vacht die hij heeft wel sneller zou zweten als hij moest werken ..
Dus voorlopig goed letten op tekenen dat hij moe is, en als het goed is zal dit steeds langer & langer gaan duren, toch? Maar gaat hij dan ook afvallen, omdat ik altijd het idee heb dat je moet zweten om vet te verbranden ... of gaat dat niet zo nauw samen? Niet dat ik hem ga doorjagen tot hij zweet terwijl hij uitgeput is hoor (hij zou dan ook niet meer lopen