Wie wilt mijn vragen beantwoorden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chellaa

Wie wilt mijn vragen beantwoorden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:23

Hallo, voor school moet ik een enqeute houden over de verkoop van paarden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het zijn maar 10 vragen. Als u het invult graag erbij zetten wat u doet met paarden.
Hier de vragen:

1. Welke problemen komen er voor als er iemand voor een paard komt kijken/kopen?

2. Welke problemen komen er voor bij een keuring?

3. Waarop baseer je de vraagprijs?

4. Hoe weet ik dat mijn paard de vraagprijs waard is?

5. Hoe gaat de betaling in zijn werk?

6. Wat zijn de regelingen over het transport na de aankoop?

7. Hoe weet ik of het paard bij mij past?

8. Wat gebeurd er als blijkt dat de ruiter niet kan rijden?

9. Worden de paard voorgereden?

10. Welke wetten zijn er rond de verkoop?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:26

chellaa schreef:
Hallo, voor school moet ik een enqeute houden over de verkoop van paarden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het zijn maar 10 vragen. Als u het invult graag erbij zetten wat u doet met paarden.
Hier de vragen:

1. Welke problemen komen er voor als er iemand voor een paard komt kijken/kopen?

Als je meer reacties wilt, dan kun je beter in je titel iets met enquete zetten ;)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:26

Jeetje, wat een vragen.
ik zou toch even kijken naar de vraagstelling, want dit is niet echt duidelijk...

kehdra

Re: Wie wilt mijn vragen beantwoorden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:27

Overigens; in een enquete vraag je naar meningen, jij vraagt hier naar feiten.
is het niet stiekem je huiswerk?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:27

Maar 10 vragen??

Als je deze vragen enigzins correct en duidelijk wil beantwoorden, ben je zo 5 A4tjes tekst verder...als je eens zelf gaat zoeken?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:28

Ziet er totaal niet uit als een enquete. Net als kehdra heb ik het sterke vermoeden dat dit gewoon je huiswerk is.

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:28

haha, Dit is inderdaad mijn huiswerk. Maar ik MOET dit aan anderen vragen. ik heb 2 verschillende bronnen nodig van mensen die met paarden bezig zijn. 1 hiervan is mijn stage begeleider en de andere moet ik via internet vragen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:31

De andere moet je denk opzoeken op internet.
Als je nou de zoekfunctie op bokt eens zou gebruiken, kan je antwoorden vinden op al je vragen, en kan je bokt.nl als bronvermelding gebruiken.

Mocht je er een enquete van maken moet je je vragen specifieker maken. Deze vragen zijn niet zomaar te beantwoorden...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:32

Ja maar meid...

'welke problemen komen er voor bij een keuring?' om maar even een voorbeeld te noemen, daar kan je een boek over schrijven!
Ik zou gewoon op google of websites van stallen zoeken (in de alg voorwaarden bv) Ik ben best wel bereid om mensen te helpen hoor, maar dit is geen helpen meer, dit is een heel verslag schrijven!

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:34

kehdra schreef:
Als je nou de zoekfunctie op bokt eens zou gebruiken, kan je antwoorden vinden op al je vragen, en kan je bokt.nl als bronvermelding gebruiken.

Mocht je er een enquete van maken moet je je vragen specifieker maken. Deze vragen zijn niet zomaar te beantwoorden...

Ik moet gewoon een korte beschrijving van iemand uit eigen ervaring. Het hoeft niet zo uitgebreid. en ik moet het niet opzoeken, ik moet opzoek naar een BRON.
Deze vragen heb ik behandeld met een Docent die de vragen juist breed gesteld wilde hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:35

_Esther_87_ schreef:
Ik ben best wel bereid om mensen te helpen hoor, maar dit is geen helpen meer, dit is een heel verslag schrijven!

En dat is ws precies de reden waarom TS het hier vraagt; heeft zelf niet zoveel zin om de hele verslag zelf te bedenken. :o

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:36

_Sim_ schreef:
_Esther_87_ schreef:
Ik ben best wel bereid om mensen te helpen hoor, maar dit is geen helpen meer, dit is een heel verslag schrijven!

En dat is ws precies de reden waarom TS het hier vraagt; heeft zelf niet zoveel zin om de hele verslag zelf te bedenken. :o

uhm sorry? kijk faag klinkt het allemaal wel. Maar dit is mijn opdracht. het gaat hier voor de zoveelste x erom dat ik 2 bronnen krijg waarvan ik al 1 heb en de ander op internet moet hebben. Wel grappig hoe iedereen conclusie's trekt als je gewoon vraagt om 10 vraagjes te beantwoorden.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:37

chellaa schreef:
kehdra schreef:

Ik moet gewoon een korte beschrijving van iemand uit eigen ervaring. Het hoeft niet zo uitgebreid. en ik moet het niet opzoeken, ik moet opzoek naar een BRON.
Deze vragen heb ik behandeld met een Docent die de vragen juist breed gesteld wilde hebben.

Maar dit is wel erg uitgebreid. Het zijn geen 10 vraagjes, het zijn 10 hoofstukken van pillen van boeken.
Kan je de exacte opdracht hier eens citeren?

Je bron kan ook zijn, * zoekfunctie van bokt.nl ;)

niemand kan hier kort en bondige antwoorden op geven.
Wellicht zou je bij iemand langs moeten gaan om een intervieuw af te nemen en die dan zelf te verwerken.

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:40

Citaat:
Maar dit is wel erg uitgebreid. Het zijn geen 10 vraagjes, het zijn 10 hoofstukken van pillen van boeken.

Wellicht zou je bij iemand langs moeten gaan om een intervieuw af te nemen en die dan zelf te verwerken.

Dat klopt ook, een intervieuw heb ik dus al afgenomen en verwerkt. Nu moet ik een bron van buiten af. De vragen zijn inderdaad heel breed. Maar zo heb ik ze juist moeten stellen... Het hoeft geen heel verhaal te worden, maar meer richtlijnen erin.

Wijziging: de opdracht is klassikaal behandeld heb het niet ergens opgeschreven ofzo. Heb de vragen in de les moeten maken en moet nu dus bronnen zoeken.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:43

Ik wil er misschien over nadenken om je vragen te beantwoorden als jij eerst nog een paar lessen Nederlands gaat volgen en zonder spelfouten leert schrijven :)

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:44

Equimotion schreef:
Ik wil er misschien over nadenken om je vragen te beantwoorden als jij eerst nog een paar lessen Nederlands gaat volgen en zonder spelfouten leert schrijven :)

Oké. dat is dus echt te triest voor woorden, dat je serieus daar commentaar op geeft. Niet iedereen is universitair ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:48

Je had in je OP post beter kunnen zeggen dat je nog 1 ervaring zoekt, met de vragen die je hebt opgesteld. Als er nu 3 mensen de moeite hadden genomen daar flink wat tijd in te steken dan waren 2 ervaringen voor niets geschreven. Ik denk op zich dat je Bokt goed als bron kunt gebruiken. De ervaringen zijn dan van Bokkers. Net als een boek die door meerdere mensen is geschreven. Mocht je precies willen weten hoe je de juiste bronvermelding noteer, stuur dan even een pb-tje.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 16-01-11 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:49

chellaa schreef:
Citaat:

Dat klopt ook, een intervieuw heb ik dus al afgenomen en verwerkt. Nu moet ik een bron van buiten af. De vragen zijn inderdaad heel breed. Maar zo heb ik ze juist moeten stellen... Het hoeft geen heel verhaal te worden, maar meer richtlijnen erin.

Wijziging: de opdracht is klassikaal behandeld heb het niet ergens opgeschreven ofzo. Heb de vragen in de les moeten maken en moet nu dus bronnen zoeken.

Jou vragen zijn simpelweg niet met globale richtlijnen te beantwoorden.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die dit willen beantwoorden.

Zal ik je laten zien wat ik bedoel? Dan ga ik je vragen even summier beantwoorden als dat jij ze stelt. Een ogenblik.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:53

chellaa schreef:
Hier de vragen:

dat het paard de verkeerde kleur heeft

Dat een paard kreupel is

Elk paard is de slachtprijs waard, de rest is emotionele waarde.

dat weet je niet / wanneer je er niet meer dan €800 (slachtprijs aan de hoge kant zelfs) voor hebt betaald

cash of bank

6. Wat zijn de regelingen over het transport na de aankoop? de koper of de verkoper rijd

dat weet je nooit, dat moet je gokken/hopen

dan valt ie eraf

soms

heel veel, zie wetboek.

ik werk fulltime op een paardenstal.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:56

chellaa schreef:
Hier de vragen:

Bij mij geen, mijn paard is niet te koop
Wat voor keuring bedoel je, medische keuring? Stamboekkeuring? Met beide heb ik heen ervaring.
dat zou emotie zijn, omdat ik mijn paard niet wil verkopen.
Als het mijn emotie zou kunnen afkopen?
Per bank lijkt me handig, in 1x
Dat lijkt me in overleg met beide partijen. Zelf zou ik wel willen weten waar het paard terechtkomt, dus zou wel willen brengen (mits in NL)
Wil jij mijn paard kopen, dan? Bij proefrijden neem ik aan dat je een klik voelt, of niet.
Geen idee. Misschien wil die het nog gaan leren?
Je bedoelt 'de paarden'? Lijkt me wel. Tenzij de koper dat niet zou willen.
Geen idee. Het lijkt me goed om een koopcontract op te stellen, en een aankoopkeuring te laten doen.

Ik ben een particulier, en heb 1 paard, dat dus niet te koop is. Lijkt me niet dat ik niet je doelgroep ben, dat kun je misschien beter bij je vragen aangeven, en even kritisch kijken naar je spelling.

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:58

kehdra schreef:
----------

Bedankt. Dit is wel kort maar ik kan hier wel proberen een verhaaltje van te maken.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-01-11 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lange quote verwijderd

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:58

Aangezien het totaal niet duidelijk is of het hier werkelijk om een enquête gaat of het simpel maken van het huiswerk van de TS volgt hier een slotje.
TS je mag eventueel een nieuw topic starten op STW met de [Enq] tag maar laat de vraagstelling dan wél die van een enquête zijn, het is niet de bedoeling dat Bokkers hele verslagen voor iemands huiswerk produceren :)