Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chellaa schreef:Hallo, voor school moet ik een enqeute houden over de verkoop van paarden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het zijn maar 10 vragen. Als u het invult graag erbij zetten wat u doet met paarden.
Hier de vragen:
1. Welke problemen komen er voor als er iemand voor een paard komt kijken/kopen?
2. Welke problemen komen er voor bij een keuring?
3. Waarop baseer je de vraagprijs?
4. Hoe weet ik dat mijn paard de vraagprijs waard is?
5. Hoe gaat de betaling in zijn werk?
6. Wat zijn de regelingen over het transport na de aankoop?
7. Hoe weet ik of het paard bij mij past?
8. Wat gebeurd er als blijkt dat de ruiter niet kan rijden?
9. Worden de paard voorgereden?
10. Welke wetten zijn er rond de verkoop?
kehdra schreef:De andere moet je denk opzoeken op internet.
Als je nou de zoekfunctie op bokt eens zou gebruiken, kan je antwoorden vinden op al je vragen, en kan je bokt.nl als bronvermelding gebruiken.
Mocht je er een enquete van maken moet je je vragen specifieker maken. Deze vragen zijn niet zomaar te beantwoorden...
_Sim_ schreef:_Esther_87_ schreef:Ik ben best wel bereid om mensen te helpen hoor, maar dit is geen helpen meer, dit is een heel verslag schrijven!
En dat is ws precies de reden waarom TS het hier vraagt; heeft zelf niet zoveel zin om de hele verslag zelf te bedenken.
chellaa schreef:kehdra schreef:De andere moet je denk opzoeken op internet.
Als je nou de zoekfunctie op bokt eens zou gebruiken, kan je antwoorden vinden op al je vragen, en kan je bokt.nl als bronvermelding gebruiken.
Mocht je er een enquete van maken moet je je vragen specifieker maken. Deze vragen zijn niet zomaar te beantwoorden...
Ik moet gewoon een korte beschrijving van iemand uit eigen ervaring. Het hoeft niet zo uitgebreid. en ik moet het niet opzoeken, ik moet opzoek naar een BRON.
Deze vragen heb ik behandeld met een Docent die de vragen juist breed gesteld wilde hebben.

Citaat:Maar dit is wel erg uitgebreid. Het zijn geen 10 vraagjes, het zijn 10 hoofstukken van pillen van boeken.
Kan je de exacte opdracht hier eens citeren?
Je bron kan ook zijn, * zoekfunctie van bokt.nl
niemand kan hier kort en bondige antwoorden op geven.
Wellicht zou je bij iemand langs moeten gaan om een intervieuw af te nemen en die dan zelf te verwerken.
chellaa schreef:Citaat:Maar dit is wel erg uitgebreid. Het zijn geen 10 vraagjes, het zijn 10 hoofstukken van pillen van boeken.
Kan je de exacte opdracht hier eens citeren?
Je bron kan ook zijn, * zoekfunctie van bokt.nl
niemand kan hier kort en bondige antwoorden op geven.
Wellicht zou je bij iemand langs moeten gaan om een intervieuw af te nemen en die dan zelf te verwerken.
Dat klopt ook, een intervieuw heb ik dus al afgenomen en verwerkt. Nu moet ik een bron van buiten af. De vragen zijn inderdaad heel breed. Maar zo heb ik ze juist moeten stellen... Het hoeft geen heel verhaal te worden, maar meer richtlijnen erin.
Wijziging: de opdracht is klassikaal behandeld heb het niet ergens opgeschreven ofzo. Heb de vragen in de les moeten maken en moet nu dus bronnen zoeken.
chellaa schreef:Hallo, voor school moet ik een enqeute houden over de verkoop van paarden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het zijn maar 10 vragen. Als u het invult graag erbij zetten wat u doet met paarden.
Hier de vragen:
1. Welke problemen komen er voor als er iemand voor een paard komt kijken/kopen?
dat het paard de verkeerde kleur heeft
Dat een paard kreupel is
Elk paard is de slachtprijs waard, de rest is emotionele waarde.
dat weet je niet / wanneer je er niet meer dan €800 (slachtprijs aan de hoge kant zelfs) voor hebt betaald
cash of bank
6. Wat zijn de regelingen over het transport na de aankoop? de koper of de verkoper rijd
dat weet je nooit, dat moet je gokken/hopen
dan valt ie eraf
soms
Hier de vragen:
Bij mij geen, mijn paard is niet te koop
Wat voor keuring bedoel je, medische keuring? Stamboekkeuring? Met beide heb ik heen ervaring.
dat zou emotie zijn, omdat ik mijn paard niet wil verkopen.
Als het mijn emotie zou kunnen afkopen?
Per bank lijkt me handig, in 1x
6. Wat zijn de regelingen over het transport na de aankoop?
Dat lijkt me in overleg met beide partijen. Zelf zou ik wel willen weten waar het paard terechtkomt, dus zou wel willen brengen (mits in NL)
Wil jij mijn paard kopen, dan? Bij proefrijden neem ik aan dat je een klik voelt, of niet.
Geen idee. Misschien wil die het nog gaan leren?
Je bedoelt 'de paarden'? Lijkt me wel. Tenzij de koper dat niet zou willen.
Geen idee. Het lijkt me goed om een koopcontract op te stellen, en een aankoopkeuring te laten doen.