Hoe wordt het gebruik van de stapmolen bij jullie geregeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarett

Hoe wordt het gebruik van de stapmolen bij jullie geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:30

Wij zijn bij ons op stal bezig om een molen te zetten.
Omdat zo'n molen niet goedkoop is wil ik een vergoeding gaan vragen voor het gebruik.
Hoe is dat bij julllie geregeld?
Mag je je paard er zelf inzetten, heb je een abonnement, mag je zelf bepalen hoe lang en welk progamma je paard loopt?
Het is een 6 paards molen waarin ook gedraafd kan worden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Tjuppie

Re: Hoe wordt het gebruik van de stapmolen bij jullie geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:32

Bij ons zit het bij de pensionprijs inbegrepen. Hij kan er in gezet worden of je kunt je paard er zelf in zetten.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:33

bij ons op stal hebben ze vorig jaar een stapmolen aangeschaft.
we mogen net zo vaak als we willen en gratis de paarden erin zetten.
geen extra kosten naast het stalgeld dus.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:37

Het stalgeld is bij ons behoorlijk scherp. Dat is voor mij de reden om aan een vergoeding te denken voor de molen die toch al bijna 12.000 euro heeft gekost. Als ik jullie reacties zo lees is het eigenlijk een gratis extra op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:38

Ook hier gewoon gratis :j

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:40

Bij veel stallen word er wel een vergoeding voor gevraagd hoor, maar dit gaat dan ongeveer om 20 euro per maand of het zit al bij het stalgeld in.
Heb ook weleens op een stal gestaan waar het 5 euro per keer was, maar dan gooi ik het paard liever (gratis) even los in de paddock, vind ik wel erg veel namelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:50

Omdat je al klanten hebt, zou je je klanten kunnen laten kiezen.

- betalen per keer (en dan evt. met een "rittenkaart" bv 10 betalen voor 11x)
- 1 vast bedrag per maand voor onbeperkt gebruik. (met evt. een max. aantal minuten per dag)

Bij beide kun je ook nog extra service aanbieden (dat jij het doet, voor natuurlijk extra geld).
Hier zouden ze dan evt ook een extra rittenkaart voor kunnen kopen.

Zoiets dus:
1E per keer (of 10 Euro voor 11x)
25 E per maand voor onbeperkt (max 1x per dag, 45 minuten.... vaker/meer in overleg)

Voor 3,00 E per keer zet de pensionhouder u paard in en uit de molen (incl. dekenwissel)
Graag aangeven op het rooster welk paard er welke dag door de pensionhouder in de molen moet worden gezet. (evt keuze ochtend/middag).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:56

Stapmolengebruik bij ons op stal is gratis.
Wil je dat dagelijks iemand je paard er in er uitzet op momenten dat je er niet bent moet je per keer betalen, of je neemt een abonnement.
Ben je er zelf en kun je je paard er zelf in en uithalen, hoef je niets te betalen.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:15

Cassidy schreef:
Stapmolengebruik bij ons op stal is gratis.
Wil je dat dagelijks iemand je paard er in er uitzet op momenten dat je er niet bent moet je per keer betalen, of je neemt een abonnement.
Ben je er zelf en kun je je paard er zelf in en uithalen, hoef je niets te betalen.

Bij ons precies hetzelfde. :j

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:23

Bij ons op stal is het ook gratis.
ik gebruik hem bijna dagelijks. Lekker uitstappen terwijl ik de stal doe en opruim.
Ik zou er ook niet extra voor betalen want dan word het wel een hele dure grap. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken dus als je er geld voor gaat vragen dan word de molen amper gebruikt en dat is toch ook niet de bedoeling. (had je hem net zo goed niet aan kunnen schafffen :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:26

Hier zit er zo een systeem op de stapmolen dat je er 1€ in moet steken, anders werkt hij niet, en voor die 1 euro kun je dan zelf het programma kiezen.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:26

Dat is niet waar hoor CinTwiZo. De TS heeft er een gloedjenieuwe neergezet, terwijl de pensionklanten zijn gekomen zonder dat er een molen was. Op een andere stal vroegen ze 20 euro per maand als je gebruik wilde maken van het ding. Als je dat niet wilde, hoefde je ook niet te betalen. Je mocht per maand kiezen of je het wel of niet wilde doen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:27

Als het bedrijf echt 12.000 heeft geinvesteerd kan ik me voorstellen dat ze zeker niet van plan zijn het gebruik ervan gratis te gaan doen. Daarbij komt dat er regelmatig clippers/hekken/afrasteringen ed. hersteld of vervangen zullen moeten worden en dat het ding ook onderhoud vergt (mest eruit halen in ieder geval). Persoonlijk zou ik er dus als bedrijf zeker wel een vergoeding voor vragen, wel met het verschil tussen het paard erin láten zetten en zelf doen. Ik denk dan aan 2,-- per keer en 3,-- per keer ongeveer. Inde winter in geval van dekens wisselen zou ik 4,-- per keer vragen.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:28

Ja dat snap ik maar veel mensen willen niet extra betalen lijkt me dus dan word ie amper gebruikt. Zo is dat met het solarium ook zo bij ons. Moet je ook 1,25 voor betalen en iemand gebruikt het omdat ze dat duur vinden

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:32

bij ons is het ook gratis ondanks dat de stalling niet mega duur is. Maar die van ons staat er al wel een poosje. Ik snap best wel dat je er een vergoeding voor wilt hebben, het is niet niks.
edit; wij hebben een stapmolen waar je kan stappen en draven.

TS, heb je klinkers of speciaal stapmolengrind?
Laatst bijgewerkt door calypsoo op 13-01-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:33

Bij een stal waar ik heb gestaan was het ook 20 euro per maand extra.
En dan ging het paard van ma t/m vr in de molen ongeveer een uur.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:34

Bij ons op stal hebben we er ook eentje en ik vind het ideaal
Gratis en zo lang als dat je wilt kan je hem erin zetten, na het rijden erin om ze uit te stapppen.

Bij ons is het echt een stapmolen er wordt bij ons niet in gedraafd. Vind dat ook niet echt een fijn idee maar dat is persoonlijk

Ik zou er niet extra voor betalen...

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:34

Seltje schreef:
Hier zit er zo een systeem op de stapmolen dat je er 1€ in moet steken, anders werkt hij niet, en voor die 1 euro kun je dan zelf het programma kiezen.

Dat is wel handig maar hoe moet het dan als je er meerdere paarden in wilt zetten of er een uit wilt halen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:36

Ik denk dat bij veel mensen die al een 'gratis' stapmolen, de molen al in de prijs inbegrepen zit, zonder dat ze het beseffen. Het is natuurlijk lastig om nu een prijsverhoging door te voeren omdat daar eventueel gezeur over komt zo van 'moet ik meer betalen per maand voor een molen die ik niet gebruik?' maar het lijkt me wel de eenvoudigste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:41

bij ons is het ook gratis, en je kan hem gebruiken wanneer je wilt en hoelang je wilt en kan je hem zelf programmeren, en ook ik sta tegen een hele scherpe prijs op deze stal! zeker voor watze bieden

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:42

hier is het ook gratis, maar je moet ze er zelf inzetten. Na gebruik moeten wij de molen zelf aanharken. (best wel irritant)
Als mijn stalhouder mijn paard in de molen zou willen zetten, zou ik daar wel een vergoeding voor willen betalen maar daar heeft hij geen tijd voor.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:43

Ow het zal best wel in de prijs inbegrepen zitten net als de nieuwe binnenbak en straks de nieuwe stal die er komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:56

wij hoeven alleen de mest uit de molen te halen voor de rest hebben de pensionklanten er geen omkijken aan evenals de bak

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 20:56

Het blijft een moeilijk iets om het iedereen naar de zin te maken en zelf toch iets van de kosten terug te krijgen.
We hebben een bodem van kunstgras met zand die tot nu toe droog ligt.
De molen is nog niet helemaal klaar dus pas als er paarden in gaan lopen weet ik zeker dat de ondergrond altijd bruikbaar is.
Onder het kunstgras hebben we een bodem laten leggen van gemalen asfalt dat is aangereden met een wals en daaronder ligt nog puin.

De paarden worden hier op verzoek van maandag t/m vrijdag buiten gezet voor 25 euro per maand.
Ik zit erover te denken om voor de liefhebbers het paard bv twee keer per week in de molen te zetten inplaats van in een modderige paddock.
Maar als ik dat niet tegen een meerprijs doe dan heb ik nog niks terug van de gemaakte kosten.
Ik denk dat ik een hele beschaafde extra vergoeding van 5 euro per maand ga vragen als ik het (overdag inplaats van in de padoock) doe en dat ze als ze het zelf doen dat voor 1 euro per keer kunnen doen.
Moeilijk moeilijk dus :D ik dacht dat het eenvoudig was, maar nee dus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:01

Bij ons kost de stapmolen 10 euro per 10-rittenkaart.
Wij zetten hem er zelf in, maar als je er niet ben, dan wordt je paard er in gezet voor je of je regelt het met een andere pensionklant.
Het programma wordt gevolgd van het 1e paard dat in de molen staat.