normaal werd mijn pony geschoren in december maar ik vond niemand die mijn pony wou/kon scheren, nu is mijn vraag of ik hem nu nog zou kunnen scheren nu ik iemand heb gevonden. De meeste mensen zeiden dat het nu nog perfect zou kunnen om hem te scheren. het is een ruin van 4 jaar oud, staat nu op stal, en hij zweet al heel snel na het rijden, ik kan een uur met hem uitstappen en nog is hij nat. ik rijd ook wedstrijden dus dan is het ook wel makkelijk als hij geschoren is.
scheren kan nu nog zeker en omdat je pony zo lang nat blijft zou ik het zeker nog doen. De winter is nog niet voorbij en het is nog steeds koud dus zeker geen deken vergeten !
Ik zal de pony niet scheren, in deze tijd zijn ze al druk bezig met onder de wintervacht, een zomervacht te ontwikkelen. Deze scheer je dan ook mee, en een ''2'' zomervacht komt nooit meer netjes terug.
Iemand bij mij op stal heeft ongeveer 2 weken geleden ook haar pony nog geschoren. Sommige mensen vonden dit veels te laat en vonden het eigelijk niet kunnen , maar een hoop mensen die het geen probleem vonden.
ik zou zeggen gewoon scheren omdat je ook zelf al zegt dat je wedstrijden rijdt en dat het dan makkelijker is en beter ivm sneller droog met dit weer en gewoon goede deken gebruiken. en er zijn er genoeg die nu nog scheren. dus geen probleem
Ik zou je pony midden in de winter zeker niet helemaal scheren, maar wellicht is het een optie om de pony alleen te scheren op de plekken waar het meeste zweet zit. Wel moet je dan zorgen dat je pony een goede deken draagt zowel binnen als buiten.