vervoer naar Zweden van onze NF pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

vervoer naar Zweden van onze NF pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 15:29

Er is interesse uit Zweden voor onze NF pony,heb deze persoon ook even gegoogled en dat was prima, een ervaren iemand met de nodige filmpjes op you tube, zodat ik ook kon zien hoe deze persoon rijd.

Nu vraag ik me af, hoe gaat dat in zijn werk, komt er hier een veewagen voorijden , inladen en klaar, hoe gaat dat met betalen etc, gewoon de praktische dingen eigenlijk.

Ik weet naar Spanje gaat regelmatig vervoer, dan gaan er een aantal op transsport, maar is er ook zoveel animo naar Zweden?
We gaan eerst maar eens uitgebreid mailen, lijkt mij heel raar om, als ze niet komen kijken, je pony zo mee te geven en je de persoon niet ontmoet......

gabyfedde

Re: vervoer naar Zweden van onze NF pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:33

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:35

Zoals in het andere topic ook al wordt gezegd, Potijk! Mijn pony is ook met hen naar Zweden (Stockholm) gegaan. Kon ook vrij snel (hihi iets te snel voor mijn gevoel ;)) en ze regelden inderdaad ook de RVV e.d. Werd daar netjes opgevangen (wij hebben mijn pony daarheen gebracht, ze komen volgens mij ook gewoon aan huis ophalen). Maar leuke mensen en alles prima voor elkaar.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:36

Of BSS paardentransport eens vragen? Vind het een erg fijn bedrijf, paard en veiligheid staat voorop en hebben een superservice! Mijn pony is hier ook mee getransporteerd naar Nederland.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:37

Bij mij is er toen veel gemaild en filmjes verstuurd naar zweden.
Voor het vervoer zul je even met hun moetten overleggen bij mij kwamen ze het paard ophalen met een grote vrachtwagen.
Denk ook aan her RVV, want je hebt papieren nodig voor het transport.
Die kwamen bij mij een dag van te voren kijken en de papieren invullen, is niet gratis.
Dit moet je meegeven aan de transporteur samen met zijn paspoort.

Wij hadden een koopcontract met daarin alles beschreven, het geld werd overgemaakt.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 15:37

Het gaat mij niet om de kosten, dat betaald de koper, lijkt mij, maar moeten ze in quarantaine , en hoe met keuren etc, wat komt er bij kijken?
Wist trouwens niet dat daar blijkbaar een goede markt voor is, ik begreep dat vooral goede menpony;s daar niet te vinden zijn.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:39

Ik heb het paard hier laten keuren en door gemaild , ze hoeven naar mijn weten niet in quarataine.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 15:40

We zijn nog maar in de orienterende fase, met filmpjes en mailen i.d.d, maar wat is precies RVV?
Ik nem aan dat de evt eigenaar zelf vervoer regelt en wat erbij komt kijken,. maar dan weet ik een beetje hoe het handelen gaat....

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 15:42

onne schreef:
Ik heb het paard hier laten keuren en door gemaild , ze hoeven naar mijn weten niet in quarataine.

Best goed van vertrouwen dan, ik weet van familie, die verkocht een paard naar Engeland, die werd dubbel gekeurd, hier en in Engeland, en daar letten ze op andere dingen dan hier, dit ook voor de verzekering, ging trouwens om een nulletje meer erachter....

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:44

Rvv moet je erbij hebben omdat het om vervoer naar buitenland gaat.
Bij mij was het vervoer geregeld , denk dat de nieuwe eigenaar dit ook gaat doen.
Ik moest het Rvv wel hier aan huis gelijk betalen was 100 euro nog wat.
Voor zweden hoef je ook niet bloed te laten trekken voor verboden middelen of zo .

Ja het allemaal in goed vertouwen verlopen

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:48

Ik heb dus helemaal niets aan de RVV gehad toen ik mijn paarden naar Noorwegen wilde verhuizen.
Heb Potijk gebeld en geinformeerd hoe en wat en die konden mij beter informeren dan de RVV.
Mijn paarden zijn door Potijk opgehaald,zij hebben de keuring van de DA geregeld en na 2 dagen waren de paarden hier.
Ze rijden (toendertijd in ieder geval) bijna wekelijks op Zweden.
Quarantaine is idd niet nodig.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:05

Quarantaine is inderdaad niet nodig, een firma als Potijk kan ook de RVV verklaring voor je regelen. Ze worden daarbij op gezondheid bekeken door een dierenarts, wat zo ver gaat als een algemene inspectie van ogen/slijmvliezen/huid en temperatuur meten e.d. Het is dus niet te vergelijken met een veterinaire keuring voor verkoop.

Viviannie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:14

Ik zou je New Forest niet naar zweden brengen want als je heel erg gehecht aan hem ben t.
Dan denk ik dat je hem wil opzoeken enzo en dat kan nu zomaar niet dan

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:52

Viviannie99 schreef:
Ik zou je New Forest niet naar zweden brengen want als je heel erg gehecht aan hem ben t.
Dan denk ik dat je hem wil opzoeken enzo en dat kan nu zomaar niet dan

Weg = weg, ben ook nooit bij onze shetten wezen kijken, en daar had ik echt een goede band mee, vanaf veulen.....
Als we er sentimenteel over gaan doen, kan ik alles wel houden, ik heb mijn paard al met een blessure staan, die gaat nooit weg, maar de ruimte is beperkt, dus als hij verkocht is, hoop ik dat hij het goed krijgt en that's it.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 15:09

Gelukkig regelt de aanstaande koper alles zelf, hij moet op de aangegeven datum klaar staan en dan wordt hij opgehaald thuis met een vrachtwagen.
Er is nog ergens een tussenstop, anders zou hij te lang op de wagen staan, centjes worden voordien gestort, het gaat allemaal erg soepel, als alles zo i.d.d verloopt als gepland......

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:10

Ach, Malmö - Stockholm is ook al een dagreis dus de meeste Zweden kijken niet op een paar 100 km meer of minder. Ik heb zelfs binnen Zweden op dezelfde wijze (ongezien) klanten gehad voor paarden.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:47

Goede menpaarden (en -pony's) zijn niet heel makkelijk te vinden in Zweden. Voor de fokkerij worden rij-prestaties wel meegerekend, maar die van het mennen niet.
Fokkers zijn dus lang niet altijd even blij om hun goede jonge paarden aan een menner te verkopen. Daarnaast is de groep mensen die mennen kleiner dan in NL.

En of je nou een paard 1000+km verderop in Zweden gaat kopen, of er eentje 1000+km verderop uit het buitenland haalt, maakt dan ook niet zoveel uit. Dat heeft Equimotion ook al gemerkt :)