Hoi! Ik hoorde laatst van de eigenaar van [naam] dat ze een maandje/5weken 'op vakantie gaat' samen met haar [***] Funny. Dit is omdat de eigenaren zo lang wegzijn en niemand echt de tijd heeft om elke dag dus te voeren (ik heb wel vakantie maar ga ook weg etc.) Ze gaan met de trailer van iemand anders, tenzij het mooi weer is dan gaan we lopen (het is zo'n 3km dus valt best wel mee)
Wat moet er in die trailer? Stro? Of helemaal niks? Ik weet niet hoe de trailer er uit ziet, hij is niet van ons. Moeten ze bandages/beschermers (zo ja , wat voor?) Een deken? Moeten ze hooi hebben? Hoe? We hebben geen netje. Moet ik ze vastzetten?
Het is niet noodzakelijk at je wat op de bodem legt, sommigen doen dat om het te laten lijken op een stal en het paard er zo makkelijker in zou gaan. Je zet ze altijd vast, een hooinet is niet echt nodig voor zon klein stukje. Hetzelfde geldt voor een deken. Of je beenbescherming om wilt is je eigen keus, er zijn voor- en tegenstanders van. Zijn ze niet gewend iets om te hebben, zou ik het niet doen!
Oh bedankt! Ik was al bang dat ik heel veel bescherming zou moeten doen (ze gaan eigenlijk nooit met een trailer). En we hebben wel dekens en zo en bandages maar dat hebben ze nooit. Al was het heel erg nodig of zo zou ik wel gaan lopen denk ik. Ik bedenk me net dat als ze samen de tent af gaan breken dat ik gewoon zeg: STOPPEEEEN! IK GA MET ZE LOPEN! (hihi dat is natuurlijk erg overdreven hoor, maar ik zou wel gaan lopen) Sowieso bedankt voor je reactie!
Maar gaapje, de stangen zorgen ook voor een goede constructie van de trailer, als je die er allemaal uithaalt, wordt de opbouw een stuk instabieler. Dat zou ik zelf nooit doen.
gaapje
Geplaatst: 05-01-11 09:57
Ik wel , heb er ooit 1 gezien die met het hoofdje onder de stang doorging.Daarna met de schoft vastliep onder de stang....vul de rest zelf maar in .
Hier gaan alle shetten er los in , en bevalt mij en de shetten kinders prima
cloris
Geplaatst: 05-01-11 10:05
Ik haal geen stangen uit de trailer maar mijn shet gaat er wel los in, geen hooi net, wel stro op de bodem.
haflingertje
Geplaatst: 05-01-11 10:08
cloris schreef:
Ik haal geen stangen uit de trailer maar mijn shet gaat er wel los in, geen hooi net, wel stro op de bodem.
wij zetten izo altijd zonder stro, hooi en beschermers in de trailer. Haar deken heeft ze wel op. Het ligt er inderdaad aan wat ze gewend zijn als ze op stal of in de wei staan. Je moet ze wel altijd vastzetten!
Mijn ene shet wil niet vaststaan in de trailer, dan kan ze haar evenwicht moeilijker houde, dus die staat altijd los. De andere heb ik ook wel vaststaan, maar niet als ze samen staan, dan staan ze beiden los.
cloris
Geplaatst: 05-01-11 15:42
LoveMariska schreef:
Je moet ze wel altijd vastzetten!
Nou als ik de mijne vast moet zetten speel ik met zijn leven, trailer is niet gemaakt voor het kleine spul en het zal de 1e niet zijn die zich ophangt in de trailer.
ik heb mijn shetten meestal los op de trailer lopen. gewoon alle stangem eruit. voor een rit van 3km hoef je volgens mij geen hooi in de trailer te hebben hoor
Pluis21
Geplaatst: 08-01-11 14:06
heb 2 shetten vervoerd in 1,5 p trailer, stangen eruit,hooi op de grond, shetten los, geen problemen gehad!
ellepel
Geplaatst: 08-01-11 14:13
zo deden wij het ook, gewoon shetten er los in en de stangen weghalen. is maar een klein stukje wat ze moeten he