Wat voor 2 paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Wat voor 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 14:06

Hallo bokkers
Ik kijk een beetje rond naar 2 paards trailers voor in de toekomst ivm dat ik rond de lente / zomer wil gaan starten :)

Maar ik heb echt geen idee van welk merk en welke soort trailers nou fijn zijn in bijv. Prijs/kwaliteit verhouding.
En hoe lang ze goed blijven , welke bodems snel rotten en welke lang goed blijven.

Ik wil zowieso een 2 paards trailer. Moet zeker een hoge zijn, want mijn friese merrie heeft een schofthoogte van 1.72 m en dan het hoofd er nog bij :=
Ze weegt denk ik zo ong. 700 kilo? En mijn forester gok ik op 400/450 .. das ongeveer 1150 kilo.

Ik zoek zowieso een trailer met max.toelaadbaar laadvermogen van 2000 kg.
Dan is 2000-1150=850 kilo over voor het gewicht voor de trailer.
Maar ik weet niet zeker hoe veel mijn paarden wegen.
En dus wat meer dan 1150 kg laadvermogen
Ik wil er zowieso een zadelkast in ;) heb geen zin om in de auto met een zadel op mijn schoot te zitten :=

Het is een gok getal.. mijn fries zou ook 750 kunnen wegen en mijn forester zou ook wel 400 kilo kunnen wegen .. ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

ikke20

Re: Wat voor 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:11

ik heb een henra amazone. heb ook een fries en die heeft zn koppie er vrij hoog opstaan. toen waren de trailers standaart allemaal 2.20/2.25 hoog en dat was te laag voor hem. de henra is 2.35 heeft hij genoeg ruimte. heb een kunstof bodem met 15 jaar rotgarantie. en heb er een zadelkamer in is 1 minpunt dat de zadeldragers er niet uit kunnen schuiven. nu moet je vrij moeilijk je kast in om het zadel netjes erin te kunnen hangen. verder is het in gebruik is het heerlijke trailer. ligt goed achter mn auto. heb hem nu al 3 jaar nieuw gekocht maar nog nergens problemen mee gehad(ja met een exploderende pony die schade heeft toegebracht).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:43

Alle tweepaards trailers zijn ook leverbaar met een 2400kg spec onderstel, zondar dat het eigen gewicht noemenswaardig toeneemt (bij Westfalia is het bijvoorbeeld slechts een papieren verschil)
Zeker wanneer je een zadelkamer erin wil (extra gewicht, plus extra spullen=nog meer gewicht), zou ik voor een 2400kg-versie gaan.

Er zijn grofweg drie principes van trailers:
Ifor Williams (bladgeveerde starre assen en schokdempers)
Westfalia (onafhankelijke ophanging met schroefveren en schokdempers)
de rest (Al-Ko assen met rubberblokvering, meestal in combi met schokdempers)

Wanneer je dus niet voor Ifor of Westfalia gaat, neem de trailer die precies heeft wat je zoekt. De laagste prijs is hier voor de prijsinkopertjes, niet voor verstandige gebruikers.

Sammyoo

Re: Wat voor 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:59

Ik ben erg blij met onze Fautras Oblic trailer. Onze paarden staan diagonaal, kunnen als de trailer geparkeerd staat het hoofd naar buiten doen, voor uitladen. Verder Amerikaans laadsysteem wat fijn is voor paarden die moeilijk laden. Hoog zat, prettig dat het dak tamelijk plat is. Uiteraard ook een zadelkamer