Stallingsmap.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Stallingsmap.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:50

Goedenmiddag bokkers :)

Sinds een aantal weken mag ik zeggen dat ik een stalgenoot en pensionpony er bij heb.
Het is altijd erg gezellig met zijn 2e en ik ben erg tevreden. Het was een oplossing voor ons allebei en alles loopt soepel.

Nou zat ik er aan te denken om een soort logboek bij te houden.
Soms gebeurd het dat mijn stalgenoot 's ochtends de paarden naar buiten doet en ik ze dan 's avonds weer naar binnen doe omdat dat soms beter uit komt voor ons beide.

Ik kom nou toevallig in een situatie waarin ik 2 weken niet telefonisch te berijken ben.
Wat nou als mijn stalgenoot 's ochtends een wond in het been van m'n paard ziet? (Niet ernstig oid.)
En ze kan me niet te pakken krijgen?
Dan leek het me handig dat ze het in dat logboek schrijft zodat ik dat tegen de loop van de ochtend kan lezen en Olivier alsnog even kan nakijken en desnoods de dierenarts bellen. ;)

Nu gaat het niet alleen om medisch, maar ook een a-4tje waarop belangrijke nummers staan zoals dierenarts,hoefsmid, tandarts e.d
Ook een a-4tje waarop staat wanneer ze allemaal voor de stallingskosten heeft betaald (per maand)
En misschien ook nog iets met informatie van de paarden? :) Of belangrijke data's waarop Hoefsmid e.d komen en waarneer paarden voor het laatst zijn geweest en dus weer moeten? (Inenten,Hoefsmid, DA controle,Tandarts e.d)

Wat vinden jullie, handig idee of alleen maar overbodige rotzooi?
Graag hoor ik nog meer dingen die er bij kunnen!

Groetjes, [Giolli].

Anoniem

Re: Stallingsmap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:51

Ik heb ontwormroosters en hoefsmidroosters er ook in,
verder nog de garantiebewijzen van mijn dekens enz.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:51

Heel slim idee, sowieso is het handig om belangrijke nummers ergens te hebben staan, zodat iedereen ze goed kan zien.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:52

FlorisSam schreef:
Ik heb ontwormroosters en hoefsmidroosters er ook in,
verder nog de garantiebewijzen van mijn dekens enz.

Dat is ook makkelijk! Een hoesje waarin alle bonnetjes en zooi in kunnen... Garantiebewijzen inderdaad..
Bedankt!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:52

Ik zit hier toevallig nu ook aan te denken. Een schriftje op stal te leggen.
Wij hebben van 3 eigenaars paarden in 1 wei staan. 24/7
en we voeren zelf. hooi.
Er ligt nu een agenda waarin aangegeven wordt wie op welke dag brok voert, en aankruist of dat gedaan is.
Maar van die kleine dingetjes zou ik ook graag opschrijven. Nu gaat er vaak een smsje uit, maar zo ruim zit ik niet in m'n belbundel..
Wil dat dus inderdaad gaan voorleggen aan de weigenootjes. Ook als bijvoorbeeld een paard net niet helemaal goed loopt, of er eentje zichzelf helemaal heeft lopen uitsloven..
vind het geen gek plan :)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:54

Hoe kun je nou telefonisch niet bereikbaar zijn? Lijkt me toch heel vervelend als je stalgenoot smorgens ziet dat de da moet komen en ze kan je niet bereiken?

Verder had ik ook altijd een map met alle nummers, info e.d. op mijn kast liggen..

wij hadden ook een groot white board hangen waar iedereen bijzonderheden op kon zetten

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:55

Ik weet niet of jullie een stalen kast hebben ofzo? Wij hebben een briefje hangen met alle telefoonnummers erop. En op mijn kast kan je met een stift evt. iets opschrijven wat iedereen even moet weten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:56

stoer schreef:
Hoe kun je nou telefonisch niet bereikbaar zijn? Lijkt me toch heel vervelend als je stalgenoot smorgens ziet dat de da moet komen en ze kan je niet bereiken?

Verder had ik ook altijd een map met alle nummers, info e.d. op mijn kast liggen..

wij hadden ook een groot white board hangen waar iedereen bijzonderheden op kon zetten

Hoe ik niet Telfonisch berijkbaar kan zijn? Heel makkelijk.
Als mijn telefoon in het water is gevallen, en hij moet worden gemaakt oid?
Kan toch allerlei redenen hebben?

Nu toevallig omdat ik 90,- over mijn bundel zat en ik mijn telefoon maar eens moest inleveren helaas :D

Maar een Whitebord is ook erg handig ja! ;) :j

Kiki: Een houten kast hebben we ja :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:57

stoer schreef:

Nu toevallig omdat ik 90,- over mijn bundel zat en ik mijn telefoon maar eens moest inleveren helaas :D

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:58

mijn paardje heeft een eigen hyves pagina! O:)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:58

Giolli schreef:
stoer schreef:

Ik zou dan echt proberen een prepaid kaartje in een oud toestel te doen, zodat je in elk geval bereikbaar bent.. Lijkt me echt verschikkelijk als er iets is en ik kom er pas laat achter..

Maargoed... Dat ben ik ;)

Had ook altijd een schriftje met een paar stalgenoten waar we alles in bijhielden..

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:59

PP >> TAO

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 15:01

Giolli schreef:
stoer schreef:

Ik zou dan echt proberen een prepaid kaartje in een oud toestel te doen, zodat je in elk geval bereikbaar bent.. Lijkt me echt verschikkelijk als er iets is en ik kom er pas laat achter..

Maargoed... Dat ben ik ;)

Had ook altijd een schriftje met een paar stalgenoten waar we alles in bijhielden..

Bedankt :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:48

Bonnetjes van dekens etc op stal bewaren vind ik wat ver gaan, die bewaar ik wel gewoon thuis in mijn administratie.
Wij hebben een lijst op stal hangen met alle telefoonnrs van de stalgenoten en de stilzwijgende afspraak dat de meest ervaren stalgenoten zelf inschatten of de DA gebeld moet worden als de eigenaar in kwestie niet te bereiken is. De minder ervaren weten dan ook bij wie ze kunnen navragen. Dat werkt tot nu toe perfect!
Ook hangen er de nrs van de dierenartsen, hoefsmeden etc. bij.

Dat van ontwormen worden bijgehouden door de pensionhouder en de entingen/tandarts door de pensionklanten zelf (waarbij de meest ervaren ook weer het voortouw nemen en zorgen dat er gezamenlijk ge-ent wordt)

Als je maar met weinig bent loopt het toch anders dan in een grotere stal, doe gewoon wat voor jullie werkt en spreek dingen samen door vantevoren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:21

cissy schreef:
Bonnetjes van dekens etc op stal bewaren vind ik wat ver gaan, die bewaar ik wel gewoon thuis in mijn administratie.
Wij hebben een lijst op stal hangen met alle telefoonnrs van de stalgenoten en de stilzwijgende afspraak dat de meest ervaren stalgenoten zelf inschatten of de DA gebeld moet worden als de eigenaar in kwestie niet te bereiken is. De minder ervaren weten dan ook bij wie ze kunnen navragen. Dat werkt tot nu toe perfect!
Ook hangen er de nrs van de dierenartsen, hoefsmeden etc. bij.

Dat van ontwormen worden bijgehouden door de pensionhouder en de entingen/tandarts door de pensionklanten zelf (waarbij de meest ervaren ook weer het voortouw nemen en zorgen dat er gezamenlijk ge-ent wordt)

Als je maar met weinig bent loopt het toch anders dan in een grotere stal, doe gewoon wat voor jullie werkt en spreek dingen samen door vantevoren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Mijn map ligt thuis.
Ik heb de stallen aan huis,en heb geen pensionklanten :)
Ik heb ook een lijstje waarop ik de data schrijf wanneer we fourage hebben gehaald enzo.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:32

Ik zou me geen complete administratie-op-stal op de hals halen, maar een paar dingen zijn wel heel makkelijk. Jullie zijn met z'n 2-en, dat is nog wel een keer te overzien.

In zo'n geval zouden een whiteboard en een grote agenda (zo'n kantoor-ding) al voldoende kunnen zijn.

Het whiteboard voor de snelle berichten naar elkaar (zoals je al aangeeft: Zij geeft daarop 's ochtends bijv. aan dat je paard een wondje heeft, jij kan dat 's middags lezen als je op stal komt). Spreek met elkaar af dat wanneer een bericht gelezen is, je het óf doorstreept, of weghaalt. Zo hou je overzicht.
De agenda zou ik gebruiken om een hele jaarplanning voor ontwormen/hoefsmid/tandarts etc in te zetten. Als een datum dichtbij komt kun je em zo overnemen op het whiteboard, zodat het direct in het oog springt als je op stal bent. Incidentele afspraken of activiteiten kun je ook op het whiteboard kwijt.
Belangrijke telefoonummers op een papier zetten, lamineren en met magneten op het whiteboard hangen is ook handig.

Verder kun je voorin de agenda belangrijke adressen kwijt, zoals van de voerleverancier of ... eh... de Epplejack of Divoza :D
Daarnaast kun je er wedstrijden in kwijt, of data van evenementen/beurzen/etc., en wie wanneer op vakantie gaat.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 18:36

Wij hebben op stal een simpel schrijfschriftje liggen.

erg makkelijk communicatie middel!

van het zomer komt er een white bord!
deze heb ik gekocht bij de blokker voor 8 euro!