Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Silly1972 schreef:mijn instructeur heeft laatst een Toyota Rav4 diesel gekocht, die mocht 2000kg trekken.
en een andere die ik kendie 2000kg mag trekken is de Nissan xtrail, maar die is vrij groot, dus niet echt iets wat je zoekt.
Ik geloof dat de Mishubishi Pajero iets van 2400 mag trekken.
Verder staan er in dit topic nog wel een aantal andere auto's die een flink gewicht mogen trekken, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd
afwasborstel schreef:Silly1972 schreef:mijn instructeur heeft laatst een Toyota Rav4 diesel gekocht, die mocht 2000kg trekken.
en een andere die ik kendie 2000kg mag trekken is de Nissan xtrail, maar die is vrij groot, dus niet echt iets wat je zoekt.
Ik geloof dat de Mishubishi Pajero iets van 2400 mag trekken.
Verder staan er in dit topic nog wel een aantal andere auto's die een flink gewicht mogen trekken, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd
Pajero mag 3200 kg trekken
Yamcha schreef:Ik ben op zoek naar een andere auto. Help mij even denken?
Ik wil een auto die én een trailer kan trekken, én in de bergen (de Alpen, voor de duidelijkheid, niet de Holterberg ) ook zijn mannetje staat, ook off the road.
Verder moet er plaats zijn voor 2 Duitse Herders + dat ik bergruimte nodig heb.
Het moet dus echt een auto zijn die geschikt is voor het on-Nederlandse ruige werk.
ikke schreef:Paar voorbeeldjes: LR Defender of Discovery, Nissan Patrol GR, Mitsubishi Pajero, Toyota Landcruiser, Mercedes Benz G-klasse, Iveco Mastiff.Yamcha schreef:Ik ben op zoek naar een andere auto. Help mij even denken?
Ik wil een auto die én een trailer kan trekken, én in de bergen (de Alpen, voor de duidelijkheid, niet de Holterberg ) ook zijn mannetje staat, ook off the road.
Verder moet er plaats zijn voor 2 Duitse Herders + dat ik bergruimte nodig heb.
Het moet dus echt een auto zijn die geschikt is voor het on-Nederlandse ruige werk.
Nah, de grootste, dikste 4x4 die je je kunt veroorloven Het laatste waar je op bezuinigd is motorvermogen. Een goede combi van ruim voldoende vermogen en koppel bent je overal, ongeacht het jasje wat er omheen zit. Voor het echt ruige werk off the road heeft een automaat zo z'n voordelen.
Yamcha schreef:Zorg je wel ook voor een paar knappe bandjes dan? Vermogen, koppel en 4x4 zijn slechts een deel van het verhaal, je moet dat ook nog op de ondergrond kunnen overbrengen. En laat meteen een setje ARB Air Locks inbouwen als er niet al af-fabriek sperren op zitten.Oh trouwens: de auto gaat déze december nog de Alpen in, en erop ook.
Yamcha schreef:http://www.arb.com.au/products/arb-air-lockers-accessories/Wat zijn ARB Air Locks?
Eirikur schreef:Yamcha schreef:Zorg je wel ook voor een paar knappe bandjes dan? Vermogen, koppel en 4x4 zijn slechts een deel van het verhaal, je moet dat ook nog op de ondergrond kunnen overbrengen. En laat meteen een setje ARB Air Locks inbouwen als er niet al af-fabriek sperren op zitten.Oh trouwens: de auto gaat déze december nog de Alpen in, en erop ook.