[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:38

Hier zitten wel aardig wat autokenners.

De cruisecontrol van mijn auto doet het ineens niet meer. Toevallig zag ik gisteren dat 1 remlicht achter kapot is.
Na wat googlen wordt de cruisecontrol uitgeschakelt als er een storing in het systeem ontdekt wordt. Kan dat het kapotte achterlicht zijn waardoor de cruisecontrol niet meer werkt?
Ik hoor het relais wel in schakelen als ik de cruisecontrol al wil zetten. Maar er gebeurd niets.
Note, remmen zijn vorige week vervangen, zowel schijven als blokken.

Rex_Rolfo

Berichten: 5380
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:54

Remlicht maken, moet sowieso gebeuren. Merk je daarna vanzelf of de cc het weer doet ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:04

Ja dat sowieso, zag ik gisteren. ;) weet alleen nog niet hoe ik dat moet doen. Zal ik morgen uitvogelen.
Heb het euvel al gevonden. Zekering 12 is kapoet. Handig zo’n boekje bij de auto :D
Zekering 12 oa voor remlichten :D
Zal wel met dat kapotte licht te maken hebben gehad dat de zekering doorgepiept is.
Ik zit nu in de auto met het boekje op schoot. Zekering beter vervangen na de lamp zeker?

Rex_Rolfo

Berichten: 5380
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:10

Zekering springt door kortsluiting, niet door kapot lampje.

Soms gaat een zekering 'zomaar' stuk. Je kunt m vervangen, als er een kortsluiting is zal ook de nieuwe plof zeggen. Dan moet je verder zoeken wáár de sluiting zit

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:13

Ik zit net te denken. Gisteren heeft Daan de stekker van de trailer vervangen. Ik denk dat dát niet helemaal goed zit. Vanmorgen heeft hij ook de aanhanger van zijn werk eraan gehad. Ook die kan niet lekker zijn.
Zojuist heb ik de zekering vervangen, alles werkt weer naar behoren. Alle 3 remlichten en de cc.
Morgen de stekker van de trailer los halen om te kijken of dat in orde zit, anders is het misschien die aanganger van het werk.

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:17

Rex_Rolfo schreef:
Zekering springt door kortsluiting, niet door kapot lampje.

Soms gaat een zekering 'zomaar' stuk. Je kunt m vervangen, als er een kortsluiting is zal ook de nieuwe plof zeggen. Dan moet je verder zoeken wáár de sluiting zit

De lamp kan in z'n stuk gaan kortsluiting veroorzaken. Komt niet vaak voor maar heb dat weleens meegemaakt.

Dus wel eerst lampje vervangen, maar niet meteen bang zijn dat er vanalles mis is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:36

Mijn autootje rijdt weer :D
Ben stilletjes aan beetje aan het rondkijken om in de loop van komend jaar een vervanger te gaan zoeken. Helaas is het nog best teleurstellend hoe weinig auto's 2600kg of meer mogen trekken. Vereiste is sowieso lichte vracht/grijs kenteken en bij voorkeur ook 4x4.

Heb het boekje van de Mitsubishi pajero liggen, die voldoet aan de eisen. Zijn die nieuw enkel nog te krijgen in automaat -O- Ik wil geen automaat, ik wil een manuele versnellingsbak!
En naar wat ik hoor zijn de motoren die erin zitten ook niet bepaald meer om over naar huis te schrijven.
De L200 is wél nog manueel te verkrijgen (jeej!) en automatisch lichte vracht, mag 3000-3100 trekken (is ruimschoots genoeg) maar dat is dan weer een immens bakbeest wat ik volgens mij amper ergens kwijt ga kunnen wat parkeren betreft.

Het hoeft geen nieuwe auto te zijn, maar de voorkeur gaat dit keer toch wel uit naar eentje die in nog veel betere staat is dan wat ik nu heb. Landrovers vallen daarmee helaas af, dat zijn knutselkarren.
Om nog maar te zwijgen over hoe afgeragd de meeste van die bakken zijn, en toch vragen ze er dan alsnog een hoofdprijs voor.
Moeilijk moeilijk.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:06

Qua lengte hoeft een L200 volgens mij niet heel veel te verschillen van een grote pajero. Je hebt ze in korte en lange versie.
Laatst mijn rexton naast een L200 gezet. Scheelde niet heel veel in lengte. En dat gezegd hebbend. .. je went eraan. Je wordt wat beter in achteruit inparkeren en soms word je creatief of loop je wat verder ;)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:55

L200 staat hier ook op het lijstje van mogelijke opvolgers mocht de Pajero et mee ophouden.
Ford ranger doet mij een beetje erg plastic aan dus die staat niet zo hoog op de lijst, voordeel is wel dat deze 3500 mag trekken.

Rex_Rolfo

Berichten: 5380
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:08


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:54

Ford Ranger wordt wel genoemd om de hele goede prestaties. Aantal clubleden rijden met een L200 en die zijn toch wel langer dan mijn pajero sport maar goed. Die is ook alweer 20 jaar oud.
Parkeerprobleem is vooral dat het korte en smalle plaatsen zijn EN... alles is enkele richting met beiderzijds parking. Al kan ik qua lengte in een plek, dan moet ik ook rekening houden met de draaicirkel. Soms lukt het maar net aan omdat aan de overkant iemand buiten de lijntjes moest gaan staan :roll:

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:22

Tja, onze trekker heeft een kleinere draaicirkel dan de Pajero dus dat zegt wel wat over de Pajero want onze trekker is echt niet klein.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:11

:j Inderdaad! Dat is het enige "nadeel" soms, dat ie echt heel groot draait. Ik krijg hem 99% van de tijd wel weggezet, daar niet van. Het is alleen soms een keertje vloeken. Helemaal als je aangeeft dat je in een parking in wil, je staat al in achteruit en dan komen ze zich alsnog helemaal tegen de kont kleven of ze proberen bij de minste aanzet erlangs te proppen.
Dat gaat dus niet en tegelijk zetten ze dan ook wel eens blok.


Heeft iemand ervaring met een auto uit het buitenland?
De pajero sport wordt namelijk niet in België verkocht. Heb recent eentje zien staan per toeval en het nieuwe model lijkt echt nog erg goed op het model waar ik nu mee rij. Ik vind 'm qua bouw en maat de ideale tussenweg tussen de gewone pajero en de L200. Maar ik zal hem dus waarschijnlijk moeten importeren of over de grens gaan zoeken.
Ik weet dat de pajero sport heel recent een facelift gaat krijgen iig.

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:51

Varekaj schreef:
Mijn autootje rijdt weer :D
Ben stilletjes aan beetje aan het rondkijken om in de loop van komend jaar een vervanger te gaan zoeken. Helaas is het nog best teleurstellend hoe weinig auto's 2600kg of meer mogen trekken. Vereiste is sowieso lichte vracht/grijs kenteken en bij voorkeur ook 4x4.

Heb het boekje van de Mitsubishi pajero liggen, die voldoet aan de eisen. Zijn die nieuw enkel nog te krijgen in automaat -O- Ik wil geen automaat, ik wil een manuele versnellingsbak!
En naar wat ik hoor zijn de motoren die erin zitten ook niet bepaald meer om over naar huis te schrijven.
De L200 is wél nog manueel te verkrijgen (jeej!) en automatisch lichte vracht, mag 3000-3100 trekken (is ruimschoots genoeg) maar dat is dan weer een immens bakbeest wat ik volgens mij amper ergens kwijt ga kunnen wat parkeren betreft.

Het hoeft geen nieuwe auto te zijn, maar de voorkeur gaat dit keer toch wel uit naar eentje die in nog veel betere staat is dan wat ik nu heb. Landrovers vallen daarmee helaas af, dat zijn knutselkarren.
Om nog maar te zwijgen over hoe afgeragd de meeste van die bakken zijn, en toch vragen ze er dan alsnog een hoofdprijs voor.
Moeilijk moeilijk.


Je kan misschien eens kijken voor een Subaru Forester 2,5 liter benzine turbo of een Tribeca 6 cilinder.
Ik weet niet wat ze mogen trekken daar ze officieel niet ingevoerd worden in Belgie maar er zijn er wel verkocht.
Een Forester 2 liter mag 2000 kg trekken dus mogen de zwaardere Suby's mogelijk 2600 kg trekken zonder dat ze de buitenafmetingen hebben van de door jou genoemde wagens en de Forester heeft een kleine draaicirkel.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:39

Onze Forester 2.0 Turbo mag maar 1.800kg op de haak hebben.

Wij houden onze ogen open voor iets jongers, hoeft niet langer een 4x4 te zijn maar wel een auto met voldoende ruimte voor 3 kids op de achterbank. Mooiste zou zijn minimaal 1500kg mogen trekken, anders moet ik ook gaan kijken voor een andere trailer. Budget max. 10k en géén fransman. Suggesties zijn erg welkom :D Jongere Forester zou ook nog steeds een optie kunnen zijn, daar wil ik me eens over inlezen.

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:30

MarcR schreef:
Varekaj schreef:
Mijn autootje rijdt weer :D
Ben stilletjes aan beetje aan het rondkijken om in de loop van komend jaar een vervanger te gaan zoeken. Helaas is het nog best teleurstellend hoe weinig auto's 2600kg of meer mogen trekken. Vereiste is sowieso lichte vracht/grijs kenteken en bij voorkeur ook 4x4.

Heb het boekje van de Mitsubishi pajero liggen, die voldoet aan de eisen. Zijn die nieuw enkel nog te krijgen in automaat -O- Ik wil geen automaat, ik wil een manuele versnellingsbak!
En naar wat ik hoor zijn de motoren die erin zitten ook niet bepaald meer om over naar huis te schrijven.
De L200 is wél nog manueel te verkrijgen (jeej!) en automatisch lichte vracht, mag 3000-3100 trekken (is ruimschoots genoeg) maar dat is dan weer een immens bakbeest wat ik volgens mij amper ergens kwijt ga kunnen wat parkeren betreft.

Het hoeft geen nieuwe auto te zijn, maar de voorkeur gaat dit keer toch wel uit naar eentje die in nog veel betere staat is dan wat ik nu heb. Landrovers vallen daarmee helaas af, dat zijn knutselkarren.
Om nog maar te zwijgen over hoe afgeragd de meeste van die bakken zijn, en toch vragen ze er dan alsnog een hoofdprijs voor.
Moeilijk moeilijk.


Je kan misschien eens kijken voor een Subaru Forester 2,5 liter benzine turbo of een Tribeca 6 cilinder.
Ik weet niet wat ze mogen trekken daar ze officieel niet ingevoerd worden in Belgie maar er zijn er wel verkocht.
Een Forester 2 liter mag 2000 kg trekken dus mogen de zwaardere Suby's mogelijk 2600 kg trekken zonder dat ze de buitenafmetingen hebben van de door jou genoemde wagens en de Forester heeft een kleine draaicirkel.

Dan zie je toch een cruciale eigenschap van de Mitsubishi over het hoofd: bodemvrijheid. Daar haakt de Subaru toch heel wat eerder af.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:40

Bodemvrijheid is een MUST! 1 van mijn weilanden is enkel bereikbaar via een traktorpad met bijgevolg ook de wieldiepte. Ik durf dat pad niet inrijden met mijn trailer, kans is heel groot dat die dan klem komt de zitten.
De andere paden zijn vlakker maar het oprijstuk van een ander weiland durft heel drassig zijn. Daar zat dit voorjaar een kleine landrover frontdinges in vastgereden. (Zal ook wel aan de chauffeur gelegen hebben en er zaten best kale straatbanden onder).

Voor de andere 2 stukken land zijn er geen problemen op dat vlak. Behalve dat alles vooral najaar/winter overal drassig, vol putten en glibberige modder ligt.

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:30

Pinda_Dipje schreef:
Onze Forester 2.0 Turbo mag maar 1.800kg op de haak hebben.

Wij houden onze ogen open voor iets jongers, hoeft niet langer een 4x4 te zijn maar wel een auto met voldoende ruimte voor 3 kids op de achterbank. Mooiste zou zijn minimaal 1500kg mogen trekken, anders moet ik ook gaan kijken voor een andere trailer. Budget max. 10k en géén fransman. Suggesties zijn erg welkom :D Jongere Forester zou ook nog steeds een optie kunnen zijn, daar wil ik me eens over inlezen.


Wat een Forester mag trekken verschild nogal volgens het model. De onze, nu 10 jaar oud en 2 liter benzine mag 2000 kg trekken.

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:35

Varekaj schreef:
Bodemvrijheid is een MUST! 1 van mijn weilanden is enkel bereikbaar via een traktorpad met bijgevolg ook de wieldiepte. Ik durf dat pad niet inrijden met mijn trailer, kans is heel groot dat die dan klem komt de zitten.
De andere paden zijn vlakker maar het oprijstuk van een ander weiland durft heel drassig zijn. Daar zat dit voorjaar een kleine landrover frontdinges in vastgereden. (Zal ook wel aan de chauffeur gelegen hebben en er zaten best kale straatbanden onder).

Voor de andere 2 stukken land zijn er geen problemen op dat vlak. Behalve dat alles vooral najaar/winter overal drassig, vol putten en glibberige modder ligt.


Toen wij onze Forester kochten, nu 10 jaar geleden heb ik hem vergeleken met een hele reeks gelijkwaardige auto's en toen had hij de grootste bodemvrijheid. Dit komt door de boxer motor en aandrijving die in een horizontale lijn ligt.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:49

Toch gok ik zo maar dat je niet door een trekker spoor heen komt met een Subaru, met een Pajero achtig model maak je nog kans ;) al is het natuurlijk geen monstertruck.. (die dan op hun beurt weer niet zo praktisch zijn om er een trailer achter te hangen :+ )

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:43

palousa_boy schreef:
Toch gok ik zo maar dat je niet door een trekker spoor heen komt met een Subaru, met een Pajero achtig model maak je nog kans ;) al is het natuurlijk geen monstertruck.. (die dan op hun beurt weer niet zo praktisch zijn om er een trailer achter te hangen :+ )



Je mag een Pajero niet vergelijken met een Forester. Ik vindt een Pajero een werkpaard in de categorie van Landrover enz. Forester is een SUV met een beperkte terrein capaciteit.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:01

Ik moet zeggen dat ik onze boswachter sofar nog nooit aan de grond heb gehad. Het is echt wel een fijn werkpaard maar vergelijken met een Pajero is onterecht, dat is zo'n andere categorie.
Onlangs overigens in terrein wel een land rover uit de troep getrokken met onze Subaru. Daar waar de andere vastliepen, kwam die van ons er toch nog vrij soepeltjes doorheen. Bracht ons toch wel een glimlach hoor dat 20 jr oude barrel :j

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:39

MarcR schreef:
palousa_boy schreef:
Toch gok ik zo maar dat je niet door een trekker spoor heen komt met een Subaru, met een Pajero achtig model maak je nog kans ;) al is het natuurlijk geen monstertruck.. (die dan op hun beurt weer niet zo praktisch zijn om er een trailer achter te hangen :+ )



Je mag een Pajero niet vergelijken met een Forester. Ik vindt een Pajero een werkpaard in de categorie van Landrover enz. Forester is een SUV met een beperkte terrein capaciteit.

Waarom adviseer jij een bezitter van een Pajero dan om te kijken naar een Forrester?
Je leest hier lang genoeg mee om te weten dat Varekaj potent materiaal nodig heeft.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:42

MarcR schreef:
palousa_boy schreef:
Toch gok ik zo maar dat je niet door een trekker spoor heen komt met een Subaru, met een Pajero achtig model maak je nog kans ;) al is het natuurlijk geen monstertruck.. (die dan op hun beurt weer niet zo praktisch zijn om er een trailer achter te hangen :+ )



Je mag een Pajero niet vergelijken met een Forester. Ik vindt een Pajero een werkpaard in de categorie van Landrover enz. Forester is een SUV met een beperkte terrein capaciteit.


Klopt, echter zoekt varekaj iets soortgelijk en noemen jullie een Subaru als optie en dat is het dus niet.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:19

palousa_boy schreef:
MarcR schreef:
Je mag een Pajero niet vergelijken met een Forester. Ik vindt een Pajero een werkpaard in de categorie van Landrover enz. Forester is een SUV met een beperkte terrein capaciteit.


Klopt, echter zoekt varekaj iets soortgelijk en noemen jullie een Subaru als optie en dat is het dus niet.


Varekay klaagt ook over het geringe aantal opties, waardoor de Subaru weer ter sprake kwam.
Ik geloof dat oa de Tribeca als alternatief voorbij kwam.

Als je niet in de kategorie middenklassers of pure tereinwagens zoekt, en bodemspelling elimineert de crossovers kom je bij de grote dure SUV,s en pick-up,s uit.

Bij Audi en BMW vind je exemplaren die een goede trekkracht hebben. Nadeel van deze auto,s is vaak weer het prijskaartje even als van de Pick-up.