tappijt snippers in derijbak iemand ervaring mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

teugeltje

tappijt snippers in derijbak iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 23:13

Hallo bokkers,

Ik zat er aan tedenken om tappijt snippers in de buiten rijbak tedoen?

Heb me laten vertellen voor een betere drainage en mogelijk blijft je buitenbak ook in de winter goed terijden??

Wie heeft er erv met dit produkt?

En welke kosten hebben jullie er voor gemaakt?

Loopt het niet tezwaar voor je paard/pony?

Ben benieuwd?

malo_kozo

Re: tappijt snippers in derijbak iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:15

Dit hebben wij in de bak en het is echt geweldig! Zelfs met de sneeuw en vorst is de bak beter te rijden dan agterberg/zand etc... Hoeveel het kost weet ik niet en zwaar loopt het al helemaal niet.

Het is nog de enige bak die echt goed te rijden is maar wij hebben wel tapijtsnippers vermengt met zand. 2/3 tapijtsnippers en 1/3 zand.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:07

Bak blijft lang te rijden. Zelfs bij enorme regenval en dat terwijl er hier sprake is van enorme kleigrond.
Alleen bij sneeuw en heel erge vorst ben je ook uitgereden.

Nadeel vind ik wel dat de ondergrond mul blijft. Bij een springlesje krijg je makkelijk kuilen. Losgooien is niet mogelijk zonder daarna te slepen. Maar wellicht dat er ook nog een keuze te maken is in die ondergrond.
Mesten is met die snippers ook wat lastig.

Agterberg vind ik in principe fijner rijden maar dan ben je na 1 nachtvorst al uitgereden.

Als ik zelf zou kunnen kiezen zou ik voor tapijtsnippers gaan of kokosvezels.
Dit laatste zou ik kiezen voor de lagere investering en om de enorm hoge afvoerkosten in de toekomst te voorkomen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:25

denk er wel aan dat als je het ooit af wilt voeren niet iedereen dat wilt hebben en je dan met hoge afvoerkosten zit.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:28

malo_kozo schreef:
Dit hebben wij in de bak en het is echt geweldig! Zelfs met de sneeuw en vorst is de bak beter te rijden dan agterberg/zand etc... Hoeveel het kost weet ik niet en zwaar loopt het al helemaal niet.

helemaal mee eens!
vorige winter ook hele winter door kunnen rijden ook met extreme vorst en sneeuw :j

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:31

jury schreef:
Bak blijft lang te rijden. Zelfs bij enorme regenval en dat terwijl er hier sprake is van enorme kleigrond.
Alleen bij sneeuw en heel erge vorst ben je ook uitgereden.

Nadeel vind ik wel dat de ondergrond mul blijft. Bij een springlesje krijg je makkelijk kuilen. Losgooien is niet mogelijk zonder daarna te slepen. Maar wellicht dat er ook nog een keuze te maken is in die ondergrond.
Mesten is met die snippers ook wat lastig.

Agterberg vind ik in principe fijner rijden maar dan ben je na 1 nachtvorst al uitgereden.

Als ik zelf zou kunnen kiezen zou ik voor tapijtsnippers gaan of kokosvezels.
Dit laatste zou ik kiezen voor de lagere investering en om de enorm hoge afvoerkosten in de toekomst te voorkomen.

Ik heb helemaal geen last van kuilen eigenlijk. Dit is voor mij echt de perfecte bak.