Ariat wil laarzen(lek) niet vergoeden binnen garantieperiode

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Ariat wil laarzen(lek) niet vergoeden binnen garantieperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:30

Vorig jaar heb ik thermolaarzen van Ariat gekocht, heerlijke laarzen. Afgelopen week liep ik ermee door de 'gesmolten sneeuw' en kreeg toch erg koude voeten, normaal eigenlijk geen last van met deze laarzen. Toen ik thuis kwam zag ik dat bij beide voeten mijn sokken zeiknat waren. Dus, terug naar Divoza, alleen was ik met mijn stomme kop de bon kwijt. Geen enkel probleem, hij stond daar nog in het systeem door onze klantenpas. Ik heb ze op 15 december 2009 gekocht, dus nog net binnen de garantieperiode van een jaar. Bij Divoza zouden ze in een bak water zetten om te kijken of ze echt lek waren, en mij dan bellen.

Vanmiddag ben ik daar geweest, en net al een telefoontje gehad, mijn laarzen zijn lek, er staat gewoon water in. Ze hebben naar Ariat gebeld, en omdat mijn laarzen zo kort binnen de garantieperiode 'lek' zijn geworden willen ze ze niet vergoeden. Dat vind ik dus hélemaal nergens op slaan, ik ben binnen de garantieperiode terug gekomen met mijn laarzen! Divoza wil me tegemoet komen omdat het allemaal erg vervelend is, doen me ook een leuk aanbod, maar, zij kunnen er niks aan doen. Zij geven die garantie niet, dat doet Ariat. Maar wat kan ik nu? Kan ik zelf contact opnemen met Ariat? Ik word bij Divoza altijd super geholpen, nog nooit problemen gehad, dus wil ook zeker hun er niet op aankijken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat heb je gedaan?
Laatst bijgewerkt door Tivara op 13-12-10 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Re: Ariat wil laarzen niet vergoeden binnen garantieperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:33

Ze snappen toch zeker ook wel dat je niet in de zomer met je thermolaarzen gaat lopen en dat je dus niet eerder hebt kunnen ontdekken dat je laarzen lek waren?? misschien kun je dat zo bij Ariat 'verkopen' als ze over die termijn beginnen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:33

Jemig, het moet toch niet gekker worden. Als het binnen de garantieperiode valt, als is het één dag voor het verstrijken ervan, dan kunnen ze dit echt niet doen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:35

Ik weet iig dat ik nóóit meer iets van Ariat koop :Y) Mijn centen krijgen ze niet meer.

Verzekering ed zou ik even aan mijn ouders moeten vragen, die regelen dat allemaal nog.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:38

Officieel heb jij 2 jaar garantie op een product, en die garantie kan jij bij de verkoper verhalen , niet de fabrikant. Als Ariat weigertte vergoeden is dat een probleem tussen Divoza en Ariat, en niet jouw probleem

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jk_product

ik quote:
Wie is verantwoordelijk als het product niet aan mijn verwachtingen voldoet?

Is een product niet goed, dus voldoet het niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem voor u oplossen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:39

Misschien toch eens heel brutaal gewoon een nette mail sturen naar Ariat zelf, gewoon situatie uitleggen en dan kijken wat er gebeurt :) je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn en ze zijn misschien best gevoelig voor service....

@Jilleroo, waar haal je dan die 2 jaar garantie vandaan?

Tivara

Re: Ariat wil laarzen(lek) niet vergoeden binnen garantieperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:43

Hmm, misschien dat ik dan morgen toch nog maar even langs Divoza ga, en het er toch nog even bespreek. Het zijn erg dure laarzen, vind dit echt niet eerlijk/leuk

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:49

Ik ben niet zo thuis in wie verantwoordelijk is om de garantie uit te voeren, de winkel of Ariat. Feit is wel dat dit probleem binnen de garantieperiode valt. Succes ermee!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:55

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:01

Ik betwijfel of dat ook geldt voor kleding jilleroo..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:01

in dat zelfde stuk staat ook dat het in Nederland niet bij de wet geregeld is... ik kan me ook voorstellen dat er een heleboel producten echt geen 2 jaar garantie hebben!
Maar wie bepaalt nou welke producten dan wél zijn?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:08

In ieder geval vallen schoenen niet onder elektronica of witgoed.
Maar in dit geval zou ik naar de Divoza gaan. Zeggen dat je heel vervelend vindt, maar dat het binnen je garantie valt, dat zij het op moeten lossen met ariat. En anders de verkoop ontbinden op grond van een niet deugdelijk product, zie dezelfde website als jilleroo heeft gegeven, maar dan kopje kleding.
Desnoods bel je het nummer op de site voor advies.
Oja, zorg dat je het allemaal goed voorbereid hebt, want de kans dat ze zomaar akkoord gaan acht ik niet zo heel groot. Zowel, dan zijn het bonuspunten voor de divoza.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:13

of dat nu geld voor dit product maakt feitelijk niet uit. TS heeft de laarzen binnen de garantieperiode van de fabrikant teruggebracht dus ze heeft recht op vervanging of vergoeding.

wel eerlijk van je dat je dit niet op Divoza wil verhalen, maar ook erg netjes dat ze jou een oplossing willen aanbieden!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:17

Netjes? Divoza is het gewoon verplicht om met een oplossing te komen. Eigenlijk is het helemaal niet zo netjes dat ze je zo afschepen want Divoza hoort er gewoon voor te zorgen dat het product gemaakt wordt of dat je de laarzen vergoed krijgt al dan niet nieuw product. Dat Ariat zo doet tegen Divoza heb jij niets mee te maken je hebt ze namelijk bij Divoza gekocht en je brengt ze binnen de garantieperiode terug dus dan horen zij voor een oplossing te zorgen.

Dus hup terug naar Divoza en je niet zomaar laten afschepen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:50

dat het in nederland niet bij de wet geregeld is betekend dat wij geen aanvullende wet hebben op de europese wet, die geld nog steeds voor ons.
En op schoenen en geldt deze garantie regeling ook.
De enige adder die onder het gras zit is dat tot 6 maanden na aankoop , de winkelier moet aantonen dat jij het kapot hebt gemaakt en het niet aan het product ligt , wil hij die garantie kunnen ontbinden , Na die 6 maanden moet jij kunnen aantonen dat het aan het product ligt.

Maar nogmaals, Je hebt garantie van 2 jaar, dat is wettelijk geregeld ( europese wet geld ook voor ons) en die kan je bij de verkoper verhalen. Jij mag niet naar de fabrikant gestuurd worden om het maar met hun op te lossen.

Maar ja, Dat je er recht op hebt is wat anders dan het uiteindelijk ook krijgen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:16

Ik ga morgen naar Divoza toe, dus ik zal jullie op de hoogte houden!

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:48

Ik ken dat van DIVOZA service tot de deur :evaw: :(
Hoor steeds meer dat de service van DIVOZA achteruit gaat!
Ben zelf ook kort geleden gedupeerd door de SLECHTE SERVICE van Divoza!
Als DIVOZA niet tot een oplossing wil komen?
Zou je evt je klacht bij tv progamma tros RADAR of KASSA kunnen melden?!
Misschien wordt DIVOZA dan een keer wakker met een koude douche?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:51

Ik ben verder echt nog nooit slecht geholpen door Divoza, en kom daar heel veel. Heb echt weleens iets kapot gehad, maar dat is altijd netjes opgelost, nooit problemen gehad. Dus om nu meteen een koude douche te gaan geven, beetje jammer. Ik ga morgen gewoon nog even langs (moet sowieso mijn laarzen nog ophalen), en dan kan ik het er nog even over hebben.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:09

print desnoods de stukken van consuwijzer uit dan kan je aantonen dat je in je recht staat en de laarzen vergoed hoort te krijgen.

Succes en met netjes maar duidelijk zijn bereik je het meest!

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:12

Mail eens naar Ariat zelf en dreig met ...???????..... kijken of je daarmee verder kunt komen.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:52

Hmm wat vreemd dat Ariat dit niet gewoon vergoed. Ik heb pas mijn Ariat laarzen terug gebracht omdat er een stiksel los liet. De winkel waar ik ze gekocht heb heeft foto's opgestuurd waarna ik gewoon hele nieuwe laarzen heb gehad. Ik zou dan toch Ariat even een mailtje sturen. Ik heb juist de ervaring dat ze erg makkelijk zijn bij Ariat. Toen mijn schoenen kapot waren, ik had door het water gelopen en daar waren deze niet voor bestemd, uitgelegt dat ik dit niet wist en ik kreeg gelijk nieuwe. Ik vind het niks voor Ariat om het niet te vergoeden zou toch nog een keer met Divoza gaan praten. Succes, hopelijk krijg je gewoon nieuwe.
Laatst bijgewerkt door Lara_ op 13-12-10 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:57

Terug naar Divoza, die moeten het oplossen. Hoe zij dat dan weer met Ariat regelen, is voor jou niet belangrijk. Dus volhouden (vaak weten ze het niet in winkels) en je recht krijgen. Succes!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:42

Ze willen het niet vergoeden omdat het geen productiefout is (hebben ze namelijk nog geen klachten over gehad....), maar ik waarschijnlijk in iets ben gaan staan waardoor mijn laarzen niet meer waterdicht zijn. Ik ga ze zo zelf in een bak water leggen, volgens mij waren mijn sokken namelijk vooral aan de bovenkant nat, en dan zou het door de naden lekken, en dat zou toch zeker wel een productiefout zijn lijkt me toch.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:51

Niet bij neerleggen hoor. Je hebt gewoon recht op goede schoenen. Bel anders eens naar het juridisch loket 0900-8020. Misschien kunnen zij je verder helpen met goed juiste brieven opstellen.

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:58

Ik zou eerst eens idd. uit gaan zoeken waar ze lek zijn, als jij ergens in bent getrapt dan is het natuurlijk logisch dat ze niet vergoeden. Dus eerst uitzoeken wat de oorzaak is en dan pas wat ondernemen.