De stand van je paard in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine001

De stand van je paard in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 19:18

Hallo,
Ik zat mij af te vragen wat handig is voor je pony hoe ze staan in de trailer. Bijvoorbeeld schuin of gewoon recht. Ik heb een 2 paards trailer, alleen wil hij er soms niet op. Als wij hem opladen gaat het schot schuin, daarna als hij in de trailer staat gaat het schot weer recht. Hij wil namelijk wel altijd op de heenweg erin, maar als we terug moeten wil hij minder makkelijk(laatste keer duurde bijna 45 min). Nou las ik op internet dat sommige paarden het fijn vinden om schuin te staan in de trailer, bij deze trailer heb ik ook 2 vaste stangen gekregen, soort van dezelfde als in 1,5 paards trailer alleen dan langer voor in 2 paards trailer. Vandaag had ik gekeken of dat vast kon, en dat kon. Alleen was mijn vraag dus aan jullie of jullie het verstandig vonden, en wat jullie zelf doen?

Liefs>>3

Anoniem

Re: De stand van je paard in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:21

Paard in een 2paards trailer zonder tussenschot vind ik wel heel veel ruimte, zou dan zelf bang zijn dat ze veel gaan bewegen/verstappen wat ook onrust geeft voor het rijden.
Ik zet de mijne ook altijd in de trailer met het tussenschot schuin en dan later recht zetten..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:35

Ik deed ook eerst het schot schuin en daarna recht.
Maar schuin, waarom niet?
Mijn pony van 1.25 is vervoerd is een 1,5 paards trailer en daarin staat hij ook met veel ruimte.
Ook is hij onlangs liggend vervoerd en is onderweg op gaan staan.
Als je paard rustig is in de trailer zal het in mijn ogen niet veel uitmaken zolang je tussendoor ook maar een paar keer checkt of alles goed gaat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:11

je kunt ook het schot schuin laten staan en dan met een stang van een 1,5 paards trailer vastzetten of die lange stang die je al hebt gebruiken, dan staat ie aan de voorkant toch gewoon vast en kan met de achterkant schuin gaan staan als hij wil. Veel paarden vinden schuin staan inderdaad prettiger.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:18

mijn pony's vinden het fijner om in de vrachtwagen te staan dan in de trailer. Omdat ze in de vrachtwagen overdwars staan en in de trailer recht dus mischien vind jouw paard het ook wel fijner.
Ze staan denk ook veel steviger dan als ze rechtuit staan.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 19:31

Ja inderdaad, dat had ik ook gelezen. Bedankt!
-x-x-
cissy schreef:
je kunt ook het schot schuin laten staan en dan met een stang van een 1,5 paards trailer vastzetten of die lange stang die je al hebt gebruiken, dan staat ie aan de voorkant toch gewoon vast en kan met de achterkant schuin gaan staan als hij wil. Veel paarden vinden schuin staan inderdaad prettiger.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 19:32

Ja mijn paard is heel rustig in de trailer, en we rijden nooit heel erg lang in de trailer. En wie het niet probeerd weet het ook niet :D
Marchador schreef:
Ik deed ook eerst het schot schuin en daarna recht.
Maar schuin, waarom niet?
Mijn pony van 1.25 is vervoerd is een 1,5 paards trailer en daarin staat hij ook met veel ruimte.
Ook is hij onlangs liggend vervoerd en is onderweg op gaan staan.
Als je paard rustig is in de trailer zal het in mijn ogen niet veel uitmaken zolang je tussendoor ook maar een paar keer checkt of alles goed gaat.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 19:33

Ja ik heb geen vrachtwagen :o Maar ik ga proberen in de trailer schuin te zetten :D
R0oszs schreef:
mijn pony's vinden het fijner om in de vrachtwagen te staan dan in de trailer. Omdat ze in de vrachtwagen overdwars staan en in de trailer recht dus mischien vind jouw paard het ook wel fijner.
Ze staan denk ook veel steviger dan als ze rechtuit staan.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:40

Hmm ik zou dat zelf niet zo graag doen, 2 paards zonder tussenschot is toch wel erg veel ruimte hoor, als ie een keer onderuit gaat heb je toch een behoorlijk probleem. Ik denk dat je beter gewoon kan oefenen met laden, misschien met longeerlijnen etc en gewoon heeeel veel in en uitladen (ookal ga je niet rijden maar gewoon even om de dag ofzo erin en eruit lopen of erin, eventjes laten staan en 10 minuutjes later er weer uit)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:44

Mijn pony draait zich om in de trailer (1,20 in een 1,5-paards). Hij rijdt kennelijk t liefste achteruit, snap t ook niet helemaal :+

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 19:59

Ik houd ook het tussenschot schuin niet eruit. Longeerlijnen doe ik niet aan, hebben we al geprobeerd maar hij gaat er helemaal in hangen en dan valt hij bijna ;(
superlise schreef:
Hmm ik zou dat zelf niet zo graag doen, 2 paards zonder tussenschot is toch wel erg veel ruimte hoor, als ie een keer onderuit gaat heb je toch een behoorlijk probleem. Ik denk dat je beter gewoon kan oefenen met laden, misschien met longeerlijnen etc en gewoon heeeel veel in en uitladen (ookal ga je niet rijden maar gewoon even om de dag ofzo erin en eruit lopen of erin, eventjes laten staan en 10 minuutjes later er weer uit)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 19:59

Oke :D
amyz schreef:
Mijn pony draait zich om in de trailer (1,20 in een 1,5-paards). Hij rijdt kennelijk t liefste achteruit, snap t ook niet helemaal :+