lange ritten met de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chicominora

lange ritten met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 21:51

halloo,

in de zomervakantie ga ik in drenthe op paardenkamp.
Nou wilde ik graag mijn pony meenemen wat ook kon..
Ik kon eerst met een vriendin meerijden die ook ging met haar paard, maar jammer genoeg is haar paard verkocht dus kan ik niet meerijden.
Ik woon in houten(naast utrecht), en vroeg me als eerste af: is dat niet te lang voor een pony van dan 4 jaar in een trailer?
En daarnaast hebben we een 2 pony's trailer waar ook een kar op zou kunnen. Daar hoefd dan maar 1 new forest pony in van 1.45.
Maar onze auto mag maar 1400 trekken, en mijn moeder zegt dat onze auto dat niet aankan. Hebben jullie hier meer verstand van?

groetjes!

HobbyRobby

Re: lange ritten met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:13

Meer dan je moeder? Een beetje vertrouwen in je ouders kan geen kwaat. Je moeder heefd grood gelijk, een trailer met een kar en een pony word te zwaar!

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 23:15

HobbyRobby schreef:
Meer dan je moeder? Een beetje vertrouwen in je ouders kan geen kwaat. Je moeder heefd grood gelijk, een trailer met een kar en een pony word te zwaar!

Er hoeft geen kar bij, alleen er is wel plaats voor.
en ik vertrouw me moeder ook wel. Maar mijn moeder denkt ook dat ze niet met alleen een pony een km of 4 kan rijden naar de manege.
Vandaar.

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:05

Wat het gewicht betreft kan ik je niet helpen
Op zich moet Utrecht - Drenthe wel te doen zijn. Onderweg even stoppen, kijken of alles goed gaat. Voor de zekerheid iig water en voer meenemen en evt hooi in de trailer hangen. En daarnaast natuurlijk rustig rijden :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:35

Hangt helemaal van het soort trailer af, kijk eens op de papieren van de trailer wat die leeg weegt (er even vanuitgaande dat de chauffeur rijbewijs BE heeft) en tel daar het gewicht van je pony bij op en als dat onder de 1400 kg blijft dan zou het moeten kunnen. Mits de kogeldruk van de auto bij die van de trailer aansluit.

Wat de lengte van de reis betreft, dat moet makkelijk kunnen, als de chauffeur gewoon netjes rijdt dan kan die pony dat best wel hebben. Als je stopt onderweg dan zou je hem wat water kunnen aanbieden maar laat de pony wel in de trailer staan en haal hem er niet uit om even de benen te strekken! Grote kans dat je m er anders niet meer in krijgt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:42

Cissy legt al duidelijk uit hoe je kunt zien hoeveel de auto mag trekken en of het dus mogelijk is.

De lengte van de reis kan makkelijk. Zelf heb ik een paar weken geleden een 2,5 jarige (zo uit het land) in de trailer gezet en vanuit Belgie naar de kop van Noord-Holland gereden. Hij heeft 4,5 uur in de trailer gestaan omdat het verkeer ook nog tegenzat. Ik heb in één keer doorgereden zonder tussenstop. Dat ging echt prima. Mijn andere paarden staan ook regelmatig een paar uur op de trailer...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:43

Van Houten naar Drenthe is toch geen lange trailerrit? Gewoon hooizak erin hangen en gaan met die banaan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:33

HobbyRobby schreef:
Een beetje vertrouwen in je ouders kan geen kwaat. Je moeder heefd grood gelijk

Doe je dat nou met opzet :?

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 16:35

Ik zal op de papieren van de trailer kijken!
Maar de eigenaar zei laatst dat zijn auto met 1100 kilo die trailer met de pony en met een kar erop makkelijk trekken dus ik ga ervan uit dat de trailer niet zo zwaar is..
Trailer is eigenlijk een shet trailer, maar is verhoogd..
Bedankt voor de hulp!

HobbyRobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:14

Margreet schreef:
HobbyRobby schreef:

Ja sorry hoor, werd even helemaal gek van dat gegok met d's en t's. Niets persoonlijks, maar je ziet het tegenwoordig overal...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:41

Wij rijden makkelijk vanuit het hoge Noorden naar de Veluwe.. reistijd minimaal 2 tot 2,5 uur.
Hooizak ophangen en gaan met die banaan....

VWB je auto.. ik weet niet wat voor auto je ouders hebben maar inderdaad even op de papieren kijken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:43

HobbyRobby schreef:
HobbyRobby schreef:

Ja sorry hoor, werd even helemaal gek van dat gegok met d's en t's. Niets persoonlijks, maar je ziet het tegenwoordig overal...

Hoezo zie je overal... een stukje nederlandse taal, school, leren......
Als je dit tegenwoordig overal zie is het maar slecht gesteld met de opleidingen en leraren die blijkbaar heel slecht nederlandse les geven.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:13

Je hoeft onderweg echt niet te stoppen (althans niet voor je pony).
Het is geen lange rit. Wij gaan zo vaak voor SGW's op stap. En dat is nog veel langer rijden. Ze gaan zelfs dezelfde dag nog weer terug naar huis.

Memss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:43

Qua afstand moet het te doen zijn toch? Hooi netje erin ;) Als het heel warm is kun je onderweg ook nog altijd even proberen wat water te laten drinken uit een emmer!.