verzekering verplicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinkergirl89

verzekering verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:54

Hallo mensen,

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, en kon niets vinden wat antwoord geeft op mijn vraag...
Misschien kunnen jullie helpen?

Ik ga deze winter voro het eerst met mijn paardje naar een stal, om zo van de winter gewoon door te kunnen rijden.
Nu vroeg ik mij af of het verplicht is om een paardenverzekering te hebben...
Ik kan het op de site van verschillende verzekeraars niet terug vinden.

Momenteel staat ze gewoon bij mij thuis in de wei, en heeft dus geen "eigen" verzekering.
Als dit verplicht is zal ik er alles aan doen om haar alsnog te verzekeren natuurlijk!
Het is niet zo dat ik niets doe aan de onvoorziene kosten. Iedere maand gaat een x bedrag op een rekening die ik voor haar heb afgesloten.

Wie o wie kan mij helpen met antwoord op mijn vraag?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: verzekering verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:05

Nee hoor dat is je eigen keus :) Dat kan en zal een stal jou niet verplichten. Het gaat er puur om of jij je wilt verzekeren voor medische kosten. Of je kiest er voor om zelf te sparen. Wel moet je natuurlijk WA verzekerd zijn voor als jouw paard onverhoopt schade veroorzaakt, maar dat is sowieso verplicht in Nederland.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:43

Kleine aanvulling: let op dat je de aansprakelijkheidsverzekering (AVP, zeeeer verstandig om te hebben :D ) niet verward met de ziektekosten, die niet verplicht is en in jouw geval ook overbodig lijkt.

AlbsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:27

Het is zover ik weet niet verplicht.
Al raad ik een WA verzekering inderdaad aan, i.v.m het aanbrengen van schade!
Dat heb je natuurlijk nooit in de hand.

Mavvie

Re: verzekering verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:35

Dit is bij iedereen verschillend, daar moet je je WA-verzekering even voor nakijken :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:10

een paard valt voor je WA verzekering onder huisdieren en is daarmee gewoon verzekerd.
wel is het per WA verzekering verschillend hoeveel paarden er maximaal verzekerd zijn.

het is dus verstandig om even in de voorwaarden van je WA verzekering te kijken