Modderprut TREKHAAK-STEKKER van auto schoonmaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Modderprut TREKHAAK-STEKKER van auto schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:33

Hoe heet zo'n stekker eigenlijk waar je de trailer mee aansluit op je auto? (verlichting) :P

Bij mijn auto is hij vies en ik weet niet hoe je deze officieel moet schoonmaken zonder dat ik kortsluiting veroorzaak.

Het liefst spuit ik hem schoon met de hogedruk spuit maar volgens mij is dit niet de bedoeling. ;)

Wie weet de correcte manier om ook die gaatjes goed schoon te maken? :-)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:38

Daar heb je speciale contactspray voor.
Kun je halen bij de bouwmarkt op de electra afdeling of bij een electonicazaak.

silverbrumby

Re: Modderprut TREKHAAK-STEKKER van auto schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:41

Op laten drogen en met een borsteltje eraf vegen?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:45

Dankjewel voor je tip. Maar de prut moet er toch eerst uit?
Hoe krijg ik die prut er eerst uit? Vooral uit die gaatjes?

polly2 schreef:
Daar heb je speciale contactspray voor.
Kun je halen bij de bouwmarkt op de electra afdeling of bij een electonicazaak.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:36

Gewoon met een waterstraal, GEEN HOGEDRUK!! dat is voor sukkels, in deze context.

Vervolgens spuit je de binnenkant in met een klein beetje vaseline (uit spuitbusje). Daarna vooral zorgen dat er geen prut meer in kan komen, door een goed werkend klepje.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:33

Water en stroom past niet bij elkaar.Met een slap straaltje krijg je de mannetjes misschien nog wel schoon maar als de vrouwtjes vol zitten krijg je dat er niet uit met water. Gewoon op laten drogen en uitblazen met een blaaspistool op een compressor. Eventueel grove delen eruit pulken met een schroevendraaier. geen vaseline oid er in spuiten want daar blijft alleen maar weer rommel in plakken.
Maar het beste is een nieuwe stekkerdoos monteren.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 19:10

Karreman schreef:
Water en stroom past niet bij elkaar.Met een slap straaltje krijg je de mannetjes misschien nog wel schoon maar als de vrouwtjes vol zitten krijg je dat er niet uit met water. Gewoon op laten drogen en uitblazen met een blaaspistool op een compressor. Eventueel grove delen eruit pulken met een schroevendraaier. geen vaseline oid er in spuiten want daar blijft alleen maar weer rommel in plakken.Maar het beste is een nieuwe stekkerdoos monteren.

Zie meerdere adviezen waarvoor mijn dank!
Ik vrees dat er een sukkel vaseline in heeft gespoten want het is aan de binnenkant, vooral bij de vrouwtjes openingen, heel plakkerig en vet. -O- En juist dát wil ik er ook uit hebbben/schoonmaken....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:44

En daar is dat contactspray dus goed voor.
Je spuit dat er in en dat lost vettigheid en rommeltjes op en dan loopt het er zo uit. En dit herhaal je totdat het schoon is.