Eigen webwinkel beginnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lautjuh85

Eigen webwinkel beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 16:09

Ik weet niet of het hier goed staat, ik kon nergens vinden waar dit onderwerp evt. bij zou kunnen horen.

Ik zat te denken om een eigen webwinkel te beginnen. Ik heb al het 1 en ander op internet opgezocht, maar kom er niet echt uit. Ik zou dan natuurlijk een webwinkel willen beginnen met paardenspullen. Is altijd vraag naar. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe begin je zoiets? En waar koop je je spullen op?
Ik zou graag wat info willen van bokkers die een eigen webwinkel hebben en hoe die begonnen zijn. Hoe heb je dit aangepakt? Tot nu toe zijn het nog bij ideeën gebleven.

HorseTopShop

Re: Eigen webwinkel beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:15

Het belangrijkste is jezelf afvragen of je je kunt onderscheiden van andere webwinkels.
Ze komen nu als paddenstoelen uit de grond. Wekelijks komen er 8 nieuwe ruitersport webwinkels bij.
Wekelijks stoppen er zo'n 5.

Ook kun je het beste eerst goed informeren bij wie je je spullen in kunt kopen.
Veel bedrijven leveren niet aan webshops en diegene die er wel aan leveren zijn merken die je overal kunt komen.

Dus waarom zou iemand zijn spullen bij jou willen kopen? Dat is de vraag die je als eerst moet gaan stellen.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 22:15

Jij hebt ook een ruitersportwebwinkel. Dat loopt wel goed?
Hoe ben jij begonnen dan? Want dat is mijn vraag. Hoe je zoiets opstart.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:17

Haha, mooie vraag aan een zelfstandig ondernemer :) tuurlijk loopt de zaak goed :+

maar verder heeft HTS wel gelijk: wat maakt jou anders?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:01

Mijn webwinkel loopt heel goed, maar in het begin niet hoor. De concurrentie is té groot. Mijn voordeel was dat ik ontzettend veel mensen ken met eigen paarden. Die kochten alles bij mij.
Ik ben ook erg tegengewerkt door een klein ruitersport winkeltje hier in de buurt.
Heel weinig groothandels willen leveren aan webwinkels. Veel van diegene die wel leveren aan webwinkels, haakte af omdat de mevrouw van het kleine ruitersport winkeltje dreigde dat ze dan niks meer zou inkopen bij hun.
Ik ben heel klein begonnen, maar kreeg er uiteindelijk steeds meer leveranciers bij.

Maar ik heb nu naast de webwinkel ook een "echte" winkel. De grootste van deze regio. Daardoor kan ik in de webwinkel ook meer aanbieden omdat de leveranciers die niet aan webwinkels leveren, mij wel leveren omdat ik ook de winkel heb.

De eerste stap is leveranciers krijgen. Vraag na welke leveranciers je zouden willen gaan leveren.
Heb je er genoeg bij elkaar, kun je de volgende stap nemen. Dat is kijken hoeveel geld je hebt om te starten. Ga er maar vanuit dat je in het begin een paar duizend euro nodig hebt. Bij veel leveranciers moet je een startorder van rond de € 1500,- maken (Bij sommige zelfs tussen de € 10.000 en € 15.000) en vergeet niet dat je altijd een minimaal bestelbedrag hebt.
Als jij halsters op je website heb staan die je niet op voorraad hebt en iemand besteld een halster bij je, kan je niet alleen dat halster bestellen bij de leverancier. Vaak heb je minimale bedragen van € 200,- tot € 300,- waarvoor je moet bestellen.

Dan moet je nog gaan uitzoeken waar je je webwinkel mee gaat maken. Ga je die helemaal zelf maken of gebruik je 1 van de aanbieders die standaard webwinkels aanbieden?
Oja, en natuurlijk de inschrijving bij de KvK niet vergeten ;)

Toch blijf ik erbij dat er meer dan genoeg ruitersport webwinkels zijn.
Je zal echt iets speciaals moeten gaan bedenken.