Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Europese Rijbewijsrichtlijn
De nieuwe regels volgen uit de Derde Europese Rijbewijsrichtlijn die in december 2006 is aangenomen. Deze moet begin 2012 in de nationale wetgeving van de Europese lidstaten zijn opgenomen. De tussenliggende tijd wordt gebruikt om de Richtlijn verder uit te werken en de wetswijzigingen voor te bereiden. Deze voorbereidingen zijn in volle gang. De wijziging gaat begin 2012 in.
aslo schreef:2 paarden in een 2paardstrailer is en blijft lastig, want kans dat je totaal gewicht (dus trailer met 2 paarden erin) meer dan de max. trekhaaklast van je auto is. Stel je auto mag 1600 kg geremd trekken (staat op ktkbewijs) en je trailer weegt leeg 600 kg, beide paarden ook 600 kg elk, is 600+600+600= 1800 kg. Dan mag het dus niet. Wel als je auto ook minimaal 1800 kg mag trekken.
Bellatrix schreef:Ik dacht juist iets te horen dat je dan niet meer met een gewoon B rijbewijs een trailer mocht trekken maar dat je daar dan echt je E voor nodig hebt. En volgens mij kwam er theorie bij....
Maar dat is natuurlijk allemaal niet bevestigd.
(ik maak schoon met een CBR en dan hoor je nog wel es wat)
No_No schreef:Bellatrix schreef:Ik dacht juist iets te horen dat je dan niet meer met een gewoon B rijbewijs een trailer mocht trekken maar dat je daar dan echt je E voor nodig hebt. En volgens mij kwam er theorie bij....
Maar dat is natuurlijk allemaal niet bevestigd.
(ik maak schoon met een CBR en dan hoor je nog wel es wat)
jij mag niet meer posten!! JE verpest ons pleziertje![]()
grapje
Duhelo schreef:zou dit voor belgie ook gelden?
No_No schreef:al zouden deze regels komen, dan zou ik alsnog lessen nemen bij een rijschool.