Pony kopen en verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Pony kopen en verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 16:36

Dit speelt al langere tijd in me hoofd en ga het maar is hier op bokt vragen.
Toen ik nog bij me ouders woonde kochten we altijd een groene pony en die verkochten we na enkele maanden weer als deze goed doorgereden was, dit was altijd heel normaal voor mij om naast me eigen pony een ´handels´pony te hebben , ik vond het ook altijd heel erg leuk om te doen een groen pony opleiden en daarna weer iemand blij maken.

Nu heb ik vorig jaar me eigen paarden verkocht om studie verder af te maken en inmiddels woon ik ook al 3 jaar opmezelf en rij nu een jong paard voor iemand anders maar toch blijft het in me hoofd zitten van goh zal ik van de zomer weer een eigen paard kopen.
Nu ben ik van de zomer afgestudeerd en wil dan dus graag weer net als vroeger een groene pony kopen en deze zadelmak maken en doorrijden en daarna weer verkopen.
Zodat er daarna iemand anders gelukkig meewordt en er wat mee bereikt in de sport.

Maar nu is me vraag mag dit zomaar? en zijn er pensionstallen die dit geen probleem vinden?
want wil deze pony wel gewoon op een pensionstal/manege stallen.
Zijn hier meer mensen met ervaringen ermee?

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Pony kopen en verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:42

Denk dat je hierbij zowiezo in acht moet nemen dat de paardenhandel nu op zijn gat ligt. Mensen krijgen hun paarden niet verkocht en je kunt dus ineens met een paard blijven zitten die je niet verkocht krijgt.
Professionele stallen die dit werk doen zitten nu met hetzelfde probleem, net als andere particulieren die dit erbij doen. Er is geen werk, mensen brengen hun paard minder makkelijk weg om door te laten rijden nu omdat er even minder geld is of omdat ze voorzichtiger zijn met hun geld.
Denk dus niet dat dit de juiste periode is om dit te gaan doen.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:42

Ik zou echt niet weten waarom je pensionstalling hier een probleem mee zou hebben?
Want het is eigenlijk dan gewoon je eigen paard, die je na een tijdje weer verkoopt. Het lijkt me niet dat ze hier moeilijk over zouden doen..

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 16:46

Omdat toch steeds weer een nieuwe pony op stal komt dan na een paar maanden, daarom dacht ik misschien dat sommige stal eigenaren er niet blij mee zullen zijn.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 16:53

Sica schreef:
Denk dat je hierbij zowiezo in acht moet nemen dat de paardenhandel nu op zijn gat ligt. Mensen krijgen hun paarden niet verkocht en je kunt dus ineens met een paard blijven zitten die je niet verkocht krijgt.
Professionele stallen die dit werk doen zitten nu met hetzelfde probleem, net als andere particulieren die dit erbij doen. Er is geen werk, mensen brengen hun paard minder makkelijk weg om door te laten rijden nu omdat er even minder geld is of omdat ze voorzichtiger zijn met hun geld.

Klopt, alleen is het dus niet zo dat de pony ( wil me echt richten op brave maar goede D pony's die ook correct gebouwd zijn) ook 1,2,3 weer weg hoeft te zijn en dit ook pas van de zomer/herfst zal zijn voor ik hier aan begin

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:55

Ik denk dat je dat dat gewoon moet overleggen met de pensionhouder. Kan me inderdaad voorstellen dat er mensen zijn die geen zin hebben om steeds een nieuw paard in een groep te moeten introduceren. Maar er zullen er vast ook genoeg zijn die het geen probleem vinden.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:33

lauraP schreef:
Ik zou echt niet weten waarom je pensionstalling hier een probleem mee zou hebben?
Want het is eigenlijk dan gewoon je eigen paard, die je na een tijdje weer verkoopt. Het lijkt me niet dat ze hier moeilijk over zouden doen..

mijn pension stalling zou hier toch wel problemen mee hebben ,. steeds weer een andere pony op de wei die keer op keer opnieuw voor onrust zorg voor de groep elkaar geacepteerd heeft , en zo ook op de open stallen. ik denk dat je dit soort dingen vtv af moet spreken met de stalling in kwestie.

en thjah als je het finacieel opkunt brengen als de verkoop tegen zit ?
verkopen blijft altijd gokken.

xxxme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:10

Ik denk ook dat het nu niet de juiste tijd is. Er gaan zoveel pony's en paarden gratis weg op t moment. Als je het wel doet zou ik ze juist tegen de winter kopen dan moeten ze weer van het land af dus zijn de prijzen lager en dan in de lente/vroege zomer weer verkopen, dan zijn de meeste mensen juist weer op zoek naar een leuke pony ;) En heb jij hem/haar een half jaartje kunnen doorrijden :)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:41

fuego3 schreef:
lauraP schreef:

mijn pension stalling zou hier toch wel problemen mee hebben ,. steeds weer een andere pony op de wei die keer op keer opnieuw voor onrust zorg voor de groep elkaar geacepteerd heeft , en zo ook op de open stallen. ik denk dat je dit soort dingen vtv af moet spreken met de stalling in kwestie.

en thjah als je het finacieel opkunt brengen als de verkoop tegen zit ?
verkopen blijft altijd gokken.

Ooh op die manier ;)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:53

Nou het is zegmaar niet de bedoeling dat de pony bij andere paarden op de wei komt,
dit omdat dat niet werkt iedere keer in groep zetten en risico op blessure's te groot is dan..
Verder is het niet van belang of de pony er een maand staat of een jaar ze hoeft niet perse in korte termijn verkocht te worden,
Zet dr te koop als ik dr op bepaald niveua heb, en word ze verkocht is dat mooi zoniet dn ga ik er zelf mee starten todat de pony verkocht is

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:56

Ik zou duidelijk vertellen dat dit je plannen zijn aan een pensionstalling. Ze kunnen er zelf voor kiezen of zij dit goed vinden of niet.

Ik zocht voor mijn pony een weidemaatje en vond die ook. Na een paar weken stond er ineens een trailer op het erf, de pony was verkocht en werd opgehaald. Ik hoorde toen pas dat het meisje van wie de pony was handelde in paarden. En dat was dus absoluut niet wat ik verwacht had. Ik denk dat dit voor pensionstallen een minder groot probleem is.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:59

ik zou niet weten waarom iemand daar een probleem mee zou hebben,
het zijn toch gewoon jou paarden voor een tijdje

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:03

Denk dat een pensionstal er geen problemen meet heeft 9 van de 10 x.
Verder zou ik wel bedenken dat als je zoiets thuis doet, het nog wat op kan leveren. Zeker in deze tijd zou ik niet zomaar met het risico willen zitten dat je straks 2 pony's te onderhouden hebben. Houd je er uberhaupt wat geld aan over als je een relatief dure stalling (lees: niet thuis) moet betalen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:57

Voor de lol: waarom niet? :)
Voor de centen: niet doen :n

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 00:06

Het is ook niet voor het geld nee ,ik ga er nu vanuit dt ik de pony op pensionstal ga stallen en weet ook dat ik hier geen winst op ga maken ( misschien dat tegen die tijd wel gewoon weer aan huis is bij me ouders dan is het een heel ander verhaal)
, maar heb er veel plezier in jonge pony's door te rijden.
Zodat daarna iemand anders er veel plezier aan kan hebben, bedankt voor jullie reacties en meningen allemaal :)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:12

Dagie schreef:
Het is ook niet voor het geld nee ,ik ga er nu vanuit dt ik de pony op pensionstal ga stallen en weet ook dat ik hier geen winst op ga maken ( misschien dat tegen die tijd wel gewoon weer aan huis is bij me ouders dan is het een heel ander verhaal)
, maar heb er veel plezier in jonge pony's door te rijden.
Zodat daarna iemand anders er veel plezier aan kan hebben, bedankt voor jullie reacties en meningen allemaal :)

als jij hier zoveel plezier uit haalt zou ik het gewoon doen als je het op kunt brengen :D
misschien kun je hier op bokt , op eenmaal andermaal eens kijken waar dan nog het meeste vraag naar is qua pony/paarden.

misschien is er wel iemand in de buurt die graag een pony ingereden wil hebben voor ze er zelf mee aan de slag gaan ?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:45

gewoon doen als je de tijd en de zin in hebt!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:55

Dagie schreef:
Sica schreef:

Klopt, alleen is het dus niet zo dat de pony ( wil me echt richten op brave maar goede D pony's die ook correct gebouwd zijn) ook 1,2,3 weer weg hoeft te zijn en dit ook pas van de zomer/herfst zal zijn voor ik hier aan begin

Dat mag dan wel zo zijn, maar dat betekend nog steeds niet dat ze snel verkocht worden. Zoals al werd gezegd, de paardenhandel ligt stil door de recessie. Het is niet bepaald de tijd om je paarden te verkopen want je krijgt ze aan de straatstenen niet kwijt (m.u.v. de sportpaarden, maar ook hier zijn de prijzen voor een goed sportpaard flink gedaald). Mensen kopen overigens liever een paard dan een D pony (m.u.v. kinderbezitters :P )